Zdarzenia 2018

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Zdarzenia 2018

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: Winger » 19 sierpnia 2018, 22:45

Niejaki "Faza" posadził dziś znowu pasażera w karetce, po próbie wystartowania z Żaru przy ewidentnym wschodzie. Mięsko z nogi wyszło delikwentowi na wierzch. Nie byłem świadkiem ale info mam pewne, a o takich rzeczach nie wolno milczeć. Tego człowieka trzeba wyeliminować z latania, zanim on kogoś wyeliminuje z tego świata. Ktoś ma jakiś konkretny kontakt w ULCu? Interesowali się jego startami w burzę rok temu, ale ich tempo działania w tym temacie jest bardzo średnie.

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 19 sierpnia 2018, 20:32

Przy wylewie wewnętrznym (pęknięć śledziona czy wątroba) umiera się po jakiś 20 minutach. Jeśli jest się przytomnym to można jeszcze zadzwonić do bliskich żeby się pożegnać.

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: JakubM » 19 sierpnia 2018, 19:00

Nie zastanawia co tam zaszło w powietrzu, ze pilot mimo użycia zapasu i ładowaniu na drzewach w ciagu kilku minut zmarł. Tak mocno przywalili w siebie? Niefortunnie spadł z drzewa?
I Dlaczego drugi pilot nie użył zapasu choć był przytomny? Nie mógł?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 19 sierpnia 2018, 13:27

JakubM pisze:https://tinyurl.com/ybksyyth

Na zawodach BRITISH PARAGLIDING CHAMPIONSHIPS 2018 w Kruszewie w powietrzu zderzył sie pilot Brytyjski z free flyierem z Ukrainy podczas kręcenia komina. Po kolizji rozdzielili się, jednak w wyniku powstałego wahadła uderzyli w siebie ponownie ze znacznie większa siła.

Pilot z Ukrainy rzucił zapas i lądował na drzewach. Gdy dotarły do niego służby był juz martwy. Jego skrzydło nie było uszkodzone.

Pilot Brytyjski spadł na startowisko. Przytomnego przetransportowali do szpitala gdzie zmarł (prawdopodobnie z powodu rozległych urazów wewnętrznych). Jego skrzydło było mocno uszkodzone.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Ja też o włos uniknąłem zderzenia na Mistrzostwach Ukrainy. Ja kręciłem swój komin, drugi pilot w pewnym oddaleniu swój. Kominy zbliżały się do siebie i w końcu któreś z okrążeń wypadło na czołówkę. Ja musiałem przeciągnąć skrzydło bo standardowa procedura rozejścia w prawo nie zadziałała. Pilot z przeciwka zamiast przerwać krążenie w lewo jedynie zacieśnił krążenie. W efekcie spadałem w przeciągnięciu jakieś 2 metry obok niego i widziałem jego szeroko otwarte oczy. Daleki jestem od oceniania kto zawinił, bo do zderzenia zawsze doprowadza dwoje pilotów.

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: uriuk » 19 sierpnia 2018, 10:31

Holowanie za samochodem, prawdopodobnie bez przeszkolenia https://wiadomosci.wp.pl/wielkopolska-p ... 511686273a

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: JakubM » 19 sierpnia 2018, 06:21

https://tinyurl.com/ybksyyth

Na zawodach BRITISH PARAGLIDING CHAMPIONSHIPS 2018 w Kruszewie w powietrzu zderzył sie pilot Brytyjski z free flyierem z Ukrainy podczas kręcenia komina. Po kolizji rozdzielili się, jednak w wyniku powstałego wahadła uderzyli w siebie ponownie ze znacznie większa siła.

Pilot z Ukrainy rzucił zapas i lądował na drzewach. Gdy dotarły do niego służby był juz martwy. Jego skrzydło nie było uszkodzone.

Pilot Brytyjski spadł na startowisko. Przytomnego przetransportowali do szpitala gdzie zmarł (prawdopodobnie z powodu rozległych urazów wewnętrznych). Jego skrzydło było mocno uszkodzone.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: micro » 18 sierpnia 2018, 18:54

Wielkopolska: Awionetka runęła na ziemię i natychmiast stanęła w płomieniach

Czytaj więcej na https://fakty.interia.pl/wielkopolskie/ ... ign=chrome
https://fakty.interia.pl/wielkopolskie/ ... bacz_takze

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: madness » 18 sierpnia 2018, 18:48

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: uriuk » 12 sierpnia 2018, 11:26

Andrzejt pisze: Pomimo iż pas był naprawdę dłuuugi uznałem że podchodzę za wysoko (perspektywa zaparkowania na samym końcu średnio mi odpowiadała z oczywistych względów ;-) ) więc jedno esowanie, drugie, uznałem że wciąż za wysoko więc zrobię koło żeby się cofnąć i prawie zejdę na sam początek łąki.


https://drive.google.com/file/d/1Tab61YM56mcMStxfJufDUUHgYGsXkQon/view?usp=drivesdk


Dzieki za film. Bede mial co pokazywac kursantom na wykladzie pt "Ladowanie na uszach" jako przyklad grzechu zaniechania.

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: Andrzejt » 12 sierpnia 2018, 11:05

Pilot na pierwszych swoich zawodach :-D Próba zaliczenia punktu zwrotnego, jednak na przeskoku tylko duszenie, zostało się ratować odejściem w dolinę. Po drodze jednak udało się otrzeć krawędź dość sporego cylindra więc punk zaliczony :-D.
Do lądowania wybrałem długi pas łąki zakończony kupą obornika (jeden pilot właśnie tam siadał). Pomimo iż pas był naprawdę dłuuugi uznałem że podchodzę za wysoko (perspektywa zaparkowania na samym końcu średnio mi odpowiadała z oczywistych względów ;-) ) więc jedno esowanie, drugie, uznałem że wciąż za wysoko więc zrobię koło żeby się cofnąć i prawie zejdę na sam początek łąki.
No ale jak to bywa znowu duszenie, odkręcić nad łąkę już się nie dało, za wąsko, zostało pójść po prostej z wiatrem. A jak dalej poszło to w filmiku ;-)
Ja bez zadrapania, glajt dwa niewielkie rozerwania powłoki, w tym samym dniu poklejone i latałem dalej do końca zawodów ;-)

https://drive.google.com/file/d/1Tab61YM56mcMStxfJufDUUHgYGsXkQon/view?usp=drivesdk

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 04 sierpnia 2018, 13:00

Nie sprawdziłem tej informacji dlatego była ze znakiem zapytania. Dobrze by było pisać okoliczności każdego zdarzenia, ale liczę tu na pomoc i ciekawość innych zainteresowanych pilotów.

Re: Żar tandem zapas

Post autor: tooosh » 04 sierpnia 2018, 12:56

Zbyszek Gotkiewicz pisze:
Winger pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Podobno wiał wschodni wiatr, czyli kierunek przy którym nie powinno się latać z Żaru.

???
Ale do czego się to odnosi?



Głuchy telefon. Można sprawdzić prognozy zamiast pisać "podobno wiał wschód" pod filmem z wydarzeniem podpisanym nazwą szkoły.

https://www.meteo.pl/um/metco/mgram_pict.php?ntype=0u&fdate=2018072906&row=468&col=227&lang=pl
Link wygenerowany zmianą daty w linku z dzisiejszą prognozą. Powinno być poprawnie.
Załączniki
mgram_pict.png
mgram_pict.png (153.44 KiB) Przejrzano 654 razy

PPGG Bartoszyce tandem śmierć pasażera

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 04 sierpnia 2018, 01:04

http://www.google.com/url?

Spirala, rozgięcie karabinka powerfly stalowego, wypadniecie taśmy skrzydła z karabinka, zapas, druty, śmierć pasażera.

Przy karabinkach powerfly firmy Austria Alpin wielokrotnie zwracano uwagę na konieczność starannego sprawdzania zamknięcia karabinka z powodu wielu wypadków spowodowanych jego złym zamknięciem.


q=http%3A%2F%2Fbartoszyce.wm.pl%2F529239%2CPasazer-motoparalotniarza-zmarl-w-szpitalu-po-uderzeniu-w-linie-energetyczna.html&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNEb5q9Nq9d0SW2RDGSX-19DcqpzdQ

Re: Żar tandem zapas

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 04 sierpnia 2018, 00:56

Winger pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Podobno wiał wschodni wiatr, czyli kierunek przy którym nie powinno się latać z Żaru.

???
Ale do czego się to odnosi?

Re: Żar tandem zapas

Post autor: Winger » 04 sierpnia 2018, 00:47

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Podobno wiał wschodni wiatr, czyli kierunek przy którym nie powinno się latać z Żaru.

???
Ale do czego się to odnosi?

Żar tandem zapas

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 03 sierpnia 2018, 23:39

Podobno wiał wschodni wiatr, czyli kierunek przy którym nie powinno się latać z Żaru.

Szwajcaria lądowanie na stoku w trudnych warunkach, uszkodzona ręka.

Post autor: tooosh » 02 sierpnia 2018, 14:37

Miałem wypadek w Szwajcarii na trasie przez Alpy. Link działa bez logowania.
https://www.facebook.com/SRUALPSvolbiv/posts/1034433650047040

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: Chrzaszczu » 25 lipca 2018, 09:49

starry pisze:Mimo że trymowanie jest ok, to Królowa ma już swoje nalatane i chyba należy się jej emerytura, o czym może świadczyć szybkość na przeskoku którą miałem możliwość wczoraj porównać z Cure'm.


Szybkość na przeskokach na trymowej nie świadczy o niczym. Nie jest prędkością najlepszej doskonałości i najmniejszego opadania. Pamiętaj, że również na prędkość ma wpływ wiele czynników z czego istotnym jest obciążenie powierzchni. Może kolega na Cure miał większe śniadanie niż Ty ;)

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: starry » 25 lipca 2018, 08:08

Chrzaszczu pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:A co do samego zdarzenia to skrzydło klasy takie jak Quinn wymaga już delikatniejszego prowadzenia. Więcej ciała i mniej sterówki

To samo zauważyłem. Za bardzo szarpiesz sterówki. Queen fajnie lata samym ciałem. Dodatkowo lot jest płynniejszy i mniej tracisz na osiągach. Co do przeciągnięcia- glajt wyszedłby gdybyś go odpuścił bezpośrednio po przeciągnięcia stabila. Po kilku sekundach utrzymałeś go nieświadomie dalej w spadochronowaniu i back fly. Nie wiem czy odpuszczenie i wbicie się w drzewa nie mogło być bardziej ryzykowne. Faktycznie, worek masz duży ;)


Obaj macie racje ;) Po kolejnym locie po zdarzeniu zauważyłem, że sterówki mimo, że odpuszczone na maksa, na 1/2 speeda delikatnie zaciągają spływ. Założyłem już dłuższe linki do sterówek.
Co do sterowania ciałem, to nie wiem kiedy mi się ta maniera urodziła ( chyba z delty w bardzo słabych noszeniach wypłaszczając do granic możliwości :) ), ale od zdarzenia w każdym kolejnym locie walczę z tym problemem i chyba jest coraz lepiej ;) Na razie jeszcze muszę o tym "myśleć" ale już niedługo powinno być jak należy.
Mimo że trymowanie jest ok, to Królowa ma już swoje nalatane i chyba należy się jej emerytura, o czym może świadczyć szybkość na przeskoku którą miałem możliwość wczoraj porównać z Cure'm.

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 24 lipca 2018, 18:58

uriuk pisze:Albo skrzydlo z allegro z szwagier ze skoda


Lepiej by było gdyby ktoś odpowiedzialnie przedstawił fakty, ale juz przyzwyczaiłem się że wypadek dla pilotów to przede wszystkim wstyd który trzeba ukryć i jak najszybciej zapomnieć, a ofiara wypadku to frajer którego spotkał taki los na jaki zasłużył.
Nawet jeśli do lokautu doprowadza pilot przez brak umiejętności lub z przyczyn sprzętowych, to jest jeszcze wyciągarkowy który może uratować sytuację. Jednak żeby to wiedzieć i skorzystać z tej wiedzy to trzeba omawiać takie wypadki. A tak, to jedyną przyczyną wypadków będzie to że pilot się "przewiózł"

Na górę