Zdarzenia 2018

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Zdarzenia 2018

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 17 lipca 2018, 22:15

Przepraszam że pytam o obrażenia pilota bo to w takim rodzaju zdarzenia może być olbrzymia rozpiętość obrażeń, ale fakt że wózek był laminatową skorupą być może w jakiś sposób zmniejszył obrażenia.

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 17 lipca 2018, 22:04

Z tabelek wynika, że pod latanie z silnikiem, czyli do dopuszczenia DGAC zapewne rozmiar 26 miał maksymalne obciążenie 140 kg, a rozmiar 29 160 kg. Pilot mojej postury waży w ubraniu 85 kg. Trajka wygląda na jakąś laminatową typu gimilot. Nie mam pojęcia ile taka trajka może ważyć, można założyć chyba, że zatankowana do pełna będzie ważyć jakieś 60 kg. Czyli ze skrzydłem całość mogła ważyć 150 kg. mieści się to w granicach dopuszczonych przez producenta, ale pod warunkiem dobrego stanu olinowania. Ostatnio sobie przypomniałem, że od nowości nie robiłem przeglądu olinowania swojego glajta, a latam na nim już z pięć lat. Na przeglądzie okazało się, że lina główna miała wytrzymałość 170 kg, a minimalna dopuszczalna wytrzymałość tej liny wynosiła 80 kg. niby jest jeszcze wszystko ok, ale wytrzymałość nowej liny wynosi 270 kg. W takim razie ciekawe jaka była wytrzymałość lin w tym glajcie skoro w spirali gdzie obciążenie nie mogło raczej przekroczyć 4 G. Takie urwanie lin jest też możliwe przy gwałtownym odstrzeleniu połówki dlatego by się przydał dokładniejszy opis zdarzenia.

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: der » 17 lipca 2018, 20:52

Jeśli o Mirka pytasz to Paramania Fusion. Chyba 28 o ile pamiętam. Nalotu mialo na pewno kilkaset godzin. Latało w przeróżnych warunkach. Człowiek twojej postury.

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 17 lipca 2018, 17:30

Może chociaż model skrzydła, nie po to żeby podważać jakość produktów ale żeby właściciele tego modelu pomyśleli o przeglądzie (pozostali także)

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: CichyBart » 17 lipca 2018, 17:27

Tutaj już nic nie wiem więcej.

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 17 lipca 2018, 17:26

A wiadomo ile skrzydło miało nalotu i czy nie było przeciążone?

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: CichyBart » 17 lipca 2018, 17:18

Pękły mu 3 linki rzędu A w trakcje robienia spirali.

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 17 lipca 2018, 16:57

Prędkość wiatru 6 m/s, porywy 25 m/s. To nie są dobre warunki do lotu.

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: der » 17 lipca 2018, 16:27

To nie był dobry dzień na latanie w naszej okolicy. Silny wiatr z jeszcze silniejszymi prognozowanymi podmuchami sprawił, że bezpieczne latanie było 200km na południe dopiero na Andrzejówce.
Z tego co widz po sprzęcie, to Mirek. Pilot z około 7 letnim stażem i bardzo dużym nalotem. Zgubiła go zapewne rutyna. Koncert nie chciał poczekać na lepszą pogodę, a jak co roku nad nim polatać trzeba.

http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=pl

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 16 lipca 2018, 12:34

Wiadomo coś o przyczynach wypadku?

PPGG Jarocin zerwanie trzech linek z rzędu A w czasie spirali

Post autor: CichyBart » 16 lipca 2018, 08:39

https://epoznan.pl/news-news-87230-Wypa ... ezko_ranny
"W miejscowości Witaszyce w niedzielny wieczór rozbiła się paralotnia. (...) Ciężko ranny został 56-letni pilot. Poszkodowany został przetransportowany do szpitala. Mężczyzna posiadał niezbędne uprawnienia.".

Tutaj jest więcej:
http://www.jarocinska.pl/artykuly/wypad ... ,88582.htm
"W wypadku motoparalotni obrażenia odniósł 56-letni mieszkaniec gminy Żerków, są to poważne obrażenia, ale z informacji jakie uzyskaliśmy - niezagrażające życiu pilota - informuje mł. asp. Agnieszka Zaworska, rzecznik Komendy Powiatowej Policji w Jarocinie."

Zaczepienie linkami przy starcie o drzewo - potłuczenia.

Post autor: calhal » 14 lipca 2018, 10:59

Pilot, w miarę doświadczony, w hike&fly również. Dzikie startowisko w górach, porośnięte dosyć wysokimi chwastami, które i utrudniały start i zasłaniały kamienie i małe półki na zboczu (15 minut wyrywania chwastów przed startem).
col vert 2.jpg
col vert 2.jpg (93.49 KiB) Przejrzano 617 razy
col vert 1.jpg
col vert 1.jpg (72.81 KiB) Przejrzano 617 razy


Prawie zerowy wiatr (lekkie powiewy termiczne), skrzydło wstaje nad głowę powolutku, więc pilot biegnie żeby nadać prędkość. Nagle półka (około 1.5metra), skok z niej a poniżej skrzydło kolegi. Pilot, zamiast się zatrzymać, skacze nad skrzydłem zmieniając jednocześnie trajektorię lekko w lewo. Skrzydło zaczyna leciec, ale lewy stabil zahaczył o drzewo. Utrata prędkości i pilot uderzył dosyć mocno czterema literami w skałę, na której się zatrzymał. Silny ból w górnej części lewego uda, tuż poniżej pośladka.

Zlot do szpitala śmigłem (samodzielne zejście niemożliwe). Radio na szczęście potwierdziło, że nic złamanego nie ma. Ogromny siniak w tylnej górnej części uda i brak możliwości siadania przez parę dni. Ale mogło być gorzej, więc jest super.

Dodatkowe przemyślenia:
  • pilot, widząc półkę i poniżej skrzydło kolegi mógł odpuścić start - kontynuował go, bo nie miał ochoty wyplątywać lin z chwastów
  • uprząż SupAir Strike z protektorem gąbkowym. Protektor przyjął większość uderzenia, niestety wersja gąbkowa kończy się jakieś 10cm przed końcem deski, i prawdopodobnie krawędź deski spowodowała siniak.
  • być może wersja bąbelkowa (ponoć lepiej działa) protektora lepiej przyjęłaby energię, szczególnie na krawędzi deski - ten protektor jest dłuższy, pod samą krawędź. Pilot trzyma go w szafie ponieważ mniej się kompresuje niż gąbka i nie mieści się do plecaka.

Bezpiecznych lotów wszystkim

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: Only21 » 11 lipca 2018, 09:53

Niestety .....
kondolencje dla rodziny

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: Only21 » 11 lipca 2018, 06:13

Ppg Kraśnik utonięcie

Post autor: Only21 » 11 lipca 2018, 06:12

https://www.lublin112.pl/paralotniarz-s ... ewu-wideo/

Edit: według świadków pilot zamierzał wykonać niski lot nad wodą połączony z ciągnięciem nogi po wodzie.

Re: PPG Olsztyn lądowanie na drzewach

Post autor: Marcus Biesioroff » 21 czerwca 2018, 08:00

Jędrek QŃ pisze:"Strażacy ogrodzili teren, a motolotniarz otrzymał nakaz usunięcia pozostałego na drzewie sprzętu."......???

Służby ratownicze nie tylko w PL mają tendencje do nieratowania szpeju. Widziałem kilka filmów z Dolomitów z odlatującym śmigłowcem z uratowanym pilotem ze łzami w oczach spoglądającym na sprzęt pozostawiony na niedostępnej drogą pieszą grani. Smuteczek :o

Re: PPG Olsztyn lądowanie na drzewach

Post autor: Jędrek QŃ » 21 czerwca 2018, 00:30

Zbyszek Gotkiewicz pisze:http://www.google.com/url?q=http%3A%2F%2Folsztyn.wm.pl%2F519836%2CMotolotniarz-wyladowal-na-drzewie-pod-Olsztynem-ZDJECIA-VIDEO.html&sa=D&sntz=1&usg=AFQjCNE723h_7p5BW5MppRcbg54WxRX2QA


"Strażacy ogrodzili teren, a motolotniarz otrzymał nakaz usunięcia pozostałego na drzewie sprzętu."......???

PPG Olsztyn lądowanie na drzewach

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 czerwca 2018, 22:36

PPGG Myszków druty plus zaparkowane auto.

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 17 czerwca 2018, 17:50

uriuk pisze:Zaczepiene o druty w locie z pasazerem i przywalenie w renowke. Myszkow


https://kontakt24.tvn24.pl/paralotniarz ... 62599.html

Re: Zdarzenia 2018

Post autor: uriuk » 17 czerwca 2018, 15:11

Zaczepiene o druty w locie z pasazerem i przywalenie w renowke. Myszkow


https://kontakt24.tvn24.pl/paralotniarz ... 62599.html

Na górę