Zdarzenia 2019

Kwestie związane z bezpieczeństwem latania i zapobieganiem wypadkom. Ze względu na powagę tematu wszelakie trolowanie nie będzie tutaj tolerowane.
Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 5226
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 746
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Drzewa Śnieżnica bez obrażeń.

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 lipca 2019, 10:18

xcwalter pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze: Poza tym dobrze jest przypominać, że latanie bez speeda to dość powszechny sposób na proszenie się o kłopoty.


Przede wszystkim, proszeniem się o kłopoty jest latanie w warunkach, w których z założenia speed ma być gwarantem bezpieczeństwa


Oczywiście. Wypadki najczęściej są spowodowane kilkoma czynnikami które same w sobie nie stanowią dużego zagrożenia.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 1641
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 174
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Drzewa Śnieżnica bez obrażeń.

Postautor: prokopcio » 08 lipca 2019, 12:56

xcwalter pisze:proszeniem się o kłopoty jest latanie w warunkach, w których z założenia speed ma być gwarantem bezpieczeństwa
Nigdy nie miałeś sytuacji latając w akceptowalnych warunkach gdy się one niespodziewanie zmieniły, czy np. jak ja początkujący doświadczasz pierwszego w życiu lecenia z zerową postępową czy pierwszych oznak przewiewania? Nie uważam, że jest to jakiś problem bo wystarczy depnąć speed a jednak bez niego jest się w tarapatach.
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 5226
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 746
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 lipca 2019, 13:25

Taki prosty wypadek jak przewianie na żaglu jest doskonałym przykładem ilości czynników, które muszą zaistnieć równocześnie aby doszło do nieszczęścia. Począwszy od analizy prognoz pogody poprzez wiedzę na temat aerodynamiki terenu, zachowań awaryjnych a skończywszy na przygotowaniu sprzętu, umiejętności skorzystania z niego i zmysłu obserwacji tego co się dzieje dookoła. Jako ilustracje mogę podać pilota który usiłował założyć uszy gdy go przewiewało ( niezbyt sensowne działanie) ale założył fronta i polamał nogi.
Zbyszek Gotkiewicz

ciacholot
Posty: 1133
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 193
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: ciacholot » 08 lipca 2019, 15:07

Start z założeniem, że depnę speeda i wyjdę na przedpole to z całą pewnością proszenie się o kłopoty i pewnikiem Walter to miał na myśli. Takie manewry zarezerwowane są dla nielicznych, a użycie speeda w sytuacji zmiany siły wiatru, albo znalezienia się w dyszy czy po przewianiu to zupełnie inna sprawa i tutaj jeśli nie potrafimy przewidzieć i uprzedzić takiej sytuacji użycie speeda jest zupełnie normalne i pożądane. Nie zapinanie speeda to ignorancja i brak respektu do latania. Nie jednego już pokarało i z pewnością nie koniec. Na moje wszyscy mają rację tylko za daleko siedzą i nie mogą złapać porozumienia... :lol:
Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
Marcus Biesioroff
Posty: 370
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 00:22
Reputation: 98
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Bukowiec splątana sterówka drzewa, bez obrażeń.

Postautor: Marcus Biesioroff » 08 lipca 2019, 16:02

Bukowiec 07.07.2019, po spalonym pierwszym starcie pilot z różyczką wraca na startowisko i przygotowuje się do następnego. W wysokiej trawie sprawdza liny rzędu A, jednak nie zauważa, że sterówka poniżej w trawie oplotła obie taśmy nośne dookoła. W efekcie po starcie silny skręt i przydrzewienie. Pilot bez obrażeń, glajt do szycia.
Lubię patrzeć na niebo, bo wiem, że go nie wyasfaltują

xcwalter
Posty: 171
Rejestracja: 01 marca 2016, 08:38
Reputation: 38
Lokalizacja: Częstochowa
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Drzewa Śnieżnica bez obrażeń.

Postautor: xcwalter » 08 lipca 2019, 17:08

prokopcio pisze:
xcwalter pisze:proszeniem się o kłopoty jest latanie w warunkach, w których z założenia speed ma być gwarantem bezpieczeństwa
Nigdy nie miałeś sytuacji latając w akceptowalnych warunkach gdy się one niespodziewanie zmieniły, czy np. jak ja początkujący doświadczasz pierwszego w życiu lecenia z zerową postępową czy pierwszych oznak przewiewania? Nie uważam, że jest to jakiś problem bo wystarczy depnąć speed a jednak bez niego jest się w tarapatach.


Pewnie miałem, ale nie pamiętam takiego przypadku.
Kwestia, w tym, że start z postanowieniem " Najwyżej wcisnę speed i jakoś to będzie" albo " warun trochę trudny, ale jakby co te rzucę paczkę" to prosta droga na chirurgię urazową.
Szkoła Paralotniowa Airaction

Najnowszy Glajt PPG Apco Force II
http://www.airaction.pl/produkt/203
Tandem PPG Apco Lift EU2
Paralotnie BGD
Paralotnie Swing
Elektronika dla glajciarzy
http://www.airaction.pl/oferta/flymaster/urzadzenia


Wróć do „Bezpieczeństwo i Wypadki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości