Zdarzenia 2019

Kwestie związane z bezpieczeństwem latania i zapobieganiem wypadkom. Ze względu na powagę tematu wszelakie trolowanie nie będzie tutaj tolerowane.
Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 5064
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 724
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 kwietnia 2019, 18:53

Roman. Patrzeć na skrzydło też trzeba się nauczyć i odnajdywać nieprawidłowości i oceniać na przykład czy mała klapka podczas stawiania to powód żeby zatrzymać start. Naprawdę potrzeba setek startów żeby nauczyć się oceny. W zasadzie to dwie małe klapki nie przeszkadzają w holu, bo po chwili odejdą. Chyba że skrzydło nie jest sprawne technicznie albo pilot zaciąganie sterówki, ale przecież KS nie ma na to żadnego wpływu. Nie wszystkie splątaną też widać przy podniesieniu skrzydła. Dużo zależy też od tego gdzie stoi obserwator. Najlepiej stać z tyłu, ale wtedy nie widać jak pilot jest zapięty. Złe branie sterówek to kolejna zmora i to dość trudna do zauważenia. Znam pilotów, którzy mimo popełniania tego błędu za każdym startem nie chcą się nauczyć prawidłowej procedury. Wymaganie odpowiedzialności od KS za takie lenistwo to chyba niewłaściwa droga. Jest jeszcze jedna rzecz o której muszą pamiętać organizatorzy latania. Jeśli w przypływie radosnej twórczości wpiszą sobie do instrukcji wykonywania lotów albo w innych procedurach zatwierdzonych przez ULC na przykład że holowani będą piloci tylko z ubezpieczeniem albo tylko z przeszkoleniem na hol, albo tylko z polskimi uprawnieniami to jeśli dojdzie do wypadku mogą być pociągnięci do odpowiedzialności jeśli nie dokonali sprawdzenia czy pilot miał takie papiery.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 1546
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 156
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: prokopcio » 08 kwietnia 2019, 19:49

micro pisze:Fakt, 10m z odległości kilkuset to faktycznie za wiele nie widać...

Kierownik startu był tuż obok. Absolutnie w tym przypadku i tak zgadzam się że winę ponosi pilot.
Zbyszku odpowiedź proszę mi na pytanie, czy wyciągarkowy może zrobić krzywdę pilotowi?
Ostatnio zmieniony 08 kwietnia 2019, 20:24 przez prokopcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 5064
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 724
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 08 kwietnia 2019, 20:11

prokopcio pisze:
micro pisze:Fakt, 10m z odległości kilkuset to faktycznie za wiele nie widać...

Kierownik startu był tuż obok. Absolutnie w tym przypadku i tak zgadzam się że winę ponosi pilot.
Zbyszku odpowiedź proszę mi na pytanie, czy wyciągarkowy może zrobić krzywdę pilotowi?


Nie znam takiego przypadku. Można założyć sumę błędów pilota i wyciągarkowego, ale nie spotkałem się nigdy z wypadkiem w którym przy widocznych problemach pilota wyciągarkowy by nie reagował. Znam za to wiele przypadków gdy wyciągarkowy pomagał pilotowi wybrnąć z trudnej sytuacji zmniejszając ciąg lub tnąc linę.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 1546
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 156
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: prokopcio » 08 kwietnia 2019, 20:24

Intuicyjnie czuję, że byłeś świadkiem absurdalnych oskarżeń przez co jesteś podirytowany każdym zapytaniem tego rodzaju. Nie można jednak traktować sprawy zero jedynkowo ponieważ dojdziemy do kolejnego absurdu, że np pilot będzie winny bo dał się holować niekompetentnym ludziom.

Tak, zgadzam się że pilot jest odpowiedzialny najbardziej ze wszystkich a bardzo doświadczony pilot nie da sobie zrobić krzywdy nawet osobom które tą krzywdę będą chciałby mu zrobić ale mogą zdarzyć się sytuacje w których to kierownik albo wyciągarkowy może uratować sytuację mimo, że to tak jak piszesz nie należy do ich obowiązków.

ps. proponuję wydzielić tematy bo szkoda tego ważnego wątku zaśmiecać.
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
marek mastalerz
Posty: 361
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
Reputation: 84
Lokalizacja: Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Na lekki sprzęt trzeba uważać!

Postautor: marek mastalerz » 09 kwietnia 2019, 21:03

JakubM pisze:
Tu chciałem uczulić wszystkich nowych nabywców pierwszych lekkich skrzydeł z wąskimi taśmami i cienkimi linkami. Dość trudno (przynajmniej w moim skrzydle) dojść podczas przygotowania skrzydła czy sterówki prowadzone są prawidłowo. Linki jak są luźne plączą się masakrycznie. (Ozone tutaj wyjątkowo się nie popisał pozostawiając niezabezpieczone linki "softdeltek")
To nie pierwszy raz gdy zdawało mi się, że wszysko jest ok, a po podniesieniu skrzydła okazało się, że sterówa jest gdzieś przełożona. Do tej pory mogłem to bez problemu zauważyć i skorygować przed startem (a nawet gdybym wystartował to nie byłby to problem), tym razem tak to się zaplątało, że nie rzuciło mi się w oczy i mogło zabić. Sprawdzajcie to dokładnie!

(Przy poprzednim skrzydle, ze zwykłymi, szerokimi taśmami ten problem nie występował).


Hej
Kuba, a mozesz wrzućić zdjecie tych "softdeltek" bo nie bardzo rozumiem gdzie był problem.
Czy linka sterownicza zaplątała się poniżej bloczka (czy przelotki) przez który przechodzi, czy też powyżej?
Jeśli poniżej to musiałeś mieć to zaplatane wcześniej.
W Ozonie akurat do wpinania uchwytów sterowniczych są stosowane metalowe zatrzaski. I zaczynam mieć przekonanie ze to najlepsze możliwe rozwiązanie, bo taki zatrzask sam się nie odczepi (w przeciwieństwie do magnesów), a do zaplatania sterówki zazwyczaj dochodzi jak sterówka nam sie odepnie od taśmy.

Pozdrawiam
marek mastalerz
szkoła paralotniowa cloudbase
http://cloudbase.pl/

JakubM
Posty: 613
Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
Reputation: 66
Lokalizacja: Jasło/Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Na lekki sprzęt trzeba uważać!

Postautor: JakubM » 09 kwietnia 2019, 21:27

marek mastalerz pisze:Kuba, a mozesz wrzućić zdjecie tych "softdeltek" bo nie bardzo rozumiem gdzie był problem.
Czy linka sterownicza zaplątała się poniżej bloczka (czy przelotki) przez który przechodzi, czy też powyżej?
Jeśli poniżej to musiałeś mieć to zaplatane wcześniej.
W Ozonie akurat do wpinania uchwytów sterowniczych są stosowane metalowe zatrzaski. I zaczynam mieć przekonanie ze to najlepsze możliwe rozwiązanie, bo taki zatrzask sam się nie odczepi (w przeciwieństwie do magnesów), a do zaplatania sterówki zazwyczaj dochodzi jak sterówka nam sie odepnie od taśmy.


Linka sterowanicza była zaplątana powyżej deltki w linki nośne taśm A/B (dokładnie już nie pamiętam, ale supeł rozwiązywałem przekładając uchwyt sterówki przez linki nośne różnych kolorów) i jeszcze przełożona na supeł przez samą siebie. Nie będę próbował tego teraz odtworzyć dla potrzeby dokumentacji zdjęciowej, bo to proszenie się o kłopoty (bo mogę potem znów coś źle odplątać) - ale przy najlepszej okazji mogę próbować coś podobnego zawiązać na Twoim skrzydle ;-) .

Zdjęcia samych deltek (których wykończenie mi się nie podoba i które dodatkowo przeszkadza) zrobię później jak wrócę z pracy, ale obawiam się, że to nie pomoże zilustrować problemu który wystąpił, bo to nie wystające deltki były tutaj źródłem problemu. Problemem jest "słaba widoczność" ułożenia linek i taśm w sytuacji przedstartowej / po wylądowaniu gdy glajt leży na ziemi a linki są luźne. Zresztą cienkie linki i taśmy są słabo widoczne nawet jak są naprężone. Dlatego całość wymaga wzmożonej uwagi na każdym etapie.

Metalowe zatrzaski akurat pod tym względem faktycznie są fajne i faktycznie powinny pomagać (pilnuję żeby je zapinać za każdym razem jak wypuszczam sterówkę z ręki), ale nie bardzo to pomaga bo w jakiś magiczno-cudowny sposób sterówki mimo to potrafią się poplątać.
Najwyraźniej słabo pilnuję jak je zapinam (być może zapinając plątam je) albo jak je odpinam (być może plątam jeszcze bardziej). Będę to bacznie obserwował. Muszę tu wypracować jakąś powtarzalną procedurę.

PS Tega samego dnia oglądałem z bliska Phi Tenora light. Tam też są "softdeltki" ale ładnie zabezpieczone i nic nie wystaje. Za to zamast metalowych zatrzasków są rzepy na które właścicel klnął na czym świat stoi (rzep zaczepia o cienkie linki i pomaga w plątaniu, nie trzyma sterówki i to też pomaga w płątaniu) - jak widać nie można mieć wszystkiego ;-P

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 5064
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 724
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 kwietnia 2019, 21:39

Ciekawe jak będzie się sprawował ten magnesozatrzask który mam w Opticu. Teoretycznie łączy zalety zatrzasku i magnesu. Zobaczymy.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
marek mastalerz
Posty: 361
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
Reputation: 84
Lokalizacja: Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Na lekki sprzęt trzeba uważać!

Postautor: marek mastalerz » 09 kwietnia 2019, 21:57

JakubM pisze:
marek mastalerz pisze:
Metalowe zatrzaski akurat pod tym względem faktycznie są fajne i faktycznie powinny pomagać (pilnuję żeby je zapinać za każdym razem jak wypuszczam sterówkę z ręki), ale nie bardzo to pomaga bo w jakiś magiczno-cudowny sposób sterówki mimo to potrafią się poplątać.
Najwyraźniej słabo pilnuję jak je zapinam (być może zapinając plątam je) albo jak je odpinam (być może plątam jeszcze bardziej). Będę to bacznie obserwował. Muszę tu wypracować jakąś powtarzalną procedurę.


Ja mam taki nawyk, że zaraz po lądowaniu robię dwie rzeczy.
1. wyłączam wario, które strasznie buczy jak się stoi na ziemi.
2. wpinam sterówki w zatrzaski.
Te dwie czynności to absolutny MUST DO! Zwłaszcza ta drga czynność.
Dopiero potem zbieram skrzydło czy robię cokolwiek innego.

To powoduje że szanse na zaplatanie się sterówek w inne linki są znikome (jeżeli ma się porządne zatrzaski :) ).

To co opisujesz to musiało się zaplątać gdzieś wcześniej.

W innym wątku piszemy o checkliście. Jednym z elementów instruktorskiej checklisty jest sprawdzenie czy linka sterówki od ręki kursanta idzie bezpośrednio do bloczka nie zaplątana po drodze o nic. Można to też robić sobie samemu przed lotem. Linka od uchwytu ma iść do bloczka bez żadnych zakłóceń.

pozdrawiam
marek mastalerz
szkoła paralotniowa cloudbase
http://cloudbase.pl/

JakubM
Posty: 613
Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
Reputation: 66
Lokalizacja: Jasło/Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Na lekki sprzęt trzeba uważać!

Postautor: JakubM » 09 kwietnia 2019, 22:37

marek mastalerz pisze:Jednym z elementów instruktorskiej checklisty jest sprawdzenie czy linka sterówki od ręki kursanta idzie bezpośrednio do bloczka nie zaplątana po drodze o nic. Można to też robić sobie samemu przed lotem. Linka od uchwytu ma iść do bloczka bez żadnych zakłóceń.


To sprawdzam od zawsze, ale w przypadku tego skrzydła (Swift 5) to przestało wystarczać. Tutaj bloczek od sterówki jest zamocowany do taśm C na cienkiej i dość długiej ok 15cm (?) lince. To powoduje, że linka sterówki może nadal może iść bezpośednio od ręki do bloczka, a splątanie może być wyżej, na tej lince właśnie.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 5064
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 724
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 kwietnia 2019, 22:42

Ja zawsze powtarzam pilotom, że miejsce sterówki jest jedynie w dłoni lub na uchwycie. Jeśli wypadnie z uchwytu lub Z dłoni należy z jak największą starannością przywrócić jej właściwą pozycję. Po każdym przenoszeniu skrzydłą na ziemi należy sprawdzić, czy jakaś linka nie przeszła między uchwytem a zatrzaskiem w kierunku bloczka. To takie szczególiki których znaczenie docenia się dopiero w w czasie sytuacji, które miał Jakub.
Zbyszek Gotkiewicz

Winger
Posty: 59
Rejestracja: 09 lutego 2016, 17:29
Reputation: 16
Lokalizacja: Międzybrodzie Żywieckie
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Na lekki sprzęt trzeba uważać!

Postautor: Winger » 10 kwietnia 2019, 00:37

marek mastalerz pisze:Ja mam taki nawyk, że zaraz po lądowaniu robię dwie rzeczy.
1. wyłączam wario, które strasznie buczy jak się stoi na ziemi.
2. wpinam sterówki w zatrzaski.


Marku, ja bym jeszcze dodał jedną czynność przed tymi dwiema: w przypadku silnego wiatru ustawić się w takiej pozycji, żeby nas nagle nie wyrwało i nie przeciorało po okolicy. Ja zazwyczaj podbiegam tak, żeby być ustawionym prostopadle do skrzydła (w sensie, linia ja <-> glajt) względem wiatru, upewniając się, że komory skrzydła nie są wystawione na wiatr. Dopiero wtedy robię dokładnie to co opisujesz - wyłączam wario (mając sterówki w rękach), po czym wpinam sterówki do taśm.
Pozdrawiam,
Arkadiusz 'Winger' Ślusarczyk

JakubM
Posty: 613
Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
Reputation: 66
Lokalizacja: Jasło/Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: JakubM » 10 kwietnia 2019, 02:23

Obrazek

Na zdjęciu zaznaczone strzałkami dwa „problematyczne” elementy:
- niezabezpieczona końcówka soft deltki
- linka od bloczka sterówki


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
marek mastalerz
Posty: 361
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
Reputation: 84
Lokalizacja: Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Na lekki sprzęt trzeba uważać!

Postautor: marek mastalerz » 10 kwietnia 2019, 15:42

Winger pisze:Marku, ja bym jeszcze dodał jedną czynność przed tymi dwiema: w przypadku silnego wiatru ustawić się w takiej pozycji, żeby nas nagle nie wyrwało i nie przeciorało po okolicy. Ja zazwyczaj podbiegam tak, żeby być ustawionym prostopadle do skrzydła (w sensie, linia ja <-> glajt) względem wiatru, upewniając się, że komory skrzydła nie są wystawione na wiatr. Dopiero wtedy robię dokładnie to co opisujesz - wyłączam wario (mając sterówki w rękach), po czym wpinam sterówki do taśm.


Nie często ląduje się przy aż tak silnym wietrze, ale owszem bezpieczeństwo jest ważne i na pierwszym miejscu.
Jeśli musze szybko zmykać z miejsca ladowania, lub zabezpieczyć skrzydło przed poderwaniem to robię to na początku. Potem to o czym już pisałem. A pisząc to chciałem zwrócić uwagę głównie na to żeby wyrobić sobie nawyk wpinania sterówek w taśmy wkrótce po ladowaniu. To zapobiega zaplątaniu sterówki.
A to o czym pisze Kuba to wynika właśnie z tego że gdzieś zabrakło tego wpięcia, bo przecież tuż po lądowaniu linki nie są splątane i jeśli je wtedy wepniemy, to się już nie splączą (nie dotyczy gównianych magnesów, które same się wypinają).
marek mastalerz
szkoła paralotniowa cloudbase
http://cloudbase.pl/

Awatar użytkownika
marek mastalerz
Posty: 361
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 02:12
Reputation: 84
Lokalizacja: Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: marek mastalerz » 10 kwietnia 2019, 16:03

JakubM pisze:
Na zdjęciu zaznaczone strzałkami dwa „problematyczne” elementy:
- niezabezpieczona końcówka soft deltki
- linka od bloczka sterówki


Ok, już widzę.

Ja miałem kiedyś kilka razy sytuacje, kiedy po starcie okazywało się, że linka sterówki jest owinięta wkoło tylnej taśmy.
Bierze się to z tego że tylna taśma skręca sie wokół własnej osi (po długości).
Nie mam juz tego problemu odkąd w momencie kiedy stoję do alpejki chwytam tylne taśmy przy karabinkach i przesuwam dłonie w kieunku sterówek patrząc czy taśma nie jest skręcona. Potem chwytam sterówki, odczepiam i podnoszę patrząc czy tasiemka (u ciebie ta szara linka) nie jest zakręcona.
Jak wszystko jest ok w tym momencie to po starcie powinno być ok.
polecam wyrobić sobie taki nawyk.

pozdro
marek mastalerz
szkoła paralotniowa cloudbase
http://cloudbase.pl/

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 1546
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 156
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Oślepenie pilota zielonym laserem.

Postautor: prokopcio » 18 kwietnia 2019, 20:39

Dziś jakiś idiota świecił mi po oczach silnym laserem, zdziwił się jak wkurwi...ony jak cholera zapukałem do jego drzwi z "prośbą" żeby więcej tego nie robił i że wszystko mam pięknie nagrane. nie było z kim rozmawiać bo gościu z wrażenia mało nie stracił przytomności. Stracił kontakt z otoczeniem.
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 5064
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 724
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 18 kwietnia 2019, 20:56

prokopcio pisze:Dziś jakiś idiota świecił mi po oczach silnym laserem, zdziwił się jak wkurwi...ony jak cholera zapukałem do jego drzwi z "prośbą" żeby więcej tego nie robił i że wszystko mam pięknie nagrane. nie było z kim rozmawiać bo gościu z wrażenia mało nie stracił przytomności. Stracił kontakt z otoczeniem.


Jak mam zatytułować bo nie wiem. Czy zagrożenie związane ze świeceniem pilotowi po oczach laserem, czy wizyta paralotniarstwa u gówniarza świecącego laserem po oczach?
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 1546
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 156
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: prokopcio » 18 kwietnia 2019, 22:17

Zbyszek Gotkiewicz pisze:
prokopcio pisze:Dziś jakiś idiota świecił mi po oczach silnym laserem, zdziwił się jak wkurwi...ony jak cholera zapukałem do jego drzwi z "prośbą" żeby więcej tego nie robił i że wszystko mam pięknie nagrane. nie było z kim rozmawiać bo gościu z wrażenia mało nie stracił przytomności. Stracił kontakt z otoczeniem.


Jak mam zatytułować bo nie wiem. Czy zagrożenie związane ze świeceniem pilotowi po oczach laserem, czy wizyta paralotniarstwa u gówniarza świecącego laserem po oczach?

Na szczęście skończyło się tylko obustronnymi silnymi emocjami baz strat w ludziach, ale za to pokazało mi naocznie jak bardzo jest to niebezpieczne i nie jestem pewien czy dobrą decyzją było namierzenie gościa czy nie lepiej było zawrócić i się nie narażać, mógł przecież mi wzrok uszkodzić, zwłaszcza jak próbowałem spamiętać miejsce skąd docierało światło ( bardzo krótkie błyski bo i trafić z 400-500m nie jest pewnie łatwo ) jak byłem bliżej to już nie świecił bo się zorientował, że lecę do niego.
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 5064
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 724
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 18 kwietnia 2019, 22:20

Najlepiej gdyby idiota ostatnią rzeczą która zobaczył były dwa stingery lecące do niego
Zbyszek Gotkiewicz

JakubM
Posty: 613
Rejestracja: 03 stycznia 2016, 22:31
Reputation: 66
Lokalizacja: Jasło/Warszawa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: JakubM » 18 kwietnia 2019, 22:28

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Najlepiej gdyby idiota ostatnią rzeczą która zobaczył były dwa stingery lecące do niego

Zniszczyć komuś dom i zabić dzieciaka za świecenie po oczach? Chyba lekka przesada. Wygląda na to, że pouczenie było wystarczające.

Zapewnie tych stingerów nie wspomniałeś na poważnie, ale zrobiłem się wrażliwy na takie uproszczenia i tego typu hasła. Wystarczy mi to co słyszę już na co dzień.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 5064
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 724
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Zdarzenia 2019

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 18 kwietnia 2019, 22:31

JakubM pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Najlepiej gdyby idiota ostatnią rzeczą która zobaczył były dwa stingery lecące do niego

Zniszczyć komuś dom i zabić dzieciaka za świecenie po oczach? Chyba lekka przesada. Wygląda na to, że pouczenie było wystarczające.

Zapewnie tych stingerów nie wspomniałeś na poważnie, ale zrobiłem się wrażliwy na takie uproszczenia i tego typu hasła. Wystarczy mi to co słyszę już na co dzień.

No dobra. Gumowe stingery
Zbyszek Gotkiewicz


Wróć do „Bezpieczeństwo i Wypadki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Chrab, Latawica i 1 gość