zakup napędu - na co zwracać uwagę

Dział dla niezorientowanych, acz chętnych. Odpowiemy tu na najbardziej podstawowe pytania. Dla ułatwienia nam zadania prosimy o podanie jakiejś lokalizacji i innych szczegółów, które mogą okazać się istotne.
gnomm
Posty: 90
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 19:23
Reputation: 2
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: gnomm » 21 marca 2018, 23:51

Ale i Torem możesz trafić na wiatr, który zatrzyma Cię w miejscu i co wtedy? Nie stać Cię na samolot to lepiej zająć się planszówkami bo są tańsze? A co z tymi co latają napędowo na skrzydłach klasycznych, bo nie mają parcia na prędkość?
Nie mogę zgodzić się z Tobą bo mam zupełnie inny pogląd na te sprawy. Gdybym znalazł się w takiej sytuacji jak Ty zapewne zawrócił bym, i wylądował w nieplanowanym wcześniej miejscu martwiąc się o zwózkę i ciesząc się, że nic złego się nie stało. Nie byłem w takiej sytuacji ale może dla tego, że mam znacznie mniej wylatanych godzin niż Ty, ale może też dla tego, że robię wszystko by do takich sytuacji nie dopuścić.

p.s. mój Raket jest pożądany - zrobił go Werenc a ja o niego dbam.
Darek Cuber

fotolot
Posty: 77
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 5
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: fotolot » 22 marca 2018, 01:05

uriuk pisze:
Opowiem inna historyjke. Wracalem do domu wieczorem nad duzym lasem. Wiatr sie wzmogl. Jak wdeptywalem belke to jechalem w dol, jak ujmowalem, to stalem w miejscu. A zmrok zapadal i konczylo sie paliwo.
Powtarzam: jak nas nie stac na porzedny sprzet, to nas nie stac na latanie. Planszowki sa tansze.


Człowieku, ktoś Cię szkolił na PPG ? Kto? Czy zaliczyłeś tylko taki rodzaj kursu jaki każdy musowo zdaje(rytualnie "było Cię stać"?) i o których tu jako instruktorzy opowiadacie, że dla was to jest NORMALNE w Polsce, że po nich taki "misiu" (Uriuk)niczego się nie nauczy .

Zadzwoń do swojego Instruktora albo Pana L.M. i zapytaj go czy to co tu publicznie opisałeś jest normalne(bo paliwo się może w gażniku skończyć nawet jak jest pełny zbiornik)
Ostatnio zmieniony 22 marca 2018, 09:48 przez fotolot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piotrek Pokorny
Posty: 105
Rejestracja: 06 września 2016, 11:48
Reputation: 24
Lokalizacja: Lublin
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontaktowanie:

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: Piotrek Pokorny » 22 marca 2018, 07:01

fotolot przyhamuj z emocjami...

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 940
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 69
Lokalizacja: Grodków
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: prokopcio » 22 marca 2018, 08:11

Ja już pisałem gdzieś - mam mocno odmienne zdanie niż uriuk , ale i też jestem mocno odmiennym ludziem z innymi oczekiwaniami :), latam rekreacyjnie, nie zawodowo/zawodniczo.

wbrew jego opini skusiłem się na raket 120 ( za 4200zł ) którego bolączką było kiepskie śmigło (osobny temat gdzieś jest)

1. Ważę tyle co Wy
2. zaczynałem na starym, przeciążonym pluto axisa
3. Super leciutki napęd co na początku ma spore znaczenie
4. Dysze ma stałą - bez regulacji więc producent zadbał żebyś nie zubożył niebezpiecznie mieszanki.
5. niezwykle niezawodny napęd.
6. rzeczywiście tak jak pisał uriuk po 30h przesiadłem się na samostatka
7. napędu nie miałem potrzeby zmienić
8. tak, na odpuszczonych trymerach i speedzie na max wznoszenia praktycznie brak.
9. Napęd nie chciał nigdy mnie zabić
10. awarię może mieć wszystko chośbym nie wiem jak drogie było i świeżo z salonu.
11. bardzo lubię mojego raketa
12. bardzo ciężko na rakecie (używanym) stracić w razie odsprzedaży.
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 1650
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 212
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: uriuk » 22 marca 2018, 09:58

fotolot pisze:
Człowieku, ktoś Cię szkolił na PPG ? Kto? Czy zaliczyłeś tylko taki rodzaj kursu jaki każdy musowo zdaje(rytualnie "było Cię stać"?) i o których tu jako instruktorzy opowiadacie, że dla was to jest NORMALNE w Polsce, że po nich taki "misiu" (Uriuk)niczego się nie nauczy .

Zadzwoń do swojego Instruktora albo Pana L.M. i zapytaj go czy to co tu publicznie opisałeś jest normalne(bo paliwo się może w gażniku skończyć nawet jak jest pełny zbiornik)




Przetlumacz to prosze na jezyk polski, bo ci wyszedl belkot.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 3530
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 481
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 22 marca 2018, 10:08

Ja Uriuka trochę rozumiem. On lata Ogarem, to dostał uczulenia na słaby ciąg :) Jak mu spadło ciśnienie w oponie to pas startowy w Borsku był za krótki. A fotolot jeśli będzie kontynuował swoją tyradę, to będziecie sobie wyjaśniać o co mu chodziło w MMA.
Zbyszek Gotkiewicz

fotolot
Posty: 77
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 5
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: fotolot » 22 marca 2018, 10:11

Piotrek Pokorny pisze:fotolot przyhamuj z emocjami...


Panie cenzor hamulcowy wg. nakazu "pokornie" usunąłem emocjonalny zwrot na początku wpisu :"Ja pierd..le". Czy teraz już Panu osobiście pasi i gicio jest? :oops:

Awatar użytkownika
Piotrek Pokorny
Posty: 105
Rejestracja: 06 września 2016, 11:48
Reputation: 24
Lokalizacja: Lublin
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontaktowanie:

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: Piotrek Pokorny » 22 marca 2018, 10:50

fotolot pisze:
Piotrek Pokorny pisze:fotolot przyhamuj z emocjami...


Panie cenzor hamulcowy wg. nakazu "pokornie" usunąłem emocjonalny zwrot na początku wpisu :"Ja pierd..le". Czy teraz już Panu osobiście pasi i gicio jest? :oops:


Osobiście mam to w nosie. Zasady kultury obowiązują wszystkich. Dziękuję za złagodzenie emocji w poście, a ironię i sarkazm poćwicz lub zachowaj dla siebie - nie wychodzi Ci to najlepiej.

Piotr Domański
Posty: 39
Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
Reputation: 3
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: Piotr Domański » 22 marca 2018, 11:27

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Ja Uriuka trochę rozumiem. On lata Ogarem, to dostał uczulenia na słaby ciąg :) Jak mu spadło ciśnienie w oponie to pas startowy w Borsku był za krótki. A fotolot jeśli będzie kontynuował swoją tyradę, to będziecie sobie wyjaśniać o co mu chodziło w MMA.


To chyba ktoś powinien wytłumaczyć Uriukowi, że jak nie stać go na normalny sprzęt to nie stać go na latanie;)

ciacholot
Posty: 783
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 111
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: ciacholot » 22 marca 2018, 11:49

Jeśli chodzi o napęd i moc to lepiej jest mieć moc i z niej nie korzystać niż jej nie mieć jak będzie potrzebna. Nie zmienia to jednak faktu, że chyba wśród nas niema pilota który by do swojego ulubionego zestawu nie dochodził poprzez różne zabawki. Tak więc następny do "golenia" i witamy w klubie.

Jeśli chodzi o emocje to komentarze o cenzurze i osobistych upodobaniach użytkowników są tutaj zbędne i mają zerową wartość w przeciwieństwie do konstruktywnego odmiennego zdania na które wielu tutaj czeka, gdyż taka jest istota dyskusji. Nawet jeśli się to komukolwiek nie podoba.
Mariusz Kilian

xcwalter
Posty: 92
Rejestracja: 01 marca 2016, 08:38
Reputation: 17
Lokalizacja: Częstochowa
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: xcwalter » 22 marca 2018, 19:53

Ważę 77 kilo, latałem z Raketem 15 lat i nigdy na moc nie narzekałem. Wszystko zależy od tego, do czego chcesz używać napędu. Ja kilka lat latałem z glajtem klasycznym i do włóczenia się po polach, podziwiania świata z góry był akurat. Potem zmieniałem glajty na przeróżne samostatki od zwykłych turystycznych z powierzchnią 26 metów, po wyżyłowane 18 metrowe wyścigówki. Nadal do pląsania po polach i lasach raket mi wystarczał.
Dopiero jak założyłem mu trajkę, to poczułem, że to za duże obciążenie.
Latam nisko, tuż nad trawą do 20-30 metrów nad ziemią i może dlatego nie korzystam z pełnych prędkości moich paralotni, bo 40/h w zupełności mi wystarcza żeby cieszyć oko szybko przesuwającym się pod butami terenem.
Ostatnio zmieniony 22 marca 2018, 22:18 przez xcwalter, łącznie zmieniany 1 raz.
Szkoła Paralotniowa Airaction

Najnowszy Glajt PPG Apco Force II
http://www.airaction.pl/produkt/203
Tandem PPG Apco Lift EU2
Paralotnie BGD
Paralotnie Swing
Elektronika dla glajciarzy
http://www.airaction.pl/oferta/flymaster/urzadzenia

ROBERT J
Posty: 3
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 18:26
Reputation: 0
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: ROBERT J » 22 marca 2018, 20:32

Witam.Jestem bardzo zdziwiony ze wszyscy doradzający zapomnieli lub celowo pomineli Jeden z najlepszych napędów w swojej klasie cenowej a mianowicie ,
ROTOR H-130 Techno Fly.
waga 20-21kg
ciąg +-64kg (śmigło Werenc 128.5 cm)
bardzo łatwe odpalanie nawet podczas lotu
bardzo dobry i tani serwis ( Warszawa)
Moja waga to 90-92kg,skrzydło Dudek Synthesis .Do latania rekreacyjnego mocy aż nadto.

Co do napędu Raket 120 całkowicie podzielam opinie Waltera,Przy twojej wadze 70kg napęd odpowiedni,mało awaryjny (tam nie ma się co zepsuć )
Zbyt mocny napęd na początek nie jest dobrym pomysłem.

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 1650
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 212
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: uriuk » 22 marca 2018, 22:46

ROBERT J pisze:Witam.Jestem bardzo zdziwiony ze wszyscy doradzający zapomnieli lub celowo pomineli Jeden z najlepszych napędów w swojej klasie cenowej a mianowicie ,
ROTOR H-130 Techno Fly.


No to przeczytaj post z wczoraj z 19.34

roburb2
Posty: 37
Rejestracja: 20 marca 2018, 14:23
Reputation: 4
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: roburb2 » 28 marca 2018, 23:56


Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 3530
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 481
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 29 marca 2018, 00:18

Widzę że masz ochotę go kupić, ale w linku nie ma ceny ani opisu. Na oko napęd jak napęd.
Zbyszek Gotkiewicz

roburb2
Posty: 37
Rejestracja: 20 marca 2018, 14:23
Reputation: 4
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: roburb2 » 29 marca 2018, 08:00


Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 3530
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 481
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 29 marca 2018, 11:02

Cena normalna. Teraz tylko trzeba sprawdzić stan napędu :)
Zbyszek Gotkiewicz

roburb2
Posty: 37
Rejestracja: 20 marca 2018, 14:23
Reputation: 4
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: roburb2 » 29 marca 2018, 20:05

Dowiedzialem sie ze silnik nowy. Stary kosz, uprzaz i smiglo. Nie bardzo zrozumialem po rozmowie o co chodzilo jeszcze z jakims starym systemem podpinania. Ze nie na szybkozlaczki. Bedzie mozna na kursie uzywac takiego sprzetu?

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 3530
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 481
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 29 marca 2018, 20:07

Pewnie chodzi o to że klamry uprzęży są zapinane poprzez przekładanie przez siebie okienek z blachy. W niczym to nie przeszkadza.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 1650
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 212
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: zakup napędu - na co zwracać uwagę

Postautor: uriuk » 29 marca 2018, 20:43

Mi bardzo to przeszkadzlo. 3 m pod woda ma pewne znaczenie szybkosc wypinania sie :)


Wróć do „Wejście dla początkujących”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość