Początek drogi - trening po pierwszym etapie i latanie w okolicach Warszawy

Dział dla niezorientowanych, acz chętnych. Odpowiemy tu na najbardziej podstawowe pytania. Dla ułatwienia nam zadania prosimy o podanie jakiejś lokalizacji i innych szczegółów, które mogą okazać się istotne.
Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 3260
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 444
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Początek drogi - trening po pierwszym etapie i latanie w okolicach Warszawy

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 24 czerwca 2018, 15:46

To nieprawda że drugi etap musi być przeprowadzony w warunkach atermicznych. Co prawda słyszałem jak niektórzy instruktorzy tak twierdzili, ale nie mam pojęcia z czego to wynikało. Zarówno przepisy jak i zdrowy rozsądek oraz uczciwość pozwalają szkolić w termice.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
der
Posty: 582
Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
Reputation: 96
Lokalizacja: EPOM
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Początek drogi - trening po pierwszym etapie i latanie w okolicach Warszawy

Postautor: der » 25 czerwca 2018, 11:31

Oj Zbyszek, Zbyszek. A kto tu pisał o jakiejś atermice ?

Mowa o założeniach programowych w odniesieniu do możliwości miejscowych.
A co mieści się w założeniach II etapu, można przeczytać tu :
viewtopic.php?t=592

:)
Ostatnio zmieniony 25 czerwca 2018, 19:47 przez der, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 3260
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 444
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Początek drogi - trening po pierwszym etapie i latanie w okolicach Warszawy

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 25 czerwca 2018, 11:56

der pisze:Oj Zbyszek, Zbyszek. A kto tu pisał o jakiejś atermice ?

Mowa o założeniach programowych w odniesieniu do możliwości miejscowych.
A co mieści się w założenia II etapu, można przeczytać tu :
viewtopic.php?t=592

:)


Temat jest ciekawy, bo mocno kontrowersyjny w środowisku instruktorów. Napisałeś:

"W Michałkowie jeśli wykażesz się predyspozycjami oraz trafisz w warun, możesz liczyć na prowadzone radiem pierwsze kręcenia noszeń. I to wszystko w cenie. Ale ciiii. Nie mówmy o tym głośno bo to nielegalne."

Przecież prowadzenie pilota w termice ogranicza się do wykonywanie okrążeń 360 stopni. Nie wiem co w tym nielegalnego?
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
der
Posty: 582
Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
Reputation: 96
Lokalizacja: EPOM
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Początek drogi - trening po pierwszym etapie i latanie w okolicach Warszawy

Postautor: der » 25 czerwca 2018, 19:58

Spirala to w sumie też takie krążenie 360 stopni :)
A negatywka już nie za bardzo. Ale jedno i drugie może być następstwem błędów w trakcie tego samego ćwiczenia.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 3260
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 444
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Początek drogi - trening po pierwszym etapie i latanie w okolicach Warszawy

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 25 czerwca 2018, 20:11

Spirala powinna być elementem szkolenia. Może nie ma drugim etapie, ale uważam że każdy pilot dla własnego bezpieczeństwa powinien umieć ją wykonywać. Za to negatywka jest zwykłym błędem pilotażu i już od pierwszego etapu uczę jak latać żeby do tego nie dochodziło. Za to nauka krążenia w zależności od tego czy krążenie mass być ciasne czy płaskie to zadanie na początek latania.
Zbyszek Gotkiewicz


Wróć do „Wejście dla początkujących”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości