PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Awatar użytkownika
Chrzaszczu
Posty: 342
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:29
Reputation: 98
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontaktowanie:

PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: Chrzaszczu » 23 stycznia 2017, 10:47

Obrazek

Widzę, że Cisza na forum, a dzieje się sporo. Od 17 do 28 stycznia w Brazylijskim Governador Valadares rozgrywana jest ostatnia, finałowa edycja Paralotniowego Pucharu Świata. W zawodach bierze udział 123 pilotów. Do tej pory rozegranych zostało 5 ważnych tasków. Z naszych zawodników udział bierze tylko Klaudia Bułgakow.

Na SF po 3 latach dominacji Ozone Enzo 2 pojawiły się dwie nowe konstrukcje, co zdecydowanie było ciekawostką, a zaczyna być hitem tych zawodów: Ozone Zeno znane jako Baby Enzo ze sporo mniejszym wydłużeniem, podobną doskonałością, większą prędkością maksymalną i bardziej stabilne. Kolejną nowością jest Gin Boomerang 11 na jakim lata wyłącznie fabryczny team Gina. Z opinii pilotów ma najlepsze osiągi i prędkość spośród wszystkich certyfikowanych paralotni, ale trzeba więcej uwagi poświęcać pilotażowi w trudnych warunkach. Spośród 7 Boomów11 jakie pojawiły się w Brazylii po 5 taskach pięć z nich jest w pierwszej dziesiątce w tym dwa plasują się na pierwszych 2 pozycjach. Zeno pod ręką Stefana Wyssa (to też wiele zmienia) po ostatnim tasku spadło z pierwszej na trzecią pozycję. W top 10 mamy łącznie 4 Zeno i 1 Enzo2.

Na uwagę zasługuję nasza zawodniczka. Klaudia po glebie w trzecim tasku i 5 pozycji wśród kobiet wzięła się za siebie i zaskakuje wszystkich!. Dwa ostatnie taski dolatywała do mety w czubie. W czwartej konkurencji pierwszy punkt zwrotny osiągnęła w końcówce stawki, samotnie dogoniła czołówkę i linię End of Speed Section przekroczyła jako 9-ta. W tej chwili jest na trzeciej pozycji, a ma jeszcze wiele czasu na (oby) poprawę.

Dla zainteresowanych śledzeniem zawodów podaje najważniejsze linki:
oficjalna strona PWC

live tracking flymaster
live track 24

leaderbord
wyniki

Kanał PWC TV na Vimeo

Task IV z powietrza
Ostatnio zmieniony 23 stycznia 2017, 11:54 przez Chrzaszczu, łącznie zmieniany 3 razy.
Paweł Chrząszcz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 3275
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 444
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 23 stycznia 2017, 11:46

Dzięki za relację. Już zapomniałem o zawodniczym lataniu i miło poczytać że to dalej się toczy :)
Zbyszek Gotkiewicz

Art
Posty: 183
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 17:23
Reputation: 13
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: Art » 23 stycznia 2017, 12:59

Chrząszczu,
czy zatem bedzie tak, że Ci co będa chcieli zwyciężać zaczną latać na B11? Czy Zeno jest jednak porównywalne?
Teraz rozumiem, czemu jest taki wysyp E2 na rynek wtórny :) No i w filmie w 1.51 min jest skrzydło , które spowodowało, że sprawdziłem jeszcze raz klasyfikację :)
pzdr

Awatar użytkownika
Chrzaszczu
Posty: 342
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:29
Reputation: 98
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontaktowanie:

Re: PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: Chrzaszczu » 23 stycznia 2017, 13:29

Nic jeszcze nie jest pewne. Co mi się wydaje (prawdopodobnie):

Boom 11 jest najszybszy obecnie. Przebili nawet booma 10. Z wypowiedzi (teamowych pilotów) wynika, że zdecydowanie poprawiony jest handling i osiągi. Podobno jest znacznie lepszy od poprzednika- możemy lub nie ufać teamowi GINa. Enzo i Zeno mają podobną doskonałość. Prawdopodobnie w aktywnym powietrzu ze względu na wydłużenie i profil enzo 2 będzie miało niewielką przewagę, ale w spokojnych warunkach będzie to samo. Z info z profilu Honorina wynika, że enzo2 lepiej wybiera w termie w porównaniu do zeno. Zeno jest minimalnie szybsze od enzo 2, prawdopodobnie jak boom10.
Teraz istotne będzie gdzie zawody będą się odbywały. Jeśli nie będzie to ciskanie przy zboczach, a w silnych stabilnych noszeniach boom 11 może prowadzić, natomiast obstawiam, że w górach piloci ginów i enzo 2 będą musieli bardziej kontrolować sprzęt, częściej odpuszczać belkę i zeno zdecydowanie tu sobie będzie radziło najlepiej.

Co jest istotne. Boom11 jest dostępny tylko dla 7 teamowych pilotów. Bardzo prawdopodobne, że zostaną wprowadzone poprawki po superfinale przed sprzedażą i będzie to glajt o najlepszych osiągach, ale nie koniecznie będzie najlepszym sprzętem zawodniczym. Dodatkowo zeno z wydłużenie 6,9 ma podobno profil technologii enzo3. Jeśli zwiększą wydłużenie o 0,7 może się okazać, że E3 będzie to petarda na 3 kolejne sezony.

Zgadza się, Enzo 2 na rynku jest coraz więcej. Pierwsza sprawa wyszło zeno, w połowie sezonu będzie dostępne prawdopodobnie Enzo3- jest to ostatnia chwila by pozbyć się enzo2 w dobrych pieniądzach. Piloci na poziomie SF mają zdecydowanie taniej nowe glajty niż pozostali piloci. Wiele z ich E2 było już wylatanych- był to czas na zakup nowego skrzydła by konkurować na praktycznie największej imprezie w roku. Wybór mieli pomiędzy zeno albo enzo2 (booma 11 nie można jeszcze zamawiać). Zeno jest nowością, lata jak enzo, kierowane jest dla większej ilości pilotów- prosta sprzedaż. Dodatkowo zeno jakie kupili sprzedadzą w tej samej cenie po SF.
Paweł Chrząszcz

Awatar użytkownika
calhal
Posty: 399
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:37
Reputation: 74
Lokalizacja: Grenoble, Francja
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: calhal » 23 stycznia 2017, 14:26

Dzięki Chrząszczu za relację :)

BTW informacyjnie: na francuskich portalach/stronach fb z używanym sprzętem pojawiają się już pierwsze Zeno od kolesi którzy kupili do przesiadki z klasy niżej (głownie M6/LM6) i trochę się przeliczyli.

Art
Posty: 183
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 17:23
Reputation: 13
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: Art » 24 stycznia 2017, 21:22

23.01 ciekawie wyglądają wyniki
Najlepszy B11 jest na 17 m-cu z prawie 1 min straty do zwycięzcy.
To oczywiście lekko zmienia klasyfikację generalną.

Awatar użytkownika
Chrzaszczu
Posty: 342
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:29
Reputation: 98
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontaktowanie:

Re: PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: Chrzaszczu » 24 stycznia 2017, 22:16

Trochę mi się nudzi ;)

Statystyka:

Na super finale wg tabeli wyników mamy 123 zawodników. Latają oni na 7 różnych modelach skrzydeł od 4 producentów. Wygląda to następująco:

Producenci:
Ozon 94 glajty (76,42%) w tym:
45 Zeno - (36,58%)
48 EnZo 2 - (39,02%)
1 Mantra 6 - (0,81%)

GIN 27 glajty (21,95%) w tym:
7 Boomerang 11 - (5,69%)
20 Boomerang 10 - (16,26%)

Dudek Paragliders 1 glajt
1 Coden Pro (0,81%)

Skywalk 1 glajt
1 Poison XAlps (0,81%)

Zakładając, że piloci latający na boomie 11 to zaledwie 5,7% procent zawodników i nie są to nazwiska wygrywające każde zawody statystyka oczywiście zmienia klasyfikację generalną. Światowy wymiatacz Wyss latający na Zeno i prowadzący po 3 taskach w 4 tasku doleciał do mety 34 minuty po boomie 11, a kolejnego dnia dał w glebę. Zerknij też na Mistrza Świata i wielokrotnego rekordzistę Honorina latającego na Zeno.

3/4 zawodników lata na ozonach, a nadal po kiepskim ostatnim tasku na pierwszym miejscu mamy booma 11 i aż trzy w Top 10. inna sprawa nie ma się co podniecać boomerangami. Sądzę, że zawody w górach zdecydowanie pozmieniają sytuacje.
Paweł Chrząszcz

Art
Posty: 183
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 17:23
Reputation: 13
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Przelotowiec

Re: PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: Art » 25 stycznia 2017, 09:30

Pięknie zebrane :)
Czy na mistrzostwach ( całym cyklu) możlwe jest by pilot latał na 2 skrzydłach? Na niziny coś innego niż w góry?
Swoją drogą czekam na zawody górskie . Zobaczymy ile jest warte B11 vs Zeno :)
ALe trzymam kciuki za B11.

Awatar użytkownika
Chrzaszczu
Posty: 342
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:29
Reputation: 98
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontaktowanie:

Re: PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: Chrzaszczu » 25 stycznia 2017, 09:50

Oczywiście można zmieniać glajta pomiędzy pojedynczymi edycjami. Też trzymam kciuki za GINa, chciałbym, żeby wyszedł na prowadzenie, ale... w tym roku szykuję się tylko na górskie edycje i jednak Art... zamówiłem 5 dni temu Zeno...
Paweł Chrząszcz

Awatar użytkownika
Chrzaszczu
Posty: 342
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:29
Reputation: 98
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontaktowanie:

Re: PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: Chrzaszczu » 25 stycznia 2017, 15:11

Po wczorajszym dniu odpoczynku piloci mają dzisiaj ostry dzionek w powietrzu. Task committee ułożyło task w stylu race to goal o długości 127,26km. Wrzucam bo tego typu taski z powtarzającym się 4 krotnie po sobie jednym punktem zwrotnym nie są bardzo popularne, a są łątwe do popełnienia błędu podczas nawigacji.

leader board i task board

live tracking flymaster okno startowe już otwarte, wyścig w powietrzu o 15:30 naszego czasu

Task Board
Załączniki
task 7 PWC SF GV BR.png
task board
task 7 PWC SF GV BR.png (1.25 MiB) Przejrzano 3011 razy
Paweł Chrząszcz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 3275
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 444
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 25 stycznia 2017, 15:39

Chrzaszczu pisze:Po wczorajszym dniu odpoczynku piloci mają dzisiaj ostry dzionek w powietrzu. Task committee ułożyło task w stylu race to goal o długości 127,26km. Wrzucam bo tego typu taski z powtarzającym się 4 krotnie po sobie jednym punktem zwrotnym nie są bardzo popularne, a są łątwe do popełnienia błędu podczas nawigacji.


No i to są te sytuacje w których latanie jest tylko narzędziem a celem jest wyścig. Dla mnie to odwrócenie proporcji.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Chrzaszczu
Posty: 342
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:29
Reputation: 98
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontaktowanie:

Re: PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: Chrzaszczu » 25 stycznia 2017, 16:08

Dobrze, że różnimy się (piloci) od siebie. Gdyby każdy latał z wiatrem pod podstawami, z pierdzidełkiem po tyczkach, wisiał nad szczytem czy robił tylko trójkąty w Grente było by to nudne. Fajnie, że można uprawiać tak wiele różnych dyscyplin i styli latania. Zawody uprawiane jako jedyna forma aktywności paralotniowej nie jest również ciekawa. Przewagą i szkołą jaką niesie latanie na zawodach jest to, że łączy umiejętności XC, meteorologie, aerodynamikę, technikę latania, opanowanie elektroniki, strategię, agresję, matematykę, kondycję fizyczną i psychiczną, indywidualne predyspozycje oraz wiele innych cech dobrych i złych- niestety też różnice w sprzęcie i przez wielu pilotów często podejmowane ryzyko. Wszystkie te cechy decydują o wyniku. Są narzędziami do uprawiania sportu paralotniowego.

Narzędziem również jest jazda na nartach, na rowerze, deskorolce, konno, samochodem, pływanie jachtami gdy chodzi o wyczynowy sport. Ty preferujesz rekreacje, nie sport dlatego od kiedy latam pamiętam, że jesteś przeciwnikiem zawodów w obecnej formie i konstrukcji zawodniczych.

Uważam, że ten task ułożony jest tak ciekawie i daje tyle możliwości samodzielnego podejmowania decyzji i wyboru trasy wyścigu, że trudno powiedzieć, że proporcje są odwrócone. W przeciwieństwie do lotu po zboczu całej konkurencji tutaj pilot może wykazać się nawigacją w szczególności z warunkami wiatrowymi jakie mają dzisiaj.

Co jest lub powinno być prawdziwym celem w lataniu i jakie proporcje są właściwe?
Paweł Chrząszcz

Tomo
Posty: 133
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 19:47
Reputation: 22
Lokalizacja: WPI
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Przelotowiec
Kontaktowanie:

Re: PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: Tomo » 25 stycznia 2017, 19:26

To jest w pełni indywidualna sprawa. Trzeba próbować różnych opcji i dowiedzieć się jakie latanie lubi się bardziej a jakie mniej i tak sobie ustawiać cele. To jest proces, który podlega zmianom w czasie.

T.

Krzycha
Posty: 196
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:22
Reputation: 58
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: Krzycha » 25 stycznia 2017, 20:03

Chrzaszczu pisze:Co jest lub powinno być prawdziwym celem w lataniu i jakie proporcje są właściwe?


Prawdziwym celem jest oblecieć lepszych. A właściwą proporcją: bezdyskusyjnie!
Zwłaszcza tych na nowych ZENO :)

Awatar użytkownika
der
Posty: 584
Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
Reputation: 96
Lokalizacja: EPOM
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: der » 25 stycznia 2017, 22:10

Chrzaszczu pisze:Oczywiście można zmieniać glajta pomiędzy pojedynczymi edycjami. Też trzymam kciuki za GINa, chciałbym, żeby wyszedł na prowadzenie, ale... w tym roku szykuję się tylko na górskie edycje i jednak Art... zamówiłem 5 dni temu Zeno...

A co z królem, popsuty ?

Awatar użytkownika
Chrzaszczu
Posty: 342
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:29
Reputation: 98
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontaktowanie:

Re: PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: Chrzaszczu » 26 stycznia 2017, 00:02

der pisze:A co z królem, popsuty ?


Ma się bardzo dobrze i mam nadzieję, że cieszy kolejnego właściciela ;)
Paweł Chrząszcz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 3275
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 444
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 26 stycznia 2017, 00:22

Krzycha pisze:
Chrzaszczu pisze:Co jest lub powinno być prawdziwym celem w lataniu i jakie proporcje są właściwe?


Prawdziwym celem jest oblecieć lepszych. A właściwą proporcją: bezdyskusyjnie!
Zwłaszcza tych na nowych ZENO :)


Z moich obserwacji wynika że znakomita większość zawodników przestała czerpać radość z latania na rzecz emocji związanych z rywalizacją. Tridiagonal mi to do czegoś porównać aby lepiej wyjaśnić o co mi chodzi. Może coś takiego. Zawsze polowaliśmy żeby zaspokoić głód. A polowanie dla samego zabijania staje się oderwane od pierwotnej potrzeby. Coś co wynikało z jednej potrzeby stało się realizacją zupełnie innej potrzeby. Chyba nie jestem w stanie wytłumaczyć o jaki dysonans mi chodzi.
Zbyszek Gotkiewicz

Przemysław

Re: PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: Przemysław » 26 stycznia 2017, 00:31

Czy chodzi Ci o to, że zawodnicy równie dobrze mogliby się przesiąść na rowery, bo chodzi tylko o chęć rywalizacji a nie o latanie?

P.

Jasiu
Posty: 16
Rejestracja: 21 listopada 2016, 15:11
Reputation: 7
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Zawodnik

Re: PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: Jasiu » 26 stycznia 2017, 01:41

Blaaaa bla bla.... a tymczasem Klaudia dzisiaj 15 w overalu i najlepsza z dziewczyn! Brawo!!!

Warun się robi coraz lepszy i szanse na pudło baaardzo realne :P

http://pwca.org/results/results/

dawid_krakow
Posty: 42
Rejestracja: 18 stycznia 2016, 10:29
Reputation: 3
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: PWC Superfinal 2016 Governador Valadares

Postautor: dawid_krakow » 26 stycznia 2017, 09:25

Dokładnie, blabla, tutaj rozmawiamy o PWC Superfinal a marudy będą truć.
Jasiu a Ty gdzie, w Brazylii już? Kibicujesz czy kręcisz na lewo kominy z zawodnikami? :D


Wróć do „Zawody”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość