Co dalej?

Latanie silnikowe
Awatar użytkownika
der
Posty: 570
Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
Reputation: 96
Lokalizacja: EPOM
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Co dalej?

Postautor: der » 25 października 2017, 10:31

Latanie długodystansowo na spidzie jest męczące. Przesiadka z Reactiona na Snakea może cię skutecznie zniechęcić do latania.
Trzymając się stajni Dudka. Do latania międzypowiatowego nada ci się Universal. Polatasz ponad 50km/h bez spida i nie zabiegasz się przy starcie i lądowaniu. Odporność na turbulencje bardzo podobna. Nie kupuj na zapas. Spróbuj się z kimś zgadać i wymienić na skrzydła we wspólnym locie.
Hadron I wcale nie jest bardzo szybkim skrzydłem. Przy obciążeniu 6-6,5kg/m2 prędkości to ~38,50,57 w bezwietrzu.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 3154
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 433
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Co dalej?

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 25 października 2017, 10:37

Masz wylatane 30 godzin! To tyle co nic, szczególnie gdy chodzi o napęd. Pomiędzy skrzydłem 31 metrów a takim koło 20 jest przepaść. Można się w nią rzucić licząc na miękkie lądowanie, albo cierpliwie tą przepaść zasypać żeby przejść na drugą stronę. Pomyśl o śmierci młodego Kozarzewskiego. Miał większe doświadczenie niż Ty, a i tak nie sprostał małemu Nucleonowi. Proponuję nieco ochłonąć.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 3154
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 433
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Co dalej?

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 25 października 2017, 10:43

Fajnie że Prokopcio wrzucił film z lotu Snejkiem. Popatrz ile pilot ciągnie sterówki żeby przerzucić skrzydło z jednej strony na drugą :)
Zbyszek Gotkiewicz

Only21
Posty: 78
Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
Reputation: 1
Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Co dalej?

Postautor: Only21 » 25 października 2017, 10:47

Panowie,zdrowy rozsądek jeszcze mam.Nie twierdze że chcę już,myślę na przyszłość od i cała filozofia. Oczywiście nie chcę kręcić ni świrować jak na filmie ale prędkość mi się podoba

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 3154
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 433
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Co dalej?

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 25 października 2017, 10:52

Na paralotni prędkość czujesz dopiero parę metrów nad ziemią.na wysokości przelotowej to na każdym skrzydle będziesz się czuł jakbyś wisiał niczym balon.
Zbyszek Gotkiewicz

Only21
Posty: 78
Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
Reputation: 1
Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Co dalej?

Postautor: Only21 » 25 października 2017, 10:54

To jest tak jak zaczynałem latać na ppg..z trzy szkółki odwiedziłem i każdy brał monete a nauki zero.Na pytania stawiane jaki sprzęt,każdy mówil najgorszy bo do nauki. I takim własnie rezultatem ma mandżur który leży. To tak jakbym miał kupić auto..malucha czy ferrari.I tym i tym można jeździć bezpiecznie,czy się mylę?

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 1563
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 199
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Co dalej?

Postautor: uriuk » 25 października 2017, 11:03

Ani Snake ani Hadron nie nadaja sie za bardzo do dalekich przelotow, poniewaz wymagaja zbyt duzej uwai podczas latania.
Posluze sie porownaniem z samochodem. Regularnie jezdze do afryki. Kiedys pojechalem autem podniesionym niefachowo na zawieszeniu. Taki wiejski tuning charakteryzuje sie tym, ze auto tylko wyglada, ale slabo jezdzi. Np nie skapensowano kata wyprzedzania zwrotnicy, przez co kierownica byla wsciekle czula i auto myszkowalo po drodze. Jezdzenie wkolo komina bylo mozliwe, ale wyjazd na wyprawe okazal sie koszmarem. Zamiast dojechac w 4-5 dni jechalem 10.
Tak samo z Snake czy Hadronem. Latalem kilka lat na foty Synthesisem pokonujac czesto duuze odleglosci. Zareczam ci, ze Syteza wyprzedzi kazdego Snake na dystansie 200 km. Bo da sie na niej realnie cisnac przez te 200 km na pelnej beli. Na Snake sobie tego nie wyobrazam.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 3154
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 433
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Co dalej?

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 25 października 2017, 11:30

Only21 pisze:To tak jakbym miał kupić auto..malucha czy ferrari.I tym i tym można jeździć bezpiecznie,czy się mylę?


To nie jest dobre porównanie. Porównaj raczej do golfa w wersji z silnikiem 90 koni i silnikiem 500 koni. Tym drugim też da się jeździć tak samo jak tym pierwszym, ale wyobrażasz sobie chłopaka który ma 20 lat i zaraz po kursie kupuje tego mocniejszego golfa? Pomijam oczywiście koszty związane z posiadaniem takiego auta.
Zbyszek Gotkiewicz

Only21
Posty: 78
Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
Reputation: 1
Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Co dalej?

Postautor: Only21 » 25 października 2017, 11:55

Podoba mi się Twoje myślenie Uriuk,z wyprzedzeniem.Trzeba rozważyć dwa skrzydła :) Puki co zaspokoiliście moją ciekawość.Na razie przeturlam sie na reactionie a w przyszłym roku może coś dokupię .Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi.
Jeśli ktoś to czyta z okolic Wawy i ma taki pocisk o którym była mowa chętnie nawiąże kontakt.
Pozdrawiam Arek G

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 873
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 66
Lokalizacja: Grodków
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Co dalej?

Postautor: prokopcio » 25 października 2017, 12:06

Only21 pisze:..Kumpel leci obok mnie na zaciągniętych trymerach i na odległości 10 km dwa razy robi okrąg żebym mógł go dogonić....Chciałbym jakieś szybsze skrzydło ( nie do acro ale żebym mógł poleciec dalej niż w zasięgu komina)
jeśli tylko po to, żeby nie zostawać w tyle to snake nie jest odpowiednim skrzydłem dla Ciebie. A ten kolega to jakie skrzydło ma? możesz się na nim przelecieć ?
Łukasz Prokop

Only21
Posty: 78
Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
Reputation: 1
Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Co dalej?

Postautor: Only21 » 25 października 2017, 12:12

Chyba synteze ale głowy nie dam . lata na trajce i z 15kg jest przeciązony

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 873
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 66
Lokalizacja: Grodków
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Co dalej?

Postautor: prokopcio » 26 października 2017, 08:27

A aj dopytam w imieniu kolegi który u Nas zostaje w tyle, jakie kilkuletnie skrzydła samostateczne są warte uwagi dla pilota rekreacyjnego poza "oczywistymi" Nucleonami ? Napęd Motoroma, masa startowa ok 130.

Może ma ktoś na zbyciu ?
Łukasz Prokop

ciacholot
Posty: 725
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 99
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Co dalej?

Postautor: ciacholot » 26 października 2017, 09:17

Buran reflex, Revo2, Apco Force z tych popularnych i fajnie latających.
Mariusz Kilian

elyaneck
Posty: 22
Rejestracja: 04 stycznia 2016, 18:26
Reputation: 14
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Co dalej?

Postautor: elyaneck » 27 października 2017, 15:25

Witam,
To i ja dodam coś od siebie. Latanie przelotowe PPG to mój główny styl i powiem wam że ważniejsze od tych paru km/h jest zaufanie do skrzydła. Jak będziesz 50km od startowiska i trafisz na jakiś uskok wiatru albo inne anomalie to na hadronie następnym razem nie polecisz, bo się będziesz bał. Ja już w swoim życiu przerabiałem skrzydło kupione na wyrost i ten zakup mnie uwstecznił. Mimo że latam od 17 lat, w tym roku kupiłem Universala. Tak przy okazji: na skrzydle klasycznym z Solo robiłem trójkąty FAI 120 km I powiem że na przeloty najważniejsze jest zaufanie do skrzydła, znajomość meteorologii i warunków w danym dniu oraz taktyka. Jak tego nie będzie, to nawet na szybkim skrzydle daleko nie zalecisz... przydaje się również duży zbiornik paliwa :D .

Pozdrawiam
Janusz
Janusz Kruszelnicki

pele
Posty: 20
Rejestracja: 05 stycznia 2016, 08:35
Reputation: 2
Lokalizacja: Podlaskie
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Co dalej?

Postautor: pele » 27 października 2017, 16:39

Zaczynałem od nemo moto 29 m, zwykły nucleon 29m, hadron 24m i teraz snake xx 20m.Ważę 91-93 kg. Z każdą zmianą na mniejsze rozmiary mocniejszy napęd. Prędkości przelotowe średnie zwiększyły się. Na hadronie miałem 42-45 (kiedyś 100 km zrobiłem w 2h, ale non stop bela i trymer) Dla ciebie w zupełności wystarczy nucleon WRC w rozmiarze 27-29. On jest naprawdę szybki. Zwiększ zbiornik do 16 wysikaj się i 3 godzinki lotu bez problemu. 120 km -130 km

Wojtek
Sikając z wiatrem idziesz na łatwiznę

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 873
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 66
Lokalizacja: Grodków
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Co dalej?

Postautor: prokopcio » 27 października 2017, 22:18

co do strachu latania to zauważyłem taką tendencję, że piloci tylko ppg mają większego stracha od tych co się nalatali pg w termice których nieźle wyhuśtało i mimo woli ( lub nie ) musieli się nauczyć latać, takich trudno przestraczyć w lataniu napędowym natomiast ci czysto ppg jak coś tam troszeczkę zahuśta to lądują i mówią wystraszeni - pierd...lę dziś nie latam bo strasznie torbi ;)....
Łukasz Prokop

Only21
Posty: 78
Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
Reputation: 1
Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Co dalej?

Postautor: Only21 » 27 października 2017, 22:39

Prokopcio dobrze prawi :) Coś tam polatalem na pg ale wiem o czym prawisz.
Może dlatego ze miałem hu.. szkółki . Nikt nie powiedział ,stary tak ma być,uważaj na to i na to itp itd .Tylko start zlot i lądowanie . Ale mogę to zrozumieć .. Komercja i maja Cię w dupie co się z Tobą dzieje i jak Cię przygotować . Suma Summarum,praktyka ,praktyka i praktyka

Only21
Posty: 78
Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
Reputation: 1
Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Co dalej?

Postautor: Only21 » 25 listopada 2017, 07:55

Panowie .Mam takie skrzydełko z czasów kiedy wpadłem na pomysł latania ,nazywa się advance epsilon 4 rozmiar 28 rok 2002.Lezy z 10 lat w szafie i tak mnie korciło wiec się zapiąłem i wio. Wydygany zrobiłem kółko nad ziemią,moje pytanie: jest sens robić przegląd?Szelesci ładnie wyglada dobrze. Czy mogę latać z napędem przy wadze około 135

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 3154
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 433
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Co dalej?

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 25 listopada 2017, 08:59

Zrób przegląd i lataj. Nie rób akro bo pewnie jest przeważone. Przez wiele lat piloci ppg latali tylko na takich skrzydłach.
Zbyszek Gotkiewicz

Only21
Posty: 78
Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
Reputation: 1
Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Co dalej?

Postautor: Only21 » 25 listopada 2017, 09:16

Zbyszek,jakie acro .... ja spirali jeszcze dobrze nie opanowałem ;)


Wróć do „PPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości