Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Latanie silnikowe
madness
Posty: 29
Rejestracja: 16 lutego 2016, 20:26
Reputation: 0
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: madness » 14 października 2018, 16:05

Dzień dobry. Jestem rosły i ciężki (195cm wzrostu, 110 kg wagi). Uprawnienia PPG robię na napędzie Solo 210, który słabo radzi sobie z moimi gabarytami (relatywnie długi rozbieg podczas startu, słabe wznoszenie nawet na maksymalnym obrotach). Poszukuję wskazówek, które pozwolą mi wybrać napęd odpowiedni do mojej wagi, a przede wszystkim braku doświadczenia. Czy mogę prosić Państwa o sugestie dotyczące mocy/ciągu, bądź innych parametrów napędu (silnik/podzespoły/producent?), którymi powinienem się sugerować przy wyborze? A może ktoś z Państwa ma zbliżoną wagę i zechce podzielić się opinią dotyczącą użytkowanego napędu? Za wszystkie uwagi serdecznie dziękuję.
Ostatnio zmieniony 14 października 2018, 16:16 przez madness, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 4370
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 618
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 14 października 2018, 16:09

W Twoim przypadku nie tylko moc jest ważna ale także skrzydło na którym planujesz latać. Tak czy inaczej to wchodzą w grę napędy powyżej 20 kM, ale jeśli planujesz samostatek, to raczej bliżej 30 kM. To że dałeś radę z Solo świadczy że technikę startu opanowałeś doskonale :)
Zbyszek Gotkiewicz

madness
Posty: 29
Rejestracja: 16 lutego 2016, 20:26
Reputation: 0
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: madness » 14 października 2018, 16:14

Skrzydło, na którym zamierzam latać to Apco Thrust.

ciacholot
Posty: 918
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 156
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: ciacholot » 14 października 2018, 18:30

Ja podobnie ważyłem (na szczęście już nie ważę) i latam na Revo 2 Paramanii i na napędzie z silnikiem Moster 185 od Vittorazi. Normalny start i normalne latanie. Trzeba tylko liczyć się ze zużyciem paliwa. Między bajki te ilości 4,2 czy nawet 5,8 ;) Po prostu jak chcesz polatać na odpuszczonych trymerach itd. to pali dużo i tyle. Na samostatku bez podobnej mocy będziesz się tylko wkurzał.
Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 1299
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 125
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: prokopcio » 14 października 2018, 19:10

Szacun dla solówki :) pewnie blisko 150kg masy startowej.
Łukasz Prokop

madness
Posty: 29
Rejestracja: 16 lutego 2016, 20:26
Reputation: 0
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: madness » 14 października 2018, 19:22

Tak, w tych granicach. Przy "bezwietrzu", do oderwania robię z buta dystans ~60m ;) Powinienem zmienić nick na Boeing 747 ;)

ciacholot
Posty: 918
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 156
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: ciacholot » 14 października 2018, 19:32

Jak będziesz miał około 28-32 KM to Ci się rozbieg skróci bardzo, ale nie daj się wpędzić w te diabły ważące dużo bo w związku z tym że nam ciężkim idzie sporo paliwa to i musimy go więcej zabrać i razem robi się niezła waga. Chyba, że nie chcesz latać dalej to wtedy bez znaczenia.
Mariusz Kilian

ja

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: ja » 15 października 2018, 17:21

Solo210-20kg,paliwo max.10kg,Thrust 27-7kg,trike AIR.ONE-19,5kg,zapas-4kg,85kg żywej masy :D - i śmiga i buczy i nie spada.Pozdrawiam.

Only21
Posty: 125
Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
Reputation: 8
Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: Only21 » 25 października 2018, 13:36

Zrób to samo bez air one ;) zobaczysz jak pot po jxxxcach poleci ;)

madness
Posty: 29
Rejestracja: 16 lutego 2016, 20:26
Reputation: 0
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: madness » 25 października 2018, 20:31

Dziękuję za rady. Napęd wybrany.

ciacholot
Posty: 918
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 156
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: ciacholot » 25 października 2018, 21:03

co kupiłeś ?
Mariusz Kilian

madness
Posty: 29
Rejestracja: 16 lutego 2016, 20:26
Reputation: 0
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: madness » 25 października 2018, 21:33

Corsair black devil light

Awatar użytkownika
Przemo Boosh
Posty: 62
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 02:29
Reputation: 3
Lokalizacja: Gliwice
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Sympatyk

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: Przemo Boosh » 25 października 2018, 22:22

Ważę tyle co Ty i Moster 185 Hybrid wraz z Hadronem 24 radzą sobie ze mną doskonale;)
Co Cię podkusiło na taki silnik?
Pozdrówka
Przemo

madness
Posty: 29
Rejestracja: 16 lutego 2016, 20:26
Reputation: 0
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: madness » 25 października 2018, 22:49

Niezłe opinie użytkowników, sprzęgło, waga i cena zestawu oraz to, że powinien mnie unieść;)

Awatar użytkownika
Przemo Boosh
Posty: 62
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 02:29
Reputation: 3
Lokalizacja: Gliwice
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Sympatyk

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: Przemo Boosh » 25 października 2018, 23:01

Kurcze stary - nigdy ale to przenigdy nie kupuj sprzętu zanim sie na nim nie przelecisz! Dotyczy to zarówno skrzydła jak i napędu!
Mój moster to już czwarty egzemplarz który posiadam od nowości. Ma sprzęgło, rozrusznik i inne bajery. Przed zakupem każdego kolejnego napedu testowałem inne silniki w tym JPXy i inne dziwadła. Zawsze wybierałem Mostera bo to przepaść pomiedzy czymś innym w tej klasie dostepnym na naszym rynku. Problemem który może być ważny to niestety nasz polski dystrybutor tych silników z Gdyni... Udało mi się jednak kupić napęd z zagranicznej sieci dystrybucji. Pełny serwis, pełna gwarancja i części tańsze o 30% niż w Polsce.
Pozdrówka
Przemo

madness
Posty: 29
Rejestracja: 16 lutego 2016, 20:26
Reputation: 0
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: madness » 25 października 2018, 23:10

Dlaczego nie spodobał Ci się jpx?

AdamN
Posty: 19
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 22:38
Reputation: 1
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: AdamN » 25 października 2018, 23:13

Przemo, podeślij namiary na tańsze o 30% części do mostera...
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Przemo Boosh
Posty: 62
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 02:29
Reputation: 3
Lokalizacja: Gliwice
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Sympatyk

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: Przemo Boosh » 25 października 2018, 23:25

AdamN pisze:Przemo, podeślij namiary na tańsze o 30% części do mostera...
Pozdrawiam


Latam SCOUT'em - wystarczy? ;)
Pozdrówka
Przemo

Awatar użytkownika
Przemo Boosh
Posty: 62
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 02:29
Reputation: 3
Lokalizacja: Gliwice
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Sympatyk

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: Przemo Boosh » 25 października 2018, 23:27

madness pisze:Dlaczego nie spodobał Ci się jpx?

Za słabo dmucha i się "telepie" ;)
Pozdrówka
Przemo

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 1299
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 125
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Pilot 110 kg prosi o pomoc w doborze napędu

Postautor: prokopcio » 25 października 2018, 23:49

Potwierdzam, że jpx słabiej dmucha od mostera który wyrywa z butów mimo tej samej mocy. To potwór jest! Telepanie jpx to jest wina regulacji i szczelności układu.
Łukasz Prokop


Wróć do „PPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości