Co ma wpływ na spadek mocy silnika

Latanie silnikowe
ciacholot
Posty: 918
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 156
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Co ma wpływ na spadek mocy silnika

Postautor: ciacholot » 13 listopada 2018, 10:47

Filtr jest nie potrzebny, a jak spadnie to niszczy śmigło, albo zmienia się skład mieszanki i można przegrzać tłok itp. Załóż trąbkę.
Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 4372
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 618
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Co ma wpływ na spadek mocy silnika

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 13 listopada 2018, 10:57

Trochę próbowałem czytać na ten temat. Jeśli chodzi o sam tłumik szmerów ssania to można zagotować sprężynę stalową o średnicy pięć razy większej od średnicy gardzieli gaźnika owiniętej warstwą 2 cm gąbki i folią. Długość takiej rury to pół metra. Jeśli chcesz zrobić puszkę rezonansową, to najlepiej zrobić taką której jedna ściana, ta odbijająca falę będzie przesuwana. Wtedy będziesz mógł dostroić rezonans do określonych obrotów. Oczywiście musisz też zadbać żeby wejście powietrza do puszki miało jak najmniejsze opory. Zysk puszki to paliwo które gaźnik dwusuwa wypluwa, choć przy zaworze dolotowym to chyba nie ma tego zjawiska. Musisz pamiętać że każda zmiana na dolocie wymusza także zmianę regulacji gaźnika, bo zmieniają się opory przepływu. Założenie filtra stożkowego też to spowoduje. Wydaje mi się że filtr powietrza nic ci nie da bo napęd to nie motocykl i te parę much przeklęci swobodnie przez silnik nie robiąc mu krzywdy, za to dobry tłumik smsów ssania oraz ciche śmigło są według mnie bezcenne.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 1299
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 125
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Co ma wpływ na spadek mocy silnika

Postautor: prokopcio » 13 listopada 2018, 11:54

No mi właśnie o hałas chodzi a doczytałem że filtr też sporo wygłusza
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
der
Posty: 685
Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
Reputation: 120
Lokalizacja: EPOM
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Co ma wpływ na spadek mocy silnika

Postautor: der » 17 listopada 2018, 10:54

cytując za Kajanem, może nie pomóc, ale na pewno nie zaszkodzi

Problem spadania obrotow ma wiekszosc JPX-ow,z moich wyliczen rury rezonansowej JPX wychodzi ze jest ona za krotka,kiedy jest zimny fala rezonansowa ma mniejsza predkosc i doladowuje cylinder jak juz sa zasloniete kanaly pluczace przez tlok,z chwila rozgrzania rury po paru minutach zwieksza sie predkosc fali rezonansowej i doladowuje kiedy jeszcze sa otwarte okna pluczace cylindra i cofa mieszanke do karteru tym samym jest jej mniej i obroty spadaja,to tak troche teori
Jedynie co mozesz zrobic to wyplukaj"kretem" do kanalizacji cala rure a szczegolnie rurke wylotowa ta zaokraglona kielbaske co wychodzi do dotlumiacza bo zalazla nagarem i zmniejszyla sie srednica powodujac zwiekszenie temperatury w rurze

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 1299
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 125
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Co ma wpływ na spadek mocy silnika

Postautor: prokopcio » 17 listopada 2018, 16:07

Mam świadomość że Kajan to mądry człowiek ale dziwnie to opisał albo ja źle rozumiem że rezonans jest tak dobrany, że na zimnym fala jest za długa a na zagrzanym za krótka ale wtedy istniałaby temperatura przejściowa / optymalną dla której rezonans działa idealnie. U mnie tak nie było i nigdy nie dokręcał dużych śmigieł ( nawet o małym skoku ) . Piszę w czasie przeszłym bo bez puszki z helixem 125 działa jak nówka :) . Wręcz idealnie więc nie grzebię. Spróbuję tylko założyć filtr bo ponoć wycisza a teraz jak przepustnica jest otwarta to zdecydowanie głośniej chodzi.
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
der
Posty: 685
Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
Reputation: 120
Lokalizacja: EPOM
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Co ma wpływ na spadek mocy silnika

Postautor: der » 17 listopada 2018, 16:58


Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 4372
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 618
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Co ma wpływ na spadek mocy silnika

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 17 listopada 2018, 17:49

Kielich z pewnością poprawi parametry pracy silnika, ale też z pewnością nic nie wyciszy.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 1299
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 125
Lokalizacja: Grodków
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Co ma wpływ na spadek mocy silnika

Postautor: prokopcio » 17 listopada 2018, 22:20

Może kiedyś wydrukuję różne kielichy i przetestuję.
Czy zwiększenie w ten sposób "wydajności mieszani" oczhwiście odpowiednio wyregulowanym gaźniku może mieć niekorzystny wpływ na resurs?
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
der
Posty: 685
Rejestracja: 19 stycznia 2016, 10:02
Reputation: 120
Lokalizacja: EPOM
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Co ma wpływ na spadek mocy silnika

Postautor: der » 17 listopada 2018, 22:30

Na test ok. Ale na takim drukowanym nie lataj. Szkoda śmigła. Natomiast gdybym miał latać bez tłumika szmerów to z chęcią zastosowałbym dobrze wykonaną trąbkę.

W kwestii trwałości. Nie podnosisz w ten sposób maksymalnej prędkości obrotowej bo zaciążasz go śmigłem. To w czym problem?


Wróć do „PPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość