Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Tu można się naparzać do woli. W zasadzie tylko dla koneserów gatunku
Jackie
Posty: 246
Rejestracja: 16 września 2018, 13:59
Reputation: 7
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: Jackie » 14 października 2018, 11:46

Only21 pisze:Jacki kiedy Ty chcesz cokolwiek się nauczyć jak Ty siedzisz tylko przy komputerze?
Przeczytaj co odpisala Tobie Latawica w innym temacie i przemyśl to wieczorem ;)
Ps. Gacie jak kupujesz to też na forum pytasz czy mama Ci wybiera...


Skąd wiesz ze siedzę? Widzę że tu co niektórzy to naprawde mają czas, a ja mam chwilowe jakby pragnienie pochłonięcia wiedzy teoretycznej...
Latac to przyznam sie od miesiaca nie latałem bo nie mam i na cyzm i czasu i gdzie, bo jechać 100 km do najblizszego lądowiska to mi sie nie kalkuluje o tej porze roku . Zima nie dla mnie zatoki sie odzywaja a z katarem nie bede latał , wiec ten kres niestety nie jest dla mnie. Jedynie co moge obecnie robić to przygotowanie kondycyjne i teoretyczne i robię to lepiej coś robić niż nic . Myśłe że z tych 10tys co ma świadecwo to tak naprawdę lata nie wiecej niz połowo a więc mamy 5 tysiecy aktywnych co przynajmniej raz w roku polata sobie.
Only 21 patrz na realia , posiedze miesiac dwa potem sobie odpuszcż,polatam zdobede nowe dosiadczenia znowu mnie tu usłyszycie bo znowu przyjdą nowe pytania do głowy. Przestańcie tak najezdząc na ludzi co próbują powiedzmy ukorzenić sobie tą pasję, co niektórych odzywki po prostu znechęcają do tego sportu. Jaki macie w tym cel, dzieląc środowisko na lepszych i gorszych bo ten lata więcej a ten mniej . sorry panowie ale dziwi mnie postawa instruktorów że po prostu tego nie temperują, tu zaglądaja osoby co są z ciekawości , a spotykaja siez agresją. tu pytania absolwenci szkół boją sie zadać bo wyskakuje jeden czy drugi z tekstem że nie znasz się nie latasz nie jesteś partnerem do rozmów dla nas. Nie to nie ale nie dziwcie sie że jest jak jest bo to wynik podejscia do tego sportu.
dobra dzisiaj juz sie nie odzywam, póki pogoda mam inne hobby jeszcze i spory do uprawiania :P
"Dubito ergo cogito, cogito ergo sum"

Only21
Posty: 125
Rejestracja: 14 sierpnia 2017, 16:55
Reputation: 7
Lokalizacja: Legionowo pod Warszawą
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: Only21 » 14 października 2018, 11:59

Bo odpisujesz... wiec zakładam że nie jesteś teraz np na basenie.
Zorganizuj sobie skrzydło ,jakaś uprząż ,karabinki i kask(może być biały ;)) prawdopodobnie będziesz sam to nie pomylisz.
Butelkę wody albo i dwie i biegnij na łączkę .Biegaj,ćwicz ,ucz się ! Więcej zrozumiesz.

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 1183
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 108
Lokalizacja: Grodków
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: prokopcio » 14 października 2018, 13:06

Nie wiem skąd jest Jackie ale dziś u nas wieje 6-7m/s porymy wiatru do 10-11 (wg prognozy) więc kipsko na ćwiszenia świażaka ;)
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 3924
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 548
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 14 października 2018, 13:21

prokopcio pisze:Nie wiem skąd jest Jackie ale dziś u nas wieje 6-7m/s porymy wiatru do 10-11 (wg prognozy) więc kipsko na ćwiszenia świażaka ;)


To jest idealnie do ćwiczeń pod warunkiem że został nauczony na kursie podstaw alpejki.
Wyczytałem w wypowiedzi Jackiego o dużych o małych uszach. Najwyższy czas chyba pożegnać ten anachronizm, szczególnie od czasu gdy są wydzielone taśmy A' służące do zakładania uszu.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 1183
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 108
Lokalizacja: Grodków
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: prokopcio » 14 października 2018, 13:31

Zbyszek Gotkiewicz pisze:
prokopcio pisze:Nie wiem skąd jest Jackie ale dziś u nas wieje 6-7m/s porymy wiatru do 10-11 (wg prognozy) więc kipsko na ćwiszenia świażaka ;)
To jest idealnie do ćwiczeń pod warunkiem że został nauczony na kursie podstaw alpejki.
....
to ja zaraz po kursie (w maślanych warunkach) byłem słaby bo 10m/s potrafiło mnie sponiewierać :) wręcz momentami niebezpiecznie. Oczywiście z braku techniki :lol: i teoria nie pomagała .. . . .
Łukasz Prokop

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 3924
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 548
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 14 października 2018, 13:39

Przy braku termiki podmuchy w prognozach są bardzo teoretyczne. W praktyce będzie słabiej niż jest to zapowiadane.
Zbyszek Gotkiewicz

CichyBart
Posty: 67
Rejestracja: 24 kwietnia 2018, 10:36
Reputation: 8
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: CichyBart » 14 października 2018, 14:27

Od zeszłego tygodnia (równo licząc od niedzieli) zrobiłem jakieś 9h GH. Widzę, że tutaj książka nowa powstanie, a nawet dwie. Pierwsza to czysta teoria latania, druga to "jak nauczać / psychologia".
Jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Nikt się jeszcze nie zderzył z niebem.
PPG / ITV Boxer (Green), Solo 210

Awatar użytkownika
micro
Posty: 442
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
Reputation: 35
Lokalizacja: Poznań
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontaktowanie:

Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: micro » 14 października 2018, 15:45

CichyBart pisze:Od zeszłego tygodnia (równo licząc od niedzieli) zrobiłem jakieś 9h GH. Widzę, że tutaj książka nowa powstanie, a nawet dwie. Pierwsza to czysta teoria latania, druga to "jak nauczać / psychologia".

Widzę, że ostro walczysz :D .
Roman Michalak

CichyBart
Posty: 67
Rejestracja: 24 kwietnia 2018, 10:36
Reputation: 8
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: CichyBart » 14 października 2018, 20:51

Wkurzyłeś mnie tymi filmikami. Ćwiczysz, ćwiczysz, następnie ćwiczysz i trochę polecisz a w przerwie znowu ćwiczysz. Gdyby nie Ty to bym się nie zmotywował. Dzięki!
Jeśli nie wiesz co robić, nabieraj wysokości. Nikt się jeszcze nie zderzył z niebem.
PPG / ITV Boxer (Green), Solo 210

Awatar użytkownika
micro
Posty: 442
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
Reputation: 35
Lokalizacja: Poznań
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontaktowanie:

Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: micro » 14 października 2018, 21:07

CichyBart pisze:Wkurzyłeś mnie tymi filmikami. Ćwiczysz, ćwiczysz, następnie ćwiczysz i trochę polecisz a w przerwie znowu ćwiczysz. Gdyby nie Ty to bym się nie zmotywował. Dzięki!

"Lubię tą robotę" :D
Roman Michalak

fotolot
Posty: 117
Rejestracja: 09 lutego 2016, 20:02
Reputation: 9
Latam: Tylko z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: fotolot » 14 października 2018, 22:33

Marcin. pisze:
Natomiast odnosnie wiedzy to z kolei chodzi mi bardziej nie o przypadkowo napotkane w necie informacje , a raczej czytanie Waszych dyskusji i odpowiedzi na pytania. A uczniowie niech oczywiscie ida do szkol , netem moga sie dodatkowo edukowac , uzupelniac , powatarzac wiedze. A jak juz pisalem jest wszystko. Ale nalezy zaznaczyc ze weryfikacja tych informacji to podstawa. Raz rozmyslalem sobie tak , ze na podst. forow , stron mozna by napisac ciekawa ksiazke bogata tez w burzliwe cytaty dyskusji z grupy itp.


No właśnie Marcin, tak jak napisałeś :"..weryfikacja tych(netowych) informacji to podstawa" i ewentualnie utworzenie takiego uporządkowanego zbioru linków z gratisową wiedzą techniczną i przestrogami o wypadkach czy zdarzeniach niebezpiecznych. Bo inaczej jakim cudem były kursant, któremu nie dane było dotrzeć nawet do podstaw : " SAM MA WIEDZIEĆ JAK MA SIĘ SZKOLIĆ " teoretycznie ? To na ile uzyska fundamenty, w obecnie ustawionym SILPowym systemie, jest kwestią przypadku - czy uda mu się trafić na instruktora profesjonalistę?, który mu przekaże dobrze opracowane materiały dydaktyczne . Albo trafi na "burdel" gdzie fizycznie liżnie trochę praktyki, ale odnośnie uzyskania wiedzy teoretycznej np. o procedurach i stosowaniu różnych zabezpieczeń - żywcem zostanie zrobiony w "hu..a", dostając w promocji fałszywy egzamin, zaifekowany skażeniem współkorupcyjnym("więc cicho być") . Dzięki braku podstaw Człowiek taki będzie miał możliwości rozwalenia się na wiele najgłupszych sposobów,a póżniej "wielce szanowna rada pseudomędrców" będzie się mogła śmiać do rozpuku, głupkowato dowcipkując z "wyh..janego klienta naiwniaka" , a przy okazji i z tych co oprócz praktyki nie wiadomo w jakim interesie(?), przywiązują wagę do przekazywania WSZYSTKIM polskim uczniom, materiałów z wiedzą teoretyczną na odpowiednio wysokim poziomie.

Marcin z burzliwych cytatów np. o kuriozalnych nieprawidłowościach wobec wielu polskich kursantów( jak Furtaka), oprócz "ciekawej książki" myślę, że przydatne, byłyby też artykuły w prasie np. Vario ?

Awatar użytkownika
Marcin.
Posty: 424
Rejestracja: 06 marca 2016, 17:43
Reputation: 11
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Sympatyk

Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: Marcin. » 15 października 2018, 01:02

fotolot pisze:
No właśnie Marcin, tak jak napisałeś :"..weryfikacja tych(netowych) informacji to podstawa" i ewentualnie utworzenie takiego uporządkowanego zbioru linków z gratisową wiedzą techniczną i przestrogami o wypadkach czy zdarzeniach niebezpiecznych. Bo inaczej jakim cudem były kursant, któremu nie dane było dotrzeć nawet do podstaw : " SAM MA WIEDZIEĆ JAK MA SIĘ SZKOLIĆ " teoretycznie ? To na ile uzyska fundamenty, w obecnie ustawionym SILPowym systemie, jest kwestią przypadku - czy uda mu się trafić na instruktora profesjonalistę?, który mu przekaże dobrze opracowane materiały dydaktyczne . Albo trafi na "burdel" gdzie fizycznie liżnie trochę praktyki, ale odnośnie uzyskania wiedzy teoretycznej np. o procedurach i stosowaniu różnych zabezpieczeń - żywcem zostanie zrobiony w "hu..a", dostając w promocji fałszywy egzamin, zaifekowany skażeniem współkorupcyjnym("więc cicho być") . Dzięki braku podstaw Człowiek taki będzie miał możliwości rozwalenia się na wiele najgłupszych sposobów,a póżniej "wielce szanowna rada pseudomędrców" będzie się mogła śmiać do rozpuku, głupkowato dowcipkując z "wyh..janego klienta naiwniaka" , a przy okazji i z tych co oprócz praktyki nie wiadomo w jakim interesie(?), przywiązują wagę do przekazywania WSZYSTKIM polskim uczniom, materiałów z wiedzą teoretyczną na odpowiednio wysokim poziomie.

Marcin z burzliwych cytatów np. o kuriozalnych nieprawidłowościach wobec wielu polskich kursantów( jak Furtaka), oprócz "ciekawej książki" myślę, że przydatne, byłyby też artykuły w prasie np. Vario ?


To utworzenie uporzadkowanego zbioru wiedzy - dobry pomysl. Wlasnie mialem to na mysli piszac ze wszystko juz zostalo przerobione w necie odnosnie nauki. Tylko trzeba odzielic ziarno od plew. Ja juz kilka lat siedze w necie w tych tematach i najwiecej czasu wlasnie zajmuje weryfikacja informacji.
Na szczescie jest troche kompetentnych osob i mozna popisac z nimi - chetnie odpowiadaja. Powiem wiecej - ja kiedys zalozylem na grupie temat o kupowaniu starych skrzydel do groundhandlingu. I stala sie swietna historia :D a mianowicie jeden z uczestnikow dyskusji zaproponowal mi za koszty przesylki skrzydlo. Jedynie warunkiem tego byla przysiega przed calym forum ze nie bede na tym latal. No i mam to skrzydlo :) Spedzilem z nim mnostwo godzin na lace. Wplacilem pare groszy na Fundusz Rehabilitacji Paralotniarzy ,zeby byla jakas wartosc dodana w tej sytuacji. Tak ze niech ten motyw bedzie swiadectwem tego ,ze sa ludzie z Pasja- DZIEKI JESZCZE RAZ!!! :) . To daje mi naped i wiare ,ze jest sens. Potem kupilem juz swoje skrzydlo i temat dalej sie rozwijal skromnie :)
A wracajac do tematu kursantow , to ci ''niesamoucy'' wymagaja wlasnie takiego zbioru uporzadkowanej wiedzy ,zeby nie siedziec kilka lat w necie a od razu miec to w pigulce.
Odnosnie szkolen - wydaje mi sie ze paralotnia to takjakby paralotnictwo ,czyli nie pelnowymiarowe podejscie do tematu latania. Przeciez zeby latac szybowcem ,czy awionetka to chyba trzeba sie postarac na egzaminach i szkoleniach (tak mi sie przynajmniej wydaje ) I dla tego chyba z powodu pieniedzy i z braku czasu na solidne szkolenie przymyka sie oko w paralotniach. Podobnie jak w zwyklym nauczaniu prywatnie za kase - nie udupia cie nauczyciele zeby nie stracic klienta na drugim roku. Egzaminy to czasem fikcja. A potem taki czlowiek ma papier ,a w zawodzie nic nie umie...
Jednak z drugiej strony tez nie mozna przegiac ze szkoleniem ,bo nikt nie da rady tego ogarnac. A przeciez paralotnie to taka alternatywa dla tych ktorych nie stac na samolot.

Jackie
Posty: 246
Rejestracja: 16 września 2018, 13:59
Reputation: 7
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: Jackie » 15 października 2018, 18:43

Otworzyłem w końcu ten list zaglądam tam a tam na jakiejś bibule to swiadectwo, no nie wiem czy powaga urzędu, XXI wiek nie powinien już ozbowiązac urzędu żeby to było na plastyku , Wyrobienie dowodu kosztuje jakies 30zł koszt a ten papier płacilismy 55 i to ma wytrzymać lata?
Na prawku rozwiązano poszczególne uprawnienia skrótami i wejdzie od a do D. Papierkiem jestem rozczarowany ,mam go miec przy sobie ale ile to wytryzma to nie wiem. No ciekawe czy ten dokument ważny jest tylko z innym dokumentem ze zdjęciem ....
Jakie lotnictwo takie dokumenty :mrgreen:
Dla przykładu tak wygladająw innych krajach :
Załączniki
2013-02-20 16.29.46.jpg
szewdzki dokument
2013-02-20 16.29.46.jpg (281.49 KiB) Przejrzano 210 razy
"Dubito ergo cogito, cogito ergo sum"

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 3924
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 548
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 15 października 2018, 19:38

Bo szwedzki dokument jest zaświadczeniem klubu s nasz to poważna licencja państwowa :p A w zasadzie to unijna forma licencji w postaci świadectwa kwalifikacji która to ma określoną międzynarodową formę ujednoliconą na terenie jaśnie nam panującej unii.
Zbyszek Gotkiewicz

Andrzejt
Posty: 263
Rejestracja: 31 grudnia 2015, 12:17
Reputation: 12
Lokalizacja: Nawojowa
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: RE: Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: Andrzejt » 15 października 2018, 20:39

Jackie pisze:Otworzyłem w końcu ten list zaglądam tam a tam na jakiejś bibule to swiadectwo, no nie wiem czy powaga urzędu, XXI wiek nie powinien już ozbowiązac urzędu żeby to było na plastyku , Wyrobienie dowodu kosztuje jakies 30zł koszt a ten papier płacilismy 55 i to ma wytrzymać lata?
Na prawku rozwiązano poszczególne uprawnienia skrótami i wejdzie od a do D. Papierkiem jestem rozczarowany ,mam go miec przy sobie ale ile to wytryzma to nie wiem. No ciekawe czy ten dokument ważny jest tylko z innym dokumentem ze zdjęciem ....
Jakie lotnictwo takie dokumenty :mrgreen:
Dla przykładu tak wygladająw innych krajach :
A mówili żeby nie otwierał.... xD

ciacholot
Posty: 864
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 139
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: ciacholot » 15 października 2018, 20:56

I do tego bez orkiestry i szampana...co za banda bezczelna :lol: :lol: :lol:
Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
prokopcio
Posty: 1183
Rejestracja: 21 kwietnia 2016, 07:57
Reputation: 108
Lokalizacja: Grodków
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: prokopcio » 15 października 2018, 21:08

Jackie pisze:...zaglądam tam a tam na jakiejś bibule to swiadectwo...i to ma wytrzymać lata? ...
Życzę żebyś latał tak dużo z tym dokumentem, żeby nie wytrzymało.
Łukasz Prokop

joanka
Posty: 34
Rejestracja: 19 grudnia 2016, 21:15
Reputation: 7
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: joanka » 15 października 2018, 21:11

Jackie pisze:Otworzyłem w końcu ten list zaglądam tam a tam na jakiejś bibule to swiadectwo, no nie wiem czy powaga urzędu, XXI wiek nie powinien już ozbowiązac urzędu żeby to było na plastyku , Wyrobienie dowodu kosztuje jakies 30zł koszt a ten papier płacilismy 55 i to ma wytrzymać lata?
Na prawku rozwiązano poszczególne uprawnienia skrótami i wejdzie od a do D. Papierkiem jestem rozczarowany ,mam go miec przy sobie ale ile to wytryzma to nie wiem. No ciekawe czy ten dokument ważny jest tylko z innym dokumentem ze zdjęciem ....
Jakie lotnictwo takie dokumenty :mrgreen:
Dla przykładu tak wygladająw innych krajach :

Jackie, ja myślę, że Ty jesteś taki czepialski, taki "jedynaczek". Zamiast rozmyślać czy papier czy plastik jest lepszy na śk zajmij się lataniem. Gwarantuję Ci, że będziesz tu na forum zaglądać, żeby poczytać, ewentualnie coś zapytać, a nie tworzyć nowy rozdział paralotniarstwa, jak tu komuś "dojebać". Przepraszam za ostanie słowo, ale już mnie poniosło...

Awatar użytkownika
micro
Posty: 442
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 17:23
Reputation: 35
Lokalizacja: Poznań
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Świeżak po Kursie
Kontaktowanie:

Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: micro » 15 października 2018, 21:18

ciacholot pisze:I do tego bez orkiestry i szampana...co za banda bezczelna :lol: :lol: :lol:

A poduszki gdzie ? :lol: .
Ja właśnie dzisiaj odebrałem, listonosz prawie zagrał, musiałem aż w dwóch miejscach podpisać; widać rangę dokumentu :D .
Roman Michalak

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 3924
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 548
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Kursant wie lepiej jak ma sie szkolić

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 15 października 2018, 21:20

Jackie, gdybyś szukał to proszę bardzo:

Zbyszek Gotkiewicz


Wróć do „MMA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość