Re- Volt-a

Latanie silnikowe
Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 5264
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 748
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Re- Volt-a

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 31 grudnia 2016, 17:01

Napęd elektryczny jest elegancki pod względem technicznym. Dlatego warto poszukiwać. Na dzień dzisiejszy widzę sens w zastosowaniach wózkowych w połączeniu z doładowaniem generatorem napędzanym silnikiem spalinowym. Dobre źródło prądu jest kluczowe a akumulatory jedynie jako bufor.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 2306
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 345
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Re- Volt-a

Postautor: uriuk » 31 grudnia 2016, 17:02

Za duze straty, ten model swietnie sie sprawdza w lokomotywach, ale tam waga ma dosc marginalne znaczenie ;)

ciacholot
Posty: 1136
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 193
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Re- Volt-a

Postautor: ciacholot » 31 grudnia 2016, 17:06

Moim zdaniem należało by zacząć od trajek. 3m większe skrzydło i ako leci.
Jeśli chodzi o lokomotywy to 35 lat temu dziwiło mnie, że niema takich aut. Dziś już są.
Mariusz Kilian

ciacholot
Posty: 1136
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 193
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Re- Volt-a

Postautor: ciacholot » 31 grudnia 2016, 17:12

Czytałem gdzieś, że lotnictwo transportowe jest na schyłku ze względu na paliwa. Na ziemi energię elektryczną można dostarczyć wszędzie. W powietrze można zabrać energię tylko w postaci paliw. Z szybkością i czasem mają rozprawić się tunele r rozrzedzoną atmosferą.
Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
Lucjan Piekutowski
Posty: 1025
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
Reputation: 67
Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Re- Volt-a

Postautor: Lucjan Piekutowski » 31 grudnia 2016, 19:56

ciacholot pisze:Czytałem gdzieś, że lotnictwo transportowe jest na schyłku ze względu na paliwa. Na ziemi energię elektryczną można dostarczyć wszędzie. W powietrze można zabrać energię tylko w postaci paliw. Z szybkością i czasem mają rozprawić się tunele r rozrzedzoną atmosferą.


Nikola Tesla wymyślił sposób przesyłania energii bez kabli, a Ty piszesz o jakichś tunelach. Ale moja prognoza jest taka: nic się nie zmieni, bo koncerny nie pozwolą na to, skończą się paliwa a potem będzie wojna, ew. wojna będzie wcześniej, potem to już zostanie niewiele albo wręcz nic.

Awatar użytkownika
Marcus Biesioroff
Posty: 370
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 00:22
Reputation: 98
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Re- Volt-a

Postautor: Marcus Biesioroff » 31 grudnia 2016, 20:06

Obejrzyjcie sobie film Only Lovers Left Alive wtedy zobaczycie jak wampiry wykorzystują pomysły Tesli do zbierania energii kosmicznej i przerabiania jej na prąd za pomocą ultra nowoczesnych generatorów prądu kosmicznego, ja nic nie kręcę, to Tesla coś tam kręcił z wampirami do spóły i Jimem Jarmushem na czele ;) i to nawet nie był Sylwester roku pamiętnego, któregoś tam
Lubię patrzeć na niebo, bo wiem, że go nie wyasfaltują

Awatar użytkownika
Lucjan Piekutowski
Posty: 1025
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 16:11
Reputation: 67
Lokalizacja: Krawężniki Pomorskie
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: Re- Volt-a

Postautor: Lucjan Piekutowski » 31 grudnia 2016, 20:10

Marcus Biesioroff pisze:Obejrzyjcie sobie film Only Lovers Left Alive wtedy zobaczycie jak wampiry wykorzystują pomysły Tesli do zbierania energii kosmicznej i przerabiania jej na prąd za pomocą ultra nowoczesnych generatorów prądu kosmicznego, ja nic nie kręcę, to Tesla coś tam kręcił z wampirami do spóły i Jimem Jarmushem na czele ;) i to nawet nie był Sylwester roku pamiętnego, któregoś tam


To nie o ten epizod w życiu Tesli mi chodziło :P Chodzi mi tylko o bezprzewodowe przesyłanie energii, co już na małą skalę się wykorzystuje.

Rel
Posty: 28
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 23:02
Reputation: 2
Latam: Nie latam
Doświadczenie: Świeżak po Kursie

Re: RE: Re: Re- Volt-a

Postautor: Rel » 01 stycznia 2017, 00:45

uriuk pisze:Samochod lelektryczny mam sens, poniewaz w miastach emisja spalin jest dolegliwa, a pojazdy elektryczne powoduja,ze co prawda trucie jest wieksze, ale w miejscach gdzie ludzi jest niewiele. Na dadatek kominy elektrowni sa wysokie wiec ludzie sa malo narazeni na ich wydzieliny.
W modelarstwie czas lotu rzedu pol godziny jest w pelni kaceptowalny. W przypadku PPG nie ma praktycznie ZADNYCH argumentow za. No chyba tylko znikniecie postow o regulacji gaznika :)

Kominy elektrowni??? Chyba w Polsce, ale są już dziesiątki krajów, gdzie energia fotowoltaniczna, i to bez dopłat i subwencji, jest tańsza od spalania. Tak na wolnym rynku. Nie patrz przez polską perspektywę, świat nam ucieka coraz szybciej. Energia odnawialna jest coraz tańsza i tańsza.

Decumanus
Posty: 17
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 23:56
Reputation: 2
Lokalizacja: Oslo
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Re- Volt-a

Postautor: Decumanus » 12 stycznia 2019, 14:53

jakis postep jest
https://openppg.com/
jeszcze chwila i sie przesiadam na naped :p
R
Rd
;)

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 5264
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 748
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Re- Volt-a

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 12 stycznia 2019, 15:08

Cztery silniki to postęp? Nie sądzę.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 2306
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 345
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Re- Volt-a

Postautor: uriuk » 12 stycznia 2019, 15:09

"Mam silnik modelarski i nie zawaham sie go uzyc"

ciacholot
Posty: 1136
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 193
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Re- Volt-a

Postautor: ciacholot » 12 stycznia 2019, 16:03

Mariusz Kilian

ciacholot
Posty: 1136
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 193
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Re- Volt-a

Postautor: ciacholot » 12 stycznia 2019, 16:03

Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 5264
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 748
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Re- Volt-a

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 12 stycznia 2019, 16:13

A rzeczywiście podałeś taki pomysł. Technicznie do zrobienia, ale będzie to bardzo drogi dron.
Zbyszek Gotkiewicz

ciacholot
Posty: 1136
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 193
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Re- Volt-a

Postautor: ciacholot » 12 stycznia 2019, 16:41

Zbyszek Gotkiewicz pisze:A rzeczywiście podałeś taki pomysł. Technicznie do zrobienia, ale będzie to bardzo drogi dron.





Prokopcia spacyfikujemy i zrobi. Doda guziczek z napiem "do budy" i będzie zabawka...
Mariusz Kilian

Herflik
Posty: 47
Rejestracja: 04 stycznia 2016, 16:53
Reputation: 5
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Re- Volt-a

Postautor: Herflik » 12 stycznia 2019, 23:07

uriuk pisze:"Mam silnik modelarski i nie zawaham sie go uzyc"

Ja już to zrobiłem , tzn użyłem silnika modelarskiego . Nie jest to napęd do startu i latania , ale do tego ,żeby z buta wygrzebać się w Mieroszowie na żagiel , co na lotni jest prawie nie możliwe ,no chyba że wieje 10m/s. Jeszcze prób w locie nie robiłem na razie tylko stacjonarne, ale jak na wiosnę powieje z południa to się wybiorę na oblot.
Załączniki
WP_20180722_10_30_06_Pro.jpg
WP_20180722_10_30_06_Pro.jpg (613.56 KiB) Przejrzano 1350 razy
stanlee

Herflik
Posty: 47
Rejestracja: 04 stycznia 2016, 16:53
Reputation: 5
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Re- Volt-a

Postautor: Herflik » 13 stycznia 2019, 18:14

Wbrew pozorom zbudowanie takiego napędu nie jest trudne . Jak widać nawet w warunkach amatorskich można coś zrobić , a mając porządne zaplecze techniczne takie jak mają producenci napędów to można zrobić naprawdę fajny napęd. W przypadku wszystkich napędów elektrycznych największy problem stanowi ciężaru baterii. Niestety z napędem do paralotnią jest taki problem ,że potrzebuje dość dużo mocy , bo doskonałość paralotni jest niska , lepiej wypada już lotnia i jest już napęd pozwalający normalnie latać ,ale jakoś się nie rozpowszechnił. Natomiast jest sporo konstrukcji amatorskich wspomagających latanie na lotni, chociażby e-help. Najlepiej pod tym względem wypadają szybowce. Taki napęd dobrze sprawdza się w szybowcu , z uwagi na jego doskonałość . Duże sukcesy na tym polu ma firma Pipstrel ,która sprzedaje już motoszybowce fabrycznie wyposażone w napęd elektryczny .
Moja konstrukcja waży 9 kg z czego 4,2 kg to bateria, i daje 15 kg ciągu przy 1/2 dopuszczalnego obciążenia prądowego, połowa dopuszczalnego prądu to obciążenie przy jakim silnik może pracować w sposób ciągły, i się nie przegrzewa (testowałem w pełnym słońcu i jest ok). Bateria wystarcza na ok 15 20 min pacy.
Wydaje mi się ,że można zbudować napęd do paralotni z odpowiednim zapasem mocy , ale żeby zmieścić się w akceptowalnym ciężarze to czas pracy takiego napędu byłby na poziomie kilkunastu minut . Przy obecnie dostępnych akumulatorach żaden napęd elektryczny nie zbliży się parametrami do napędu spalinowego . Nie mniej jednak zachęcam wszystkich konstruktorów amatorów do tworzenia . Mam nadzieję ,że z czasem pojemność akumulatorów zwiększy się na tyle że silniki elektryczne zwycięża nad spalinowymi.
Na koniec jeszcze wspomnę tylko o pewnym Japończyku , który skonstruował silnik elektryczny na magnesach neodymowych o sprawności 330% . Mając taki silnik który przykładowo pobierałby 1 KW energii z baterii a oddawałby 3,3 KW na wale napędowym mógłby już teraz konkurować z silnikiem spalinowym.http://www.elektrownie-tanio.net/silnik ... inato.html
stanlee

Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 2306
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 345
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Re- Volt-a

Postautor: uriuk » 13 stycznia 2019, 18:29

Uff, ziemia jest ocalona. Zamiast budowac nowe elektrownie weglowe, postawi sie gigantyczny silnik pomyslu japonczyka napedzajacy generator. 33% uzyskanej w ten sposob energii skieruje sie na zasilenie tego silnika, a 67% jest za free. Kopalnie do zamkniecia, elektrownie atomowe do zamkniecia, a wiatraki przerobimy na wetylatory generujace warun na gorce.
Ze tez udalo mi sie doczekac takiej chwili.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 5264
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 748
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Re- Volt-a

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 13 stycznia 2019, 18:34

A możesz podać czy ten ciąg 15 kg to jest ciąg maksymalny czy na rekomendowanej połowie mocy i czy czas pracy 15-20 minut to jest na połowie mocy czy na maksymalnej.
Zbyszek Gotkiewicz

Herflik
Posty: 47
Rejestracja: 04 stycznia 2016, 16:53
Reputation: 5
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Re- Volt-a

Postautor: Herflik » 13 stycznia 2019, 18:56

Zbyszek Gotkiewicz pisze:A możesz podać czy ten ciąg 15 kg to jest ciąg maksymalny czy na rekomendowanej połowie mocy i czy czas pracy 15-20 minut to jest na połowie mocy czy na maksymalnej.

Silnik teoretycznie ma moc 5,3 kw przy 120 A i pakiecie 10 ogniw , średnio 37 V a przy pełnym naładowaniu 42 V. Ja zastosowałem przekładnię 1:2 więc silnik nie jest tak obciążony. Przy tym śmigle które mam na pełnym gazie mam 15 kg ciągu i pobór prądu 60 A. Przy w pełni naładowanym akumulatorze wykonałem trzy próby po 5 minut w odstępach i jeszcze nie odcięło akumulatora co prawda po 15 minutach było już tylko 10 kg ciągu.
Teoretycznie można jeszcze trochę zaciążyć silnik większym śmigłem , ale na razie chcę sprawdzić w locie to co mam.
stanlee


Wróć do „PPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość