Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Latanie silnikowe
Awatar użytkownika
uriuk
Site Admin
Posty: 2034
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 09:35
Reputation: 296
Lokalizacja: Wrocław
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: uriuk » 07 marca 2019, 23:22

xcwalter pisze:
uriuk pisze:
Powod padaki Paramanii jest powszechnie znany. Byl nim rozwod z konstruktorem, ktorym byl Piotr Dudek. Zaczeli kombinowac samodzielnie i wyszedl klops.


Nosz Uriuk! Skoro wiesz, że jestem w pobliżu to mógłbyś się powstrzymać od tego typu tekstów. Traktujesz grupowiczów poniżej ludzkiej godności.
Problemy Paramanii zaczęły się z 10 lat po rozstaniu z Dudkiem, a serię złych decyzji rozpoczęło pozwolenie na odejście menadżera, który świetnie tą firmę prowadził. A konkretnie menadżerki :)


Czyli rozstanie z Dudkiem nie bylo poczatkiem serii zlych decyzji?
Dziwne, bo Dudek Paragliders ma sie swietnie, jakos mu rozstanie z Campbellem nie zaszkodzilo.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 4617
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 671
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 07 marca 2019, 23:25

Poszukałem czegoś na temat skrzydła o nazwie Dominator. Równie dobrze mogłoby się nazywać Masturbator. Z tego co znalazłem (jeśli się mylę, to proszę mnie poprawić) jest to skrzydło K2 Cima z firmy Sky szyte w kolorach U-turna. Wydłużenie poniżej 4,5 doskonałość ponad 8, prędkość maksymalna ponad 45 Afnor standard. Potwierdzać to może informacja pod opisem skrzydła na stronie producenta:
Glider Cima K2 is very popular also for paramotor flying. Please look at some videos from Dell Schanze in Videos folder.
Zbyszek Gotkiewicz

matgaw
Posty: 33
Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
Reputation: 11
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: matgaw » 07 marca 2019, 23:34

Zbyszek, ale na oficjalnej stronie Masturbatora prędkość maksymalna wynosi 82 km/h a doskonałość 9.6 :D widać kolory "U-Turn USA" robią swoje

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 4617
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 671
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 07 marca 2019, 23:42

U mnie w książce jest wzór jak się zwiększa prędkość lotu w zależności od obciążenia powierzchni. Pewnie da się osiągnąć 82 km/h przy odpowiednim obciążeniu, ale nie da się zwiększyć w ten sposób doskonałości. Poza tym konstrukcja wyjściowa była projektowana jako skrzydło lekkie więc jego trwałość i wytrzymałość przy takim obciążeniu może być warte przyjrzenia się. Jedyne co mnie dziwi, to konieczność tłumaczenia takich rzeczy :)
Zbyszek Gotkiewicz

Piotr Domański
Posty: 51
Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
Reputation: 7
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: Piotr Domański » 08 marca 2019, 14:54

Zbyszek Gotkiewicz pisze:U mnie w książce jest wzór jak się zwiększa prędkość lotu w zależności od obciążenia powierzchni. Pewnie da się osiągnąć 82 km/h przy odpowiednim obciążeniu, ale nie da się zwiększyć w ten sposób doskonałości. Poza tym konstrukcja wyjściowa była projektowana jako skrzydło lekkie więc jego trwałość i wytrzymałość przy takim obciążeniu może być warte przyjrzenia się. Jedyne co mnie dziwi, to konieczność tłumaczenia takich rzeczy :)

Przy mniejszym obciążeniu powierzchni też doskonałość nie wzrośnie więc tu żadna strata. Co do trwałości to akurat prawdą jest to co ten amerykański "supermarketingowiec" gada, że w samostatkach całe OP idzie na taśmy A i część na B, wiec OP w samostatku w okolicach krawędzi natarcia jest większe niż nawet w sporo mniejszym skrzydle klasycznym. Dobrze pamiętam dyskusję z Tobą Zbyszku na temat OP, kiedy kilka lat temu deklarowalem, że latam z OP powyżej 10 podniosły się głosy, że to musi się rozlecieć w krótkim czasie.
Pisałem wtedy, że samostatki od dawna mają takie albo i większe OP tyle, że tylko w okolicach krawędzi natarcia (która notabene we wszystkich skrzydłach zużywa się najszybciej). I tu i tu po latach problemu nadmiernego zużycia nie widać więc nie było nad czym biadolić (w zasadzie to mam na myśli tylko dwa dobrze znane mi skrzydła FB Relax i Hadron Cabrio). Co do reszty wywodu Superdell'a wystarczy spojrzeć na te filmy i każdy może wyciągnąć wnioski czy profil samostateczny nie działa:

Winger
Posty: 58
Rejestracja: 09 lutego 2016, 17:29
Reputation: 16
Lokalizacja: Międzybrodzie Żywieckie
Latam: Tylko Swobodnie
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: Winger » 09 marca 2019, 03:52

Dell, to nie ten gościu, co twierdził, że kask to idiotyzm, a mu się potem kursant nadział mózgiem na kamień w trakcie groundhandlingu na skalistej plaży? Po czym dell się zmył i uparcie twierdził że żadnego szkolenia tam nie prowadził?
Czy to nie ten idiota co film nagrał jak na PPG gania za ptakami nad ziemią, sadząc im kopy w kuper? Jakkolwiek nieprawdopodobnie to brzmi, tak było i filmy są w sieci.

Mazby, to nie ten "specu" z Podhala, co się obudził po 20 latach snu i twierdzi, że alpejka to nie alpejka, wszyscy latają źle, i w zasadzie to tylko on jeden wie co i jak i trzeba u niego się wyszkolić? (na lewo, bo tenże żadnych papierów nie ma).
Albo pokazuje jak prawidłowo startować na filmie, gdzie na Lendaku wyrywa go ze startu obróconego tyłem do startu?

To by wszystko było zabawne, gdyby nie to, że ktoś bierze jednego czy drugiego na poważne.
Pozdrawiam,
Arkadiusz 'Winger' Ślusarczyk

ciacholot
Posty: 987
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 170
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: ciacholot » 09 marca 2019, 10:14

Winger pisze:Dell, to nie ten gościu, co twierdził, że kask to idiotyzm, a mu się potem kursant nadział mózgiem na kamień w trakcie groundhandlingu na skalistej plaży? Po czym dell się zmył i uparcie twierdził że żadnego szkolenia tam nie prowadził?
Czy to nie ten idiota co film nagrał jak na PPG gania za ptakami nad ziemią, sadząc im kopy w kuper? Jakkolwiek nieprawdopodobnie to brzmi, tak było i filmy są w sieci.

Mazby, to nie ten "specu" z Podhala, co się obudził po 20 latach snu i twierdzi, że alpejka to nie alpejka, wszyscy latają źle, i w zasadzie to tylko on jeden wie co i jak i trzeba u niego się wyszkolić? (na lewo, bo tenże żadnych papierów nie ma).
Albo pokazuje jak prawidłowo startować na filmie, gdzie na Lendaku wyrywa go ze startu obróconego tyłem do startu?

To by wszystko było zabawne, gdyby nie to, że ktoś bierze jednego czy drugiego na poważne.





Do tego jego film zaczyna się od pozdrowienia użytkowników samostatków słowami, "tylko porąbany idiota ...."
Mariusz Kilian

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 4617
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 671
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 marca 2019, 10:28

Dell jaki jest wiadomo od dawna. Nie rozumiem Mazbiego, który rozpowszechnia takie filmiki. Ja uważam taka działalność za szkodliwą. Mam z nim dyskusje pod jednym z jego filmików (Ten zza kierownicy) i okazuje się, że jest bardzo dużo kwestii do wyjaśnienia mimo łatwo dostępnych informacji na sporne tematy. Na takim gruncie bardzo łatwo rozwijają się wszelkie teorie, nawet takie które nie mają żadnego uzasadnienia.
Zbyszek Gotkiewicz

Piotr Domański
Posty: 51
Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
Reputation: 7
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: Piotr Domański » 09 marca 2019, 12:36

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Nie rozumiem Mazbiego, który rozpowszechnia takie filmiki. Ja uważam taka działalność za szkodliwą. .

Napisałem już mu komentarz pod filmem
który powtórzę i tutaj:
"W 17.15s powiedziałeś coś co jest bardzo niebezpieczne dla potencjalnych użytkowników skrzydeł samostatecznych i jest wprost przeciwne do instrukcji napisanych przez producentów. Tu jest cytat z instrukcji do skrzydła SnakeXX : "Nie należy używać speed systemu z trymerem w pozycji zamkniętej lub z zablokowanym systemem Power Attack! Takie postępowanie grozi gwałtownymi podwinięciami! Chcąc używać speed system odpuść taśmę trymera o co najmniej 6 cm!" Jest to całkowitą przeciwnością tego co powiedziałeś w filmie. Jeśli masz przyzwoitość usuń ten fragment bo może być śmiertelnie niebezpieczny dla potencjalnych użytkowników."
To podsumowuje wiedzę Mazbiego o omawianych przez niego tematach. Nie dość, że nie latał na skrzydłach na których temat się wypowiada to jeszcze nawet nie chciało mu się przeczytać łatwo dostępnej do nich instrukcji, nawet nie całej wystarczyło by to na tłusto.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 4617
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 671
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 marca 2019, 14:02

Szkoda tylko że komentarze krytyczne są usuwane.
Zbyszek Gotkiewicz

Piotr Domański
Posty: 51
Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
Reputation: 7
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: Piotr Domański » 09 marca 2019, 14:26

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Szkoda tylko że komentarze krytyczne są usuwane.

No niestety moje poszły już do kosza. Zbyszek z tego co widzę Twoje nie są usuwane, może zwróć uwagę w komentarzu na ten bardzo ważny fragment bo może ktoś przypadkiem wtłoczyć sobie do głowy bardzo niebezpieczne i przeciwne do instrukcji dla większości skrzydeł samostatecznych zachowanie. Niech sobie Mazby głosi jakiekolwiek kosmiczne teorie byleby nie były bezpośrednio groźne dla pilotów. Trzeba w takich momentach działać stanowczo.
Ostatnio zmieniony 09 marca 2019, 14:51 przez Piotr Domański, łącznie zmieniany 1 raz.

Piotr Domański
Posty: 51
Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
Reputation: 7
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: Piotr Domański » 09 marca 2019, 14:27

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Szkoda tylko że komentarze krytyczne są usuwane.

No niestety moje poszły już do kosza. Zbyszek z tego co widzę Twoje nie są usuwane, może zwróć uwagę w komentarzu na ten bardzo ważny fragment bo może ktoś przypadkiem wtłoczyć sobie do głowy bardzo niebezpieczne i przeciwne do instrukcji dla większości skrzydeł samostatecznych zachowanie. Niech sobie Mazby głosi jakiekolwiek kosmiczne teorie byleby nie były bezpośrednio groźne dla pilotów. Trzeba w takich momentach działać stanowczo.
Ostatnio zmieniony 09 marca 2019, 14:52 przez Piotr Domański, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 4617
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 671
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 marca 2019, 14:29

Dajmy mu trochę czasu. Może przemontuje film.
Zbyszek Gotkiewicz

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 4617
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 671
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 marca 2019, 16:07

Napisałem w komentarzach że w samostatkach nie wolno używać speeda przy zaciągniętych trymerach. Ciekawe czy to poprawi.
Zbyszek Gotkiewicz

Piotr Domański
Posty: 51
Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
Reputation: 7
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: Piotr Domański » 09 marca 2019, 16:27

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Napisałem w komentarzach że w samostatkach nie wolno używać sprzeda przy zaciągniętych trymerach. Ciekawe czy to poprawi.

Niestety Twój komentarz również został zablokowany. Przy okazji znalazłem w komentarzach pod filmem takie coś: "W skrzydłach APCO są zarówno trymery jak i speed i tak jak powiedziałeś jest też ostrzeżenie, czy wręcz zabrania się używania jednoczesnego . Jest też wytłumaczone dlaczego i jest to zbieżne z twoją wypowiedzią. Więc, nawet jesli komuś się nie podoba twoja wypowiedź w tej kwestii, to jest jak najbardziej merytoryczna(jak zawsze) opinia."
Walter prawda to? Samostateczne Apco mają zakaz używania trymerów i speeda jednocześnie?

Awatar użytkownika
Zbyszek Gotkiewicz
Posty: 4617
Rejestracja: 24 grudnia 2015, 10:54
Reputation: 671
Lokalizacja: góral świętokrzyski
Doświadczenie: Instruktor
Kontaktowanie:

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 marca 2019, 16:32

Nawet Dudzinek pozwala używać trymerów i speeda równocześnie. Szkoda że Krzysiek skupił się na spisku lobby samoststecznego, a nie widzi rażących błędów merytorycznych.
Zbyszek Gotkiewicz

ciacholot
Posty: 987
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 170
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: ciacholot » 09 marca 2019, 16:46

To w ogóle jest słaby temat. Ktoś mało zorientowany nie jest w stanie na podstawie lektury wpisów w tym wątku wyciągnąć prawidłowego wniosku. Jeśli nie przeczyta instrukcji swojego skrzydła to ma 50% szans na bardzo poważne kłopoty.
Mariusz Kilian

ciacholot
Posty: 987
Rejestracja: 30 grudnia 2015, 20:14
Reputation: 170
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: ciacholot » 09 marca 2019, 17:07

Należało by napisać tak:
Skrzydła samostateczne to skrzydła dedykowane do latania napędowego. W tej chwili dominują one na rynku i są używane przez znakomitą większość pilotów napędowych. Produkuje je wiele firm prześcigających się w ulepszaniu tej konstrukcji. W efekcie my użytkownicy mamy dostęp do nowoczesnych rozwiązań różniących się szczegółami konstrukcyjnymi i co za tym idzie pojawiają się różnice w sposobie obsługi ustawień skrzydeł na które pilot może mieć wpływ podczas lotu. Z racji na niebezpieczeństwa wynikające z potencjalnego nie prawidłowego użycia dostępnych regulacji BEZWZGLĘDNIE należy zapoznać się z instrukcją obsługi swojej paralotni zanim się na niej poleci.Dopiero wtedy będzie można bezpiecznie cieszyć się lataniem z wykorzystaniem tych możliwości paralotni samostatecznych, którymi przewyższają skrzydła klasyczne w lataniu napędowym.
Mariusz Kilian

Piotr Domański
Posty: 51
Rejestracja: 27 stycznia 2017, 09:05
Reputation: 7
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: Piotr Domański » 09 marca 2019, 17:26

ciacholot pisze:To w ogóle jest słaby temat. Ktoś mało zorientowany nie jest w stanie na podstawie lektury wpisów w tym wątku wyciągnąć prawidłowego wniosku. Jeśli nie przeczyta instrukcji swojego skrzydła to ma 50% szans na bardzo poważne kłopoty.

Osobiście nie trafiłem na instrukcję zabraniającą użycia trymerów i speeda jednocześnie, natomiast użycie speeda bez odpuszczonych trymerów jest w instrukcjach wielu skrzydeł zabronione (niebezpieczne!) i jest to bardzo logiczne wbrew temu co twierdzi Mazby. Istotnym jest teraz ustalenie czy rzeczywiście istnieją skrzydła samostateczne w których zabronione jest odpuszczanie trymerów i użycie speeda bo powodowało by to bardzo duże niebezpieczeństwo dla użytkowników przesiadających pomiędzy tymi modelami. Osobiście nie latam na skrzydle samostatecznym, nawet nie jestem ich zwolennikiem (przynajmniej w wykorzystaniu do ciężkiej trajki), jednak taki sposób narracji i prowadzenia polemiki jaki prowadzi Mazby jest dla mnie niedopuszczalny.

matgaw
Posty: 33
Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 00:11
Reputation: 11
Latam: Swobodnie i z Napędem
Doświadczenie: Średnio Zaawansowany

Re: Samostatek, czy NIEsamostatek... oto jest pytanie. część 2, "czyli co facet gada żle ?"

Postautor: matgaw » 10 marca 2019, 01:32

Z ciekawości sprawdziłem instrukcję do Apco Force II - nie ma tam takiego zakazu. Poza tym jest tam odpowiednik "Power Attack" z Dudka, który jednocześnie odpuszcza trymery i speed...


Wróć do „PPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości