"Alititude over .... "

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: "Alititude over .... "

Re: "Alititude over .... "

Post autor: arekgarbacz » 16 lutego 2016, 09:12

starry pisze:Czy to znaczy, że cylinder ( startowy, końcowy lub punktu na trasie ) może być ograniczony od góry i/lub od dołu ?


Nie, takie rzeczy chyba się nie zdarzają na zawodach.
Informacja o tym na jakiej wysokości dolecisz do środka cylindra jest o tyle nie potrzebna, że do środka cylindra praktycznie nigdy nie dolatujesz. Dotykasz go tylko i jazda dalej :) Ta informacja, o której piszę może być bardzo przydatna w takiej np. sytuacji:
Lecisz sobie po górach i masz do zaliczenia punk wysunięty w dolinie. Wiesz, że nic po drodze raczej nie złapiesz i nie dokręcisz. No i teraz XCtrack pokazuje Ci, że masz wysokość 1000m, do centrum cylindra 500m, do krawędzi masz 250m i wysokość nad cylindrem "Altitiude over goal" = 900m (to jest wysokość na jakiej dolecisz do środka cylindra). Na podstawie tego wiesz, że jak polecisz do środka i wrócisz w góry to bedziesz 200m niżej, no i np. wiesz, że w tym miejscu gdzie jesteś w górach, jeśli spadniesz poniżej 900m to w ogóle koniec i pozamiatane. Wiec to jest dla Ciebie cenna informacja, że żeby wyskoczyć na przedpole, zaliczyć punkt i wrócić to jednak potrzebujesz jeszcze 100m dokręcić.
A okazuje się, że jednak wszystko pic na wode i fotomontaż, bo tak naprawde dotkasz tylko krawędzi cylindra i wracasz, czyli lecisz 250m i topisz 50m w jedną stronę, więc wrócisz i w ogóle wszystko super. Także głównie o to mi chodziło. Da się to wszystko policzyć w pamięci tylko po co :)

Re: "Alititude over .... "

Post autor: Robo » 16 lutego 2016, 08:47

starry pisze:Czy to znaczy, że cylinder ( startowy, końcowy lub punktu na trasie ) może być ograniczony od góry i/lub od dołu ?


Znaczy dokładnie to co napisałeś, czyli może być ograniczony zarówno od dołu jak i od góry.

Pozdrawiam

Re: "Alititude over .... "

Post autor: starry » 16 lutego 2016, 08:31

Czy to znaczy, że cylinder ( startowy, końcowy lub punktu na trasie ) może być ograniczony od góry i/lub od dołu ?

Re: "Alititude over .... "

Post autor: szymon.strus » 16 lutego 2016, 07:13

Petr Chromec: http://xctrack.org/index.php?title=Credits ale nie znam go osobiscie. Moj kolega korespondowal z nim z rok temu co do otwarcia kodu i nie byl zainteresowany.

"Alititude over .... "

Post autor: arekgarbacz » 15 lutego 2016, 23:25

Hej,
Czy w XCtrack da się ustawić "Altitiude over ...", ale nie "over goal" - czyli nad środkiem cilindra, tylko przy dotknięciu krawędzi cylindra?
W sumie trochę mnie to dziwi, że "distance next" pokazuje obydwie wartości (podpowiadam od razu, że trzeba sobie w pionie rozciągnąć ten widget np na 6 kratek i wtedy obydwie wartości są tak samo czytelne), a nie ma własnie wysokości nad krawędzią cylindra. W Flymaster GPS tez tego nie ma, z tego co wiem to jest w NAV i LIVE bo to już maszynki typowo "wyścigowe". Ale czy gdzieś indziej sie z tym spotkaliscie? Jakaś aplikacja na tel?
No i wiem, że można sobie przeliczyć z doskonałości w biegu... ale nie chce mi się :)

Wracajac do XC tracka jeszcze, projekt chyba umarł w ogóle? Może ktoś zna autora? Czytałem kiedyś, że nie chce udostępniać kodu, ale może dał by się przekonać i pewnie znalazło by się tu parę osób, która pare fajnych rzeczy mogła by tam jeszcze dorzucić... chociaż soft i tak jest świetny jaki jest.

Na górę