Post autor: arekgarbacz » 16 lutego 2016, 09:12
starry pisze:Czy to znaczy, że cylinder ( startowy, końcowy lub punktu na trasie ) może być ograniczony od góry i/lub od dołu ?
Nie, takie rzeczy chyba się nie zdarzają na zawodach.
Informacja o tym na jakiej wysokości dolecisz do środka cylindra jest o tyle nie potrzebna, że do środka cylindra praktycznie nigdy nie dolatujesz. Dotykasz go tylko i jazda dalej
Ta informacja, o której piszę może być bardzo przydatna w takiej np. sytuacji:
Lecisz sobie po górach i masz do zaliczenia punk wysunięty w dolinie. Wiesz, że nic po drodze raczej nie złapiesz i nie dokręcisz. No i teraz XCtrack pokazuje Ci, że masz wysokość 1000m, do centrum cylindra 500m, do krawędzi masz 250m i wysokość nad cylindrem "Altitiude over goal" = 900m (to jest wysokość na jakiej dolecisz do środka cylindra). Na podstawie tego wiesz, że jak polecisz do środka i wrócisz w góry to bedziesz 200m niżej, no i np. wiesz, że w tym miejscu gdzie jesteś w górach, jeśli spadniesz poniżej 900m to w ogóle koniec i pozamiatane. Wiec to jest dla Ciebie cenna informacja, że żeby wyskoczyć na przedpole, zaliczyć punkt i wrócić to jednak potrzebujesz jeszcze 100m dokręcić.
A okazuje się, że jednak wszystko pic na wode i fotomontaż, bo tak naprawde dotkasz tylko krawędzi cylindra i wracasz, czyli lecisz 250m i topisz 50m w jedną stronę, więc wrócisz i w ogóle wszystko super. Także głównie o to mi chodziło. Da się to wszystko policzyć w pamięci tylko po co
[quote="starry"]Czy to znaczy, że cylinder ( startowy, końcowy lub punktu na trasie ) może być ograniczony od góry i/lub od dołu ?[/quote]
Nie, takie rzeczy chyba się nie zdarzają na zawodach.
Informacja o tym na jakiej wysokości dolecisz do środka cylindra jest o tyle nie potrzebna, że do środka cylindra praktycznie nigdy nie dolatujesz. Dotykasz go tylko i jazda dalej :) Ta informacja, o której piszę może być bardzo przydatna w takiej np. sytuacji:
Lecisz sobie po górach i masz do zaliczenia punk wysunięty w dolinie. Wiesz, że nic po drodze raczej nie złapiesz i nie dokręcisz. No i teraz XCtrack pokazuje Ci, że masz wysokość 1000m, do centrum cylindra 500m, do krawędzi masz 250m i wysokość nad cylindrem "Altitiude over goal" = 900m (to jest wysokość na jakiej dolecisz do środka cylindra). Na podstawie tego wiesz, że jak polecisz do środka i wrócisz w góry to bedziesz 200m niżej, no i np. wiesz, że w tym miejscu gdzie jesteś w górach, jeśli spadniesz poniżej 900m to w ogóle koniec i pozamiatane. Wiec to jest dla Ciebie cenna informacja, że żeby wyskoczyć na przedpole, zaliczyć punkt i wrócić to jednak potrzebujesz jeszcze 100m dokręcić.
A okazuje się, że jednak wszystko pic na wode i fotomontaż, bo tak naprawde dotkasz tylko krawędzi cylindra i wracasz, czyli lecisz 250m i topisz 50m w jedną stronę, więc wrócisz i w ogóle wszystko super. Także głównie o to mi chodziło. Da się to wszystko policzyć w pamięci tylko po co :)