Raport końcowy PKBWL z Piły

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Raport końcowy PKBWL z Piły

Re: Raport końcowy PKBWL z Piły

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 01 grudnia 2018, 21:12

Ja wiem jak źle się lata gdy cały po starcie czekasz tylko na to że cię wyskłada. Dzięki temu też rozumiem pilotów którzy boją się wystartować, bo na przykład maja uszkodzone kolano i nie wiedzą czy dadzą radę prawidłowo wylądować. Takie latanie w ciągłym strachu może odebrać całą przyjemność z latania. Stąd ich prosty przepis na dalsze latanie. Poszukanie czegoś, co się nie składa albo w przypadku nóg czegoś z podwoziem. Dziwne, że nie biorą pod uwagę zmiany sprzętu na bezpieczniejszy i trening sytuacji które ich stresują. Zresztą dla pilotów latających na sprzęcie wyczynowym przesiadka na coś bezpieczniejszego może w ich mniemaniu równać się śmierci cywilnej. Wtedy lepiej uciec do innego lotnictwa pod byle pretekstem. Oczywiście nie wszyscy, którzy zmieniają paralotnie na lotnie lub szybowce robią to z powodu leków. Część na pewno szuka nowych wyzwań i dalszego lotniczego rozwoju. Tyle, że na szczycie już byli i to jest już tylko schodzenie w dół :)

Re: Raport końcowy PKBWL z Piły

Post autor: Zbyszek Opole » 01 grudnia 2018, 20:47

Sam przeszkalałem już sporą grupkę glajciarzy ale nigdy nie podchodziłem że szkolę ich na czymś bezpieczniejszym.Zresztą wraz z starzejącym się peselem patrzę na to już coraz inaczej.Każdy opuszczający piękną ziemię potrzebuje tego że wróci cało z powrotem niezależnie na czym leci. Sztywne trzymanie się iluzji bezpiecznego skrzydła lub nieskładającego się szybowca może komuś pomaga ... Tak naprawdę wpychamy się we wrogie środowisko ,które nas tylko toleruje a że piękne.

ZK

Re: Raport końcowy PKBWL z Piły

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 01 grudnia 2018, 20:33

Do ZK. Znałem kilku paralotniarzy, którzy przesiadki się na lotnie czy szybowce, bo te się nie składają. W przypadku Roberta przesiadka na szybowce miała podobne podłoże. W lataniu był ambitny i chciał się ścigać z czołówką. Dlatego bardzo szybko wsiadł na wyczynówki. W tamtych czasach nasz rynek skrzydeł wyczynowych to był śmietnik na który trafiało wszystko co nie nadawało się do latania. Wszystkie chore prototypy na które w miarę rozsądni piloci nie chcieli spojrzeć. Nasi cieszyli się zostając tespilotami takich skrzydeł. W ten sposób Robert został szczęśliwym posiadaczem skrzydła NOVA Expert. I rzeczywiście trzeba było być ekspertem żeby przeżyć na tym skrzydle. Robert złamał rękę i psychę na tym skrzydle. Firma NOVA też się zorientowała że ze sportem wyczynowym sobie nie radzi i poszła w kierunku skrzydeł rekreacyjnych. Robert kupił sobie szybowiec i znowu zaczął się ścigać. Niektórzybpiloci twierdzą że to też robił zbyt ambitnie.

Re: Raport końcowy PKBWL z Piły

Post autor: Zbyszek Opole » 01 grudnia 2018, 19:49

Zbyszek Gotkiewicz pisze:To głupio że Robert zginął z powodu trytytki którą zabezpieczył sobie uchwyt spadochronu ratunkowego żeby mu się przypadkiem nie wyciągnął. Zrezygnował z paralotni i przesiadł się na szybowce ponieważ sądził że szybowce są bezpieczniejsze.




Zbyszek klasyfikowanie rodzajów lotnictwa pod katem bezpieczeństwa jet trochę nie na miejscu...


Wypadek AN.jpg
Wypadek AN.jpg (99.57 KiB) Przejrzano 6368 razy

Wypadek AN.jpg
Wypadek AN.jpg (99.57 KiB) Przejrzano 6368 razy



W tych wypadkach ze zdjęć zginęło 13 ludzi.


ZK
Załączniki
Wypadek.jpg
Wypadek.jpg (126.1 KiB) Przejrzano 6368 razy

Re: Raport końcowy PKBWL z Piły

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 30 listopada 2018, 18:31

To głupio że Robert zginął z powodu trytytki którą zabezpieczył sobie uchwyt spadochronu ratunkowego żeby mu się przypadkiem nie wyciągnął. Zrezygnował z paralotni i przesiadł się na szybowce ponieważ sądził że szybowce są bezpieczniejsze.

Re: Raport końcowy PKBWL z Piły

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 30 listopada 2018, 17:02

Ciekawe że żaden że świadków nie podzielił się swoimi obserwacjami dotyczącymi wypadku zaraz po. Być może uratowało by to życie kolegi który zrobił niedawno w Oleśnicy powtórkę wypadku z raportu.

Re: Raport końcowy PKBWL z Piły

Post autor: uriuk » 30 listopada 2018, 16:46

No to tak dla porownania efekty pracy nowych ekspertow ze smiertelnego wypadku mojego kolegi
https://dlapilota.pl/files/upld/Informa ... 196217.pdf

Re: Raport końcowy PKBWL z Piły

Post autor: wlaskow » 30 listopada 2018, 16:22

Pan Admin, którego cenie, nie chce widzieć różnicy pomiędzy komisjami politycznymi a pozostałymi. Nie chcę umniejszać straty osobowej, ale im większe straty materialne, tym dokładniejsze raporty.

Z poważaniem
Waldemar Laskowski

Re: Raport końcowy PKBWL z Piły

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 30 listopada 2018, 14:45

Tym kolegą był Robert Rospondek.

Raport końcowy PKBWL z Piły

Post autor: uriuk » 30 listopada 2018, 14:35

Dotyczy śmiertelnego wypadku naszego kolegi, paralotniarza, który przesiadł się na szybowce.
Ponieważ przyczyną było nieotwarcie się spadochronu ratowniczego, to wydaje mi się, że w jakiś sposób dotyczy też naszego bezpieczeństwa. A tak przy okazji, warto zobaczyć jak wygląda raport PKBWL przygotowany przez fachowca ze "starej" komisji, przed desantem specjalistów z nadania Antoniego M.

http://www.pkbwl.gov.pl/images/raporty/ ... dlxJjagbg4

Na górę