Hol

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Hol

Re: Hol

Post autor: uriuk » 21 lipca 2019, 16:32

Re: Hol

Post autor: uriuk » 21 lipca 2019, 16:24

micro pisze:Pewnie za ciężki spadochronik, nasza też tak się zachowuje .



Nie ma czegos takiego jak za ciezki spadochronik. Szybowcowy przypon wazy jak cholera, a spada przy samej windzie. Po prostu wasze wyciagarki wkrecaja sie na zbyt male obroty. Czyli sa nieprawne :)

Pomoze zaozenie wiekszego spadochroniku. Najlepszy jest stabilizator ze spadochronu desantowego, nalepiej z D5 albo D6

Re: Hol

Post autor: uriuk » 21 lipca 2019, 16:21

Powinna miec regulacje sily ciagu i zabezpieczenie przed gwaltownym przekroczeniem sily (np poslizg sprzegla). Najczesciej jest tak, ze przed holem ustawiasz graniczny poslizg, a regulujesz ciag manetka gazu

Re: Hol

Post autor: micro » 21 lipca 2019, 15:59

Pewnie za ciężki spadochronik, nasza też tak się zachowuje .
Apropos:
Czy wyciągarka stacjonarna powinna mieć pomiar siły ciągu, czy jest to zbędne ?.

Re: Hol

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 lipca 2019, 14:33

uriuk pisze:Pracowalem na kilku wyciagarkach stacjonarnych paralotniowych i szybowcowych (razem bedzie cos 10 szt). Wszystkie sciagaja grzecznie line pod sama winde. Napraw wyciagarke, ta jest niesprawna :)


Najpierw zapytam wyciągarkowego :)

Re: Hol

Post autor: uriuk » 21 lipca 2019, 14:29

Pracowalem na kilku wyciagarkach stacjonarnych paralotniowych i szybowcowych (razem bedzie cos 10 szt). Wszystkie sciagaja grzecznie line pod sama winde. Napraw wyciagarke, ta jest niesprawna :)

Re: Hol

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 lipca 2019, 14:18

U nas nie. Muszę zapytać wyciągarkowego dlaczego. Może lina źle się układa na bębnie gdy się ściąga z powietrza?

Re: Hol

Post autor: uriuk » 21 lipca 2019, 14:16

Na stacjonarce pilocik spada tu przy windzie.

Re: Hol

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 lipca 2019, 14:06

U nas na stacjonarce jest dość wąsko, a z obu stron woda, więc wyciągarkowy czasem się denerwuje gdy piloci mocno odchodzą w bok.

Re: Hol

Post autor: uriuk » 21 lipca 2019, 13:19

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Czasem jak wiatr spycha pilota mocno w bok to lina może spaść na drzewa, do wody albo na ludzi.


Tylko w malinkach bez bloczka i abrolkach :)

Re: Hol

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 lipca 2019, 12:59

Czasem jak wiatr spycha pilota mocno w bok to lina może spaść na drzewa, do wody albo na ludzi.

Re: Hol

Post autor: AndRand » 21 lipca 2019, 12:47

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Ja też nie patrzę na skrzydło, ale te karabinki to według mnie nie bardzo działa. Ja patrzę jak mi się przesuwa obraz, a skrzydło czuję w którym kierunku leci. Przy odchodzeniu w bok od linii pasa przy bocznym wietrze muszę jednak to kontrolować i czasem sprawdzę ustawienie skrzydła, czy po odejściu od linii pasa jest ustawione prostopadłe do liny. Bo gdy priorytetem jest trzymanie się linii pasa startowego, to skrzydło ma prawo lecieć skosem do liny a pilot musi cały czas kontrolować żeby skrzydło nie weszło w lockaut.

A po co Ci linia pasa startowego? Jak jesteś w powietrzu linia pasa jest tylko teoretyczna. Jesteś latawcem na wietrze - liczy się wyłącznie namiar na wyciągarkę :)

Re: Hol

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 21 lipca 2019, 09:17

Ja też nie patrzę na skrzydło, ale te karabinki to według mnie nie bardzo działa. Ja patrzę jak mi się przesuwa obraz, a skrzydło czuję w którym kierunku leci. Przy odchodzeniu w bok od linii pasa przy bocznym wietrze muszę jednak to kontrolować i czasem sprawdzę ustawienie skrzydła, czy po odejściu od linii pasa jest ustawione prostopadłe do liny. Bo gdy priorytetem jest trzymanie się linii pasa startowego, to skrzydło ma prawo lecieć skosem do liny a pilot musi cały czas kontrolować żeby skrzydło nie weszło w lockaut.

Re: Hol

Post autor: AndRand » 20 lipca 2019, 23:05

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Da się. Jak analizowaniem problem holowania w nocy, to mi wyszło że takie nabieżniki byłyby koniecznością. Przy podmuchach termicznych zmiany kierunku na linie nie pozwalają na utrzymanie jednego założonego kierunku holu. Zmiana kierunku i siły wiatru wraz z wysokością jest tu też problemem.

Po co?
Wystarczy punkt (światło) na wyciągarce i widoczne karabinki - linia przechodząca prostopadle przez środek odcinka pomiędzy karabinkami ma wskazywać wyciągarkę.

Ja prawie nigdy nie patrzę na skrzydło poza kontrolą po starcie czy wszystko w porządku i nic się nie zaplątało. I steruję tylko sterówkami.

Re: Hol

Post autor: ciacholot » 20 lipca 2019, 22:39

:lol: dupa to zawsze zdradliwa podpowiedź :lol:

Re: Hol

Post autor: jaroo » 20 lipca 2019, 20:42

Mnie uczono, skrzydło - lina = kąt prosty(90°). To jedna z niewielu sytuacji kiedy warto patrzeć na skrzydło :-). Robię tak a przynajmniej staram się tak robić od samego początku latania na holu i do tej pory nie pojawiły się nawet symptomy lockout-u. Dla mnie więc takie podejście pozwoliłoby uniknąć takiej sytuacji. Natomiast zgadzam się, że nie można sugerować się „dupą” :-)
Pozdrawiam
Jarek

Re: Hol

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 lipca 2019, 19:18

Da się. Jak analizowaniem problem holowania w nocy, to mi wyszło że takie nabieżniki byłyby koniecznością. Przy podmuchach termicznych zmiany kierunku na linie nie pozwalają na utrzymanie jednego założonego kierunku holu. Zmiana kierunku i siły wiatru wraz z wysokością jest tu też problemem.

Re: Hol

Post autor: ciacholot » 20 lipca 2019, 18:20

A dla czego nie ustala się trzeciego punktu ? 1-pilot, 2 wyciągarka i 3 jakiś znak czy punkt w terenie... patrzył by sobie delikwent, że lina ma tworzyć linię prostą wyznaczoną tymi punktami i by wiedział. Tak się nie da?

Re: Hol

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 lipca 2019, 16:45

prokopcio pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:A o które stwierdzenie Uriuka chodzi?

uriuk pisze:Gosc caly czas przekrecal dupe frontem do wyciagarki i byl przekonany, ze w ten sposob trzyma kierunek.


Frontem do wyciągarki ustawia nas lina. Przy wietrze z lewej strony powinien odejść w prawo. Mógł lecieć trawersem, ale coś nie poszło. Może tam coś jeszcze było nie tak, bo ewidentnie zabrakło prawej sterówki.

Re: Hol

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 lipca 2019, 16:42

Od myślenia jest instruktor ;)

Na górę