Sprawdzajcie swoje deltki

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Sprawdzajcie swoje deltki

Re: Sprawdzajcie swoje deltki

Post autor: der » 05 października 2021, 15:36

Metoda stosowana przez producentów i to w nowych skrzydłach. Pętla na deltce rzędu B czy C w przypadku oplotowej linki to świetny bufor na okoliczność wstąpienia się jej na tyle, że problem jest już z naciągnięciem do wymiaru.
Natomiast pętla na A to zwykle znak że nasi byli ;)

Re: Sprawdzajcie swoje deltki

Post autor: JakubM » 05 października 2021, 13:32

7van.krzysztof pisze:
JakubM pisze:... która linka ile razy jest nawinięta na deltkę,...

Nie rozumiem. Linki są ponawijane na deltki i to wielokrotnie ?

Tak, to jedna z metod na ich skracanie.

Re: Sprawdzajcie swoje deltki

Post autor: 7van.krzysztof » 05 października 2021, 13:10

JakubM pisze:... która linka ile razy jest nawinięta na deltkę,...

Nie rozumiem. Linki są ponawijane na deltki i to wielokrotnie ?

Re: Sprawdzajcie swoje deltki

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 października 2021, 12:40

Jest zasadą, że skrzydło po kupnie i po serwisowaniu trzeba sprawdzić pod tym kątem i także trzeba sprawdzić czy liny nie są przełożone. Więcej w domowych warunkach nie sprawdzimy a trzeba pamiętać że mimo ciąż doskonalszy procedur w fabrykach pracują tylko ludzie.

Sprawdzajcie swoje deltki

Post autor: JakubM » 05 października 2021, 11:59

Hej!
Ostatnio miałem okazję uczestniczyć w wyciąganiu skrzydła kolegi z wysokiej tarniny i dzikiej róży. Skrzydło zawisło na tyle wysokim krzaczorze, że zapadła decyzja o rozkręceniu deltek. Tu się trochę zdzwiłem bo na 8 deltek 7 nie wymagało użycia żadnej siły i bez problemu poddały się moim palcom.
Na pocieszenie deltki miały plastikowe wkładki zabezpieczające przed przemieszczaniem się lin i chyba także zabezpieczające przed ich przypadkowym rozkręceniem więc być może problem jest trochę wyolbrzymiony. Ja w każdym razie nie chciałbym na czymś takim lecieć.

PS Po takiej operacji skrzydło wymaga ponownego trymu bo przy rozkręcaniu nie bawiłem się w robienie dokumentacji, która linka ile razy jest nawinięta na deltkę, ani w którym miejscu są zawiązane sterówki.

Na górę