Dobór wysokości podwieszenia w skrzydle wyczynowym

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Dobór wysokości podwieszenia w skrzydle wyczynowym

Re: Dobór wysokości podwieszenia w skrzydle wyczynowym

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 24 maja 2016, 16:26

Tak. To jest odległość od deski do dołu głównego karabinka. W zasadzie powinno być do ucha taśm paralotni.

Re: Dobór wysokości podwieszenia w skrzydle wyczynowym

Post autor: Marcin. » 24 maja 2016, 16:20

A czy wysokość podwieszenia to jest to?
https://www.google.pl/imgres?imgurl=htt ... 93&bih=451

Dobór wysokości podwieszenia w skrzydle wyczynowym

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 24 maja 2016, 16:03

Dobór wysokości podwieszenia w skrzydle wyczynowym!

Nabyte doświadczenia pokazują, że zawodnicze skrzydła klasy Snake i Hadron łatwiej jest pilotować, gdy podwieszenie pilota względem taśm nośnych jest “niskie” lub “pośrednie”.
“Wysokie” podwieszenia, a w szczególności “miękkie” (tzn. bez połączenia z ramą napędu) poprzez swoją bezwładność mogą w znaczący sposób utrudniać panowanie nad zwrotnym skrzydłem, a możliwość szybkiej reakcji pilota przy dynamicznym sportowym lataniu bywa niezbędna. Dodatkowo, zwiększona odległość od taśm nośnych utrudnia operowanie i kontrolę ustawień akcesoriów.
“Wysokie” podwieszenia natomiast dobrze sprawdzają się podczas wykonywania lotów rekreacyjnych i do powietrznej turystyki na takich skrzydłach jak Nucleon, Synthesis czy Universal. Oczywiście, jeżeli pilot posiada duże doświadczenie wystarczające do pilotażu skrzydeł klasy Hadron i Snake, i przy tym nie odczuwa potrzeby wykonywania dynamicznych manewrów, może ocenić wysokie podwieszenie jako bardziej stabilne i bardziej komfortowe podczas zwiedzania świata z powietrza. Nie mniej również w takim wypadku możliwość szybkiej reakcji na zachowanie skrzydła i sprawnej kontroli akcesoriów jest istotna.
Podsumowując: do latania na małych skrzydłach (22m2 i mniej) o dużym wydłużeniu (5,9 i więcej) zalecane jest podwieszenie “niskie” do “średniego” (czyli mniej więcej do wysokości ramion).

(http://www.dudek.eu/bezpieczenstwo/dobo ... nowym.html)

Na górę