Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 16 grudnia 2016, 21:36
Nie wiedziałem jak podsumować ostatni rok. Jeśli komuś się to podsumowanie nie spodoba, to może zrobić swoje własne. Materiał do analizy jest dla wszystkich tak samo dostępny. Z podliczenia wyszły następujące cyfry:
Wypadki śmiertelne 3 (jedno dodane rok później), w tym jedno samobójstwo.
Uszkodzone kręgosłupy (nie mam danych o urazach neurologicznych) 10
Uszkodzenia kończyn dolnych 12
Uszkodzenia miednicy 1
Potłuczenia 5
Lądowania w wodzie 1
Zderzenia w powietrzu 2
Lądowania na drzewach 12
Zderzenia z drutami 4
Użycie zapasu 8
Zdarzenia przy lądowaniu 6
Zdarzenia na żaglu 12
Zdarzenia PPG 11
Zdarzenia PPGG 3
Zdarzenia PG 39
Nie należy się do tych cyfr przywiązywać. Dają one jakiś przybliżony obraz sytuacji, ale trzeba mieć świadomość, że jest to jedynie ułamek zdarzeń które miały miejsce. Oczywiście nie dotyczy to tych najcięższych, gdzie były wzywane służby, gdyż takich zdarzeń ukryć się nie da. Da się jednak wykazać pewne prawidłowości. Większość zdarzeń miała miejsce na żaglu lub podczas podejścia do lądowania. Zauważalny jest niski poziom opanowania technik pilotażu i niski poziom wyszkolenia. Zderzenia z drutami to domena pilotów latających z silnikiem. Dość częste urazy kręgosłupów każą się przyjrzeć bliżej protektorom w uprzężach. Pojawiają się także wypadki związane z wsiadaniem na trudniejsze skrzydła i latanie nimi w warunkach zbyt trudnych i w sposób do którego pilot był przyzwyczajony, a każda zmiana sprzętu i wyposażenia powinna być przez pilota traktowana z jak największą ostrożnością
Nie wiedziałem jak podsumować ostatni rok. Jeśli komuś się to podsumowanie nie spodoba, to może zrobić swoje własne. Materiał do analizy jest dla wszystkich tak samo dostępny. Z podliczenia wyszły następujące cyfry:
Wypadki śmiertelne 3 (jedno dodane rok później), w tym jedno samobójstwo.
Uszkodzone kręgosłupy (nie mam danych o urazach neurologicznych) 10
Uszkodzenia kończyn dolnych 12
Uszkodzenia miednicy 1
Potłuczenia 5
Lądowania w wodzie 1
Zderzenia w powietrzu 2
Lądowania na drzewach 12
Zderzenia z drutami 4
Użycie zapasu 8
Zdarzenia przy lądowaniu 6
Zdarzenia na żaglu 12
Zdarzenia PPG 11
Zdarzenia PPGG 3
Zdarzenia PG 39
Nie należy się do tych cyfr przywiązywać. Dają one jakiś przybliżony obraz sytuacji, ale trzeba mieć świadomość, że jest to jedynie ułamek zdarzeń które miały miejsce. Oczywiście nie dotyczy to tych najcięższych, gdzie były wzywane służby, gdyż takich zdarzeń ukryć się nie da. Da się jednak wykazać pewne prawidłowości. Większość zdarzeń miała miejsce na żaglu lub podczas podejścia do lądowania. Zauważalny jest niski poziom opanowania technik pilotażu i niski poziom wyszkolenia. Zderzenia z drutami to domena pilotów latających z silnikiem. Dość częste urazy kręgosłupów każą się przyjrzeć bliżej protektorom w uprzężach. Pojawiają się także wypadki związane z wsiadaniem na trudniejsze skrzydła i latanie nimi w warunkach zbyt trudnych i w sposób do którego pilot był przyzwyczajony, a każda zmiana sprzętu i wyposażenia powinna być przez pilota traktowana z jak największą ostrożnością