Doskonalosc Boeninga

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Doskonalosc Boeninga

Re: Doskonalosc Boeninga

Post autor: Jarek » 19 października 2016, 21:28

Przypomniały mi się jeszcze dwa odcinki z lądowaniem bez sprawnych silników:

Re: Doskonalosc Boeninga

Post autor: ogrodowy » 18 października 2016, 08:48



Jak widzę te jednostki w obliczeniach tej doskonałości to mam problemy z porównaniem do paralotni ;-) https://pl.wikipedia.org/wiki/Szybowiec_z_Gimli
"Rejs nr 143 z Montrealu do Edmonton przez Ottawę rozpoczął się zgodnie z rozkładem. Wskutek jednak błędu obsługi naziemnej w Montrealu, którego nie dostrzegli również piloci, sprawdzając przed startem dokumentację, zamiast 22 300 kilogramów paliwa potrzebnego na pokonanie tej trasy, samolot zatankowano, wlewając 22 300 funtów (10 115 kg)[a]. Ponieważ 1 funt to niecałe pół kilograma (około 0,4536), mniej więcej w połowie lotu, w okolicy Red Lake (Ontario), systemy samolotu zaalarmowały pilotów o problemach z pompą paliwa"
Zbliżając się do Winnipeg z jednym czynnym silnikiem piloci powoli obniżali lot do nakazanego poziomu 6000 metrów, ale kiedy samolot znalazł się na wysokości 8500 m – całkowicie zabrakło mu paliwa i wyłączył się również drugi silnik. Ani pilot, ani pierwszy oficer nigdy nie byli szkoleni, jak reagować na taką sytuację; również w instrukcji samolotu nie przewidziano takiego przypadku.Ta zmiana spowodowała, że musiał szybciej niż dotychczas wytracić wysokość, nie zwiększając jednak przy tym prędkości[d]. Aby ten cel osiągnąć ustawił samolot w tzw. "ześlizg", stosowany dość powszechnie w szybownictwie[e], ale nigdy dotąd nie stosowany przez ciężkie samoloty, i to z pasażerami na pokładzie. Zastosowanie tego właśnie manewru stało się przyczyną przezwania tego samolotu "szybowcem z Gimli".

Lot zakończył się bez poważniejszych strat, (...)

Re: Doskonalosc Boeninga

Post autor: JakubM » 18 października 2016, 08:26

Filmik fajny, ale jedna rzecz mi się nie zgadza i nie wspomniano o niej na filmie - samolot zatrzymano zaraz po lądowaniu, co nawet gdyby silniki działały na wstecznym ciągu byłoby trudne (a tu przecież silników nie było).

Zastanawiam się o ile wydłuża się droga hamowania jak takiego byczka kiedy do użycia pozostają tylko hamulce aerodynamiczne i w kołach.
Czy hamulce/koła takie hamowanie w ogóle wytrzymają?

Doskonalosc Boeninga

Post autor: uriuk » 18 października 2016, 03:04

Filmik niestety w lenguidzu, ale za to fajny :)


Na górę