Idzie nowe

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Idzie nowe

Re: Idzie nowe

Post autor: Szwajcar » 08 listopada 2016, 08:03

Elastyczność elastycznością, ale mnie najbardziej zafrapowała ta "dziesięciokrotnie mniejsza masa". Tu, co prawda pojawia się pytanie - względem czego dziesięciokrotnie? Ale nawet jeśli względem klasycznej konstrukcji aluminiowej to i tak rewolucja. Czyżby jakiś nieznany dotąd materiał?
Ta wewnętrzna konstrukcja sugeruje jakiś wymyślny sposób przenoszenia obciążeń, poprzez coś w rodzaju pantografu.
Czyżby po 100 latach optymalizacji konstrukcji skrzydła dało się wymyślić coś zupełnie nowego?

Re: Idzie nowe

Post autor: Lucjan Piekutowski » 07 listopada 2016, 23:43

Przy prędkościach osiąganych przez ówczesne maszyny flatter nie groził zbyt czesto. Nawet konstruktorzy PZL przed 2 wojną nie wiedzieli o nim zbyt wiele, bylo kilka przypadków flatteru bodajże w P7 i Łosiu ale wiedza na temat tych drgań była znikoma wtedy i się tym tak nie zajmowano.

Re: Idzie nowe

Post autor: Gość » 07 listopada 2016, 18:39

Re: Idzie nowe

Post autor: Gość » 07 listopada 2016, 18:36

Na początku Wielkiej Wojny Niemcy zastosowali podobne rozwiązanie ("bezlotkowe") w Fokkerze EIII. Mimo pewnych wad samolot sprawował się bardzo dobrze i siał postrach wśród alianckich pilotów.Nie na darmo dostał przydomek "Bicz Fokkera".
Nie rozwijali tego pomysłu później ponieważ nie był dostatecznie zwrotny i łatwo wpadał w korkociąg.

Re: Idzie nowe

Post autor: Lucjan Piekutowski » 07 listopada 2016, 17:09

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Drgania skrętne w lotnictwie mają niefajną nazwę flatter :)


Wiem :) Są spowodowane niedostateczną sztywnością konstrukcji, dlatego zastanawiam się jak naukowcy zamierzają sobie z nimi poradzić ? Chyba że konstrukcja będzie mogła zmieniać swoje parametry ?

Re: Idzie nowe

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 07 listopada 2016, 16:56

Drgania skrętne w lotnictwie mają niefajną nazwę flatter :)

Re: Idzie nowe

Post autor: Lucjan Piekutowski » 07 listopada 2016, 14:22

A co z drganiami ?

Re: Idzie nowe

Post autor: uriuk » 07 listopada 2016, 12:55

Ale chodzi o eleatycznosc w osi poprzecznej, a nie podluznej :)

Re: Idzie nowe

Post autor: ciacholot » 07 listopada 2016, 09:46

Jeśli chodzi o elastyczność skrzydeł w sztywnopłatach to jak się usiądzie w A380 przy oknie "na skrzydłe" na dolnym pokładzie to na lotnisku przez okno jeszcze coś widać, ale jak już się leci to nic nie widać tak się mocno wyginają do góry (te skrzydła elastyczne) tak na oko ze 4 m na końcu. :lol:

Re: Idzie nowe

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 07 listopada 2016, 09:32

A. I jeszcze jedno. W modelu został użyty profil symetryczny w ktorym nie ma wędrówki środka parcia. W przypadku większości profili to zjawisko występuje i może doprowadzić przy elastycznych skrzydłach do ich ukręcenia jak to było na przykład w wypadku Żwirki i Wigury na samolocie RWD 6.

Re: Idzie nowe

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 07 listopada 2016, 09:27

Nie jestem pewny czy podobnego rozwiązania nie użyto w samolocie Etrich Taube :)

Re: Idzie nowe

Post autor: wojtek » 07 listopada 2016, 00:34

Lucjan Piekutowski pisze:Czy to na pewno jest nowe?
Źrodlo T. Sołtyk "Błędy i doświadczenia w konstrukcji samolotów "


Tylko, ze to z MIT to cos modulowego - rozumiem tekst tak, ze jest to cos a'la klocki lego z ktorych mozna zrobic skrzydlo, ale mozna zrobic tez cos innego. Jak bede mial czas, to poszukam jakis tekstow zrodlowych.

Re: Idzie nowe

Post autor: uriuk » 06 listopada 2016, 15:43

Re: Idzie nowe

Post autor: Lucjan Piekutowski » 06 listopada 2016, 10:27

Czy to na pewno jest nowe?
Źrodlo T. Sołtyk "Błędy i doświadczenia w konstrukcji samolotów "
Załączniki
Screenshot_2016-11-06-10-20-15.png
Screenshot_2016-11-06-10-20-15.png (569.22 KiB) Przejrzano 11978 razy

Re: Idzie nowe

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 06 listopada 2016, 09:09

Na razie trwają wytężonej prace nad precyzyjnym dostarczeniem lekarstwa do konkretnych osób. Dopóki system nie będzie dopracowany w ampułkach zamiast substancji czynnej znajduje się ołowiane placebo. Pierwsze testy już są przeprowadzane na terenach ogarniętych działaniami wojennymi gdzie życie lekarzy jest zagrożone. Udało się wyleczyć kilku pacjentów potrzebujących interwencji. Rosjanie też prowadzą próby zaopatrywania szpitali na zagrożonych terenach, ale robią to za pomocą dużych pojemników zrzucanych z samolotów. Aby przyspieszyć dostawę leków pojemniki często posiadają napęd rakietowy.

Re: Idzie nowe

Post autor: wojtek » 06 listopada 2016, 00:24

Nie wzruszaj sie. Przeciez oni na kims musza te lekarstwa testowac. Na swoich juz nie moga, to chca na afrykanskich.

Re: Idzie nowe

Post autor: Lucjan Piekutowski » 04 listopada 2016, 23:31

Znowu Hamerykanie z MIT odkrywają Amerykę :P

Re: Idzie nowe

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 04 listopada 2016, 16:17

Wzruszyłem się jak przeczytałem że nowe skrzydła będą wykorzystane w dronach dostarczających lekarstwa biednym murzynkom.

Idzie nowe

Post autor: uriuk » 04 listopada 2016, 13:05

Moze uda sie polaczyc paralotnie z sztywnoplatem?
http://www.conowego.pl/aktualnosci/opra ... twa-20063/

Na górę