Przypominamy, że termin zgłaszania uwag mija 9.12.2018!
Dla leniwców przygotowaliśmy przykładowe uwagi do planowanego wprowadzenia nowych stref do wpisania do formularza PAŻP (poz. 3 - Projekt reorganizacji stałych tras lotnictwa wojskowego (MRT))
https://www.pansa.pl/_site/index.php…
Ad. 1 (wpływ na działalność lotniczą): Ograniczenia wynikające z istniejących stref TMA EPKK B, TMA EPKK D,TMA EPRZ B, TRA 55, TRA 130 już teraz utrudniają wykonywanie przelotów w wielu kierunkach, a dodatkowe, a wprowadzenie nowych stref MRT 119, MRT 120, MRT 121, MRT 122, MRT 123 i MRT 124 praktycznie wykluczy możliwość wykonywania przelotów na paralotniach bez napędu z terenu Beskidu Wyspowego.
Ad. 2 (uwagi do zmiany): Proponuję, aby rezerwacja i aktywacja przedmiotowych stref była możliwa wyłącznie:
a) w terminie 01.03 – 31.10 od zachodu do wschodu słońca,
b) w terminie 01.11 – 28.02 przez całą dobę, czyli w czasie kiedy nie wykonuje się przelotów na paralotniach bez napędu.
Wypełniony formularz należy wysłać na adres:
asm1@pansa.pl do 9.12.2018
Utrudnienia są także planowane w rejonie Borska, jeśli latacie w tamtym rejonie, to nie zapomnijcie też o odpowiednich uwagach!
Pansa opublikowała komunikat uzupełniający w związku z treścią części uwag, które już wpłynęły. Jest dostępny tutaj:
https://www.pansa.pl/…/konsultacje/Uzupelnienie_MRT_2018.pdf
Zgodnie z jednym z punktów: 5) Obecna sieć tras MRT jest szczególnie rozbudowana w Wielkopolsce i na Pomorzu, regionach o równie intensywnej
działalności lotnictwa GA – w tym aeroklubowej, paralotniowej. Z dostępnych informacji wynika, że nie wpływają do PAŻP
głosy o nadmiernej aktywności stref tego rodzaju, które powodowałyby utrudnienia w wykonywaniu przelotów bądź w lokalnej
działalności lotniczej.
Dlatego warto uwagi o utrudnieniach zgłaszać także poza terminami konsultacji. Jeśli w okresie sezonu paralotniowego strefy byłyby aktywowane w godzinach i terminach największej aktywności paralotniowej (np. weekendy w godz. 10-14) - zgłaszajmy to. Pamiętajcie też o zgłaszaniu lotów do FIS - dzięki temu pozostaje "ślad w papierach", że faktycznie latamy.