Epsilon DLS

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Epsilon DLS

Re: Epsilon DLS

Post autor: Celina » 16 kwietnia 2023, 10:29

Sprzedam Epsilon DLS. Przebieg O. Tel .(Nie ma ceny to i nie bedzie nmeru telefonu. Admin) Uprząż i spadochron w zestawie.

Re: Epsilon DLS

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 11 lutego 2023, 18:51

Działanie tej deski i tak było umowne, bo była węższa niż biodra i elastyczna. W efekcie działała tak, że uprząż była bardziej hamakiem niż normalną uprzężą deskową. Sprawdziłem na stronie, że rzeczywiście disco jest oferowana z deską elastyczną a Funki z węglową.

Re: Epsilon DLS

Post autor: GreeN_DG » 11 lutego 2023, 18:33

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Ta deska z poliwęglanu komorowego miała jedną zaletę. Była lekka. No i tania do wymiany gdyby się złamała :) Teraz Dudek daje porządny sandwich z węgla. Ładnie wyprofilowany, wytrzymały i drogi. Wszystko co lubią piloci.


W disco zmienili? Na stronie jest nadal ta specyfikacja.
Faktycznie była lekka, ale jak pamiętam, jak wystartowałem w Maroku i usłyszałem "chrup" to przez kilkanaście sekund miałem zawał. Sprawdziłem wszystkie zapięcia, karabinki, linki... Nic. Potem znów "chrup" przy lądowaniu. Wtedy już wiedziałem co się zadziało;)

Re: Epsilon DLS

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 11 lutego 2023, 18:19

Ta deska z poliwęglanu komorowego miała jedną zaletę. Była lekka. No i tania do wymiany gdyby się złamała :) Teraz Dudek daje porządny sandwich z węgla. Ładnie wyprofilowany, wytrzymały i drogi. Wszystko co lubią piloci.

Re: Epsilon DLS

Post autor: GreeN_DG » 11 lutego 2023, 17:23

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Można ją porównać do hamaka tylko pod warunkiem użycia podnóżka, właściwego wyregulowania i użytkowania. Zresztą to samo dotyczy Disco :)


Tyle, że Disco ma elastyczną deskę. Co ciekawa deska ta pękła mi w ponie na drugim wyjedzie. Widocznie jakaś wada fabryczna materiału, albo dupa za ciężka ;)

Re: Epsilon DLS

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 11 lutego 2023, 15:18

GreeN_DG pisze:Jakiś filmik jak najlepiej ustawić podnóżek?


Do samego ustawienia podnóżka będę musiał zrobić filmik bo samo ustawienie podnóżka jest banalne, ale kąt deski musi być trochę ujemny a ustawienie środka cięzkości musi być tak, aby kąt pochylenia nóg wynosił około 6 stopni wzgledem poziomu. Jedyne co mogę polecic to ten filmik, ale pewnie go widziałeś.

Re: Epsilon DLS

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 11 lutego 2023, 15:04

Można ją porównać do hamaka tylko pod warunkiem użycia podnóżka, właściwego wyregulowania i użytkowania. Zresztą to samo dotyczy Disco :)

Re: Epsilon DLS

Post autor: GreeN_DG » 11 lutego 2023, 12:49

Jakiś filmik jak najlepiej ustawić podnóżek?

Re: Epsilon DLS

Post autor: GreeN_DG » 11 lutego 2023, 12:43

Oglądałem ten film. Byłem świadomy, że brak deski utrudni sterowanie i balans ciałem, choć z drugiej strony nie jest to typowa uprząż geologiczna ;) to tak jak na filmie lewa uprząż, uprząż hamakowa.

Re: Epsilon DLS

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 11 lutego 2023, 11:14

Według mnie skutecznie utrudnia sterowanie ciałem, a ponieważ piloci po kursie najczęściej nie mają bladego pojęcia o sterowaniu ciałem i aktywnym lataniu to możesz nie zauważyć problemu.

Re: Epsilon DLS

Post autor: GreeN_DG » 11 lutego 2023, 11:06

Dziękuje.

Uprząż jako jedyna kupiona używana. W stanie bardzo dobrym i w dobrej cenie. Dlatego taki wybór. Podnóżka będę używał pierwszy raz.

Aby móc oceniać wymagany jest punkt odniesienia i mam nadzieję, że taki punkt zdobędę, bowiem poprzednia uprząż to Dudek disco.
W planach zmiana uprzęży na sezon 2024 (success5 albo impress 4) bez wymiany skrzydła. Skrzydło i zapas mam nadzieję będą cieszyć przez kilka dobrych sezonów.

Czy możesz napisać Zbyszku czemu jest taka zła?

Re: Epsilon DLS

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 11 lutego 2023, 10:51

Gratuluję. Jedno z najlepszych skrzydeł i jedna z najgorszych uprzęży. Podnóżek trochę ratuje sytuację jeśli umiesz korzystać.

Re: Epsilon DLS

Post autor: GreeN_DG » 11 lutego 2023, 10:21

Przygoda z pomysłem na wymianę skrzydła skończyła się tak, że na pierwszy wyjazd w tym roku w domu czekają:

Advance Epsilon 9 26
Advance Progress3 + podnóżek zintegrowany ze speedem
Zapas SQR Clasic 120

18.02 pierwszy lot na nowym zestawie. Nie mogę się już doczekać!

Re: Epsilon DLS

Post autor: PrzemKam » 30 stycznia 2023, 12:25

GreeN_DG pisze:Advance już niebawem wypuszcza nowego Epsilona. Nowa seria skrzydeł DLS.

Nie powiem, że nie choruję na niego. Obecnie mam Nemo5.

Kto w Polsce będzie miał je na stanie jak wyjdą?

Co o tej serii myślicie?

https://www.advance.swiss/produkte/glei ... psilon-dls

Skrzydła stają się coraz lżejsze. Czy to będzie dobre dla ich żywotności?


Cześć
zapraszam do kontaktu
Jako przedstawiciel Advance bede miał w Borsku do testów Epsilona DLS w rozmiarach 26 oraz 28.
Oczywiście zapraszam także do zamawiania. Pierwsze realizacje zamówień przewidziane sa na marzec 2023

tel.kont 792274888

Re: Epsilon DLS

Post autor: marek mastalerz » 27 stycznia 2023, 04:52

Rzeczywiście. Chrab napisał "z Alphy na Iona". To moja pomyłka. Przepraszam.

Re: Epsilon DLS

Post autor: tooosh » 25 stycznia 2023, 02:44

marek mastalerz pisze:
Chrab pisze:
Krzysztof Pochmurski pisze:[...]przesiadka z Alphy na Iona[...]


z Alphy na Iotę


Mam wrażenie, że jeden z Was pisał o Nova Ion, a drugi o Advance Iota.

Re: Epsilon DLS

Post autor: GreeN_DG » 24 stycznia 2023, 15:47

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Jeśli będziesz tak intensywnie latał to po dwóch latach skończysz podstawowe szkolenie. W tym czasie posiadane skrzydło cię nie będzie ograniczać a jedynie posiadane umiejętności. Na Teneryfie nie nastawiaj się na fajne latanie. Raczej długie zloty. A jeśli nie lubisz tłoku to po co jedziesz do Bassano? Tam w okolicy jest tyle fajnych miejscówek bez tłoku.


Jadę do Bassano, bo po ostatnim wyjeździe do Maroka, przełamałem częściowo lęk przed tłokiem oraz latanie blisko stoku i grani. Tam była walka o każdy centymetr noszenia. Dużo mnie to nauczyło.

Bassano to był mój pierwszy wyjazd po kursie, pierwsze latanie i pierwszy raz w górach (kurs robiłem na holu). Bardzo dużo emocji i impulsów, które musiałem przetworzyć. Pamiętam pierwszy start ile to było emocji:

https://www.instagram.com/reel/CjdAjzED ... _copy_link

W lutym będę jeszcze raz w Maroku i chcę w marcu sprawdzić się znów w tym tłocznym miejscu Włoch. Wiem, że w październiku mogłem dużo więcej wyciągnąć, okolica piękna i bardzo dobrze jest mi na wyjazdach z moją szkołą. Wiem, że we Włoszech jest dużo innych pięknych miejsc.

Po sezonie 2023, w którym planuje minimum 4 zorganizowane wyjazdy + zaliczyć pierwszy raz polskie góry oraz polskie wyciągarki, na pewno zacznę jeździć sam. W Meduno mi się bardzo podobało. Byliśmy tam jeden dzień.

Re: Epsilon DLS

Post autor: marek mastalerz » 24 stycznia 2023, 15:46

Chrab pisze:
Krzysztof Pochmurski pisze:czy będzie zauważalna różnica dla pilota?

Będzie. Skrzydła b są bardziej dynamiczne, lepiej chodzą za ręką.
Dla mnie przesiadka z Alphy na Iona była mocną progresją.


Cześć
Przesiadka z Alphy na Iotę to dwa szczebelki w górę. Więc różnica będzie znaczącą. Iota to już skrzydło przelotowe.
Mi podoba się klasyfikowanie skrzydeł które widziałem w jednym z filmów Flybubble.
Beginer - bardzo bezpieczne dla początkujących i szkół
Progress - skrzydło rozwojowe, na którym uczymy się latać, bezpieczne ale już o cechach skrzydła rekreacyjnego, dla pilotów latających 20-50 godzin rocznie.
Cross Country - to jak już umiemy solidnie latać i latamy powyżej 50 godzin rocznie w tym termika i przeloty.
Sport - bardziej wymagające skrzydła przelotowe o wydłużeniu powyżej 6.
Nie było tam mowy o skrzydłach wyczynowych.
Te kategorie nie muszą się pokrywać z klasami EN
Moim zdaniem takie Nemo 4 i 5 to już są skrzydła Progress, porównywalne z dolnym B. Choć moi kursanci po szkoleniu na Nemo 5 i przesiadce na BuzzZ6 mówią że czują różnicę w sterowaniu.

A teraz szykuje nam się rewolucja w klasie C i D. Klasa "Górne B" już dogoniła osiągami klasę C sprawę paru lat mam takie wrażenie.

Pozdr.

Re: Epsilon DLS

Post autor: Piotr Domański » 24 stycznia 2023, 13:27

Tomasz P. pisze:Brzmi tak gladko, ze mozna by pomyslec, ze xcontest az puchnie od takich trackow. Przy moim bardzo skromnym nalocie, jednak jakos mniej stresowo i latwiej latalo mi sie w okolicach Annecy, jak juz porownujemy te miejscowki ze wzgledu na swiezego pilota.

Oprócz grani Conde jest trudno, dodatkowo ciężko o miejsca do lądowania. Zresztą na oficjalnych lądowiskach też praktycznie nie ma dnia żeby ktoś w kaktusach nie siedział. Tak czy siak na zimę tania miejscówka raczej na raz góra dwa wypady.

Re: Epsilon DLS

Post autor: Tomasz P. » 24 stycznia 2023, 12:53

Piotr Domański pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Na Teneryfie nie nastawiaj się na fajne latanie. Raczej długie zloty.

Wzdłuż grani Conde która ma ze 12km można latać od 12-17 w zasadzie po wyjściu nad grań bez potrzeby podkręcania. Wcześniej można wystartować z Jama po wykręceniu przeskoczyć nad Conde i polecieć dalej nawet do Gigantów i wócić do Adeje co daje przelot docel powrót ok 90km.


Brzmi tak gladko, ze mozna by pomyslec, ze xcontest az puchnie od takich trackow. Przy moim bardzo skromnym nalocie, jednak jakos mniej stresowo i latwiej latalo mi sie w okolicach Annecy, jak juz porownujemy te miejscowki ze wzgledu na swiezego pilota.

Na górę