Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: ciacholot » 06 września 2020, 13:18

Ja Ci tak nie doradzę. Sorry. Brakuje mi doświadczenia instruktorskiego i znajomości wielu różnych skrzydeł. Ion miał dobre opinie, ale nie mam pojęcia czym różni się 3 od 4 itd.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: Grzesiek666 » 06 września 2020, 13:07

ciacholot pisze:Grzesiek666
Zrób sobie poniższą ankietę i wynik podstaw do paska na końcu. Uzyskany wynik z paska porównaj z parametrami dowolnego skrzydła do lotów swobodnych.
W miarę nabierania doświadczenia możesz sobie sprawdzić kolejne skrzydła jakie wybierzesz.


Pomocnik wyboru skrzydła do latania swobodnego.
Zanotuj i oblicz punkty wg. pytań:

Zestaw pierwszy:

A1.Mój ogólny nalot mieści się w przedziale:

do 50 h 2 pkt.
50 h do 100 h 4 pkt.
100 h do 300 h 6 pkt.
300 h do 500 h 8 pkt.
ponad 500 h nie używać pomocnika.

A2. Mój nalot roczny mieści się w przedziale:

do 30 h 2 pkt
30 h do 60 h 4 pkt
60 h do 100 h 6 pkt
ponad 100 h 8 pkt

A3. Moja przerwa w lataniu to:

nie miałem przerwy 0 pkt
przerwa 1 rok minus 2 pkt
przerwa 2 lata minus 4 pkt
przerwa więcej niż 3 lata minus 6 pkt

A4. Mój wynik to A1 plus A2 minus A3 =


Zestaw drugi:

B1. Mój nalot to:

Wyłącznie PPG 0 pkt
W 25% PG i 75%PPG 2 pkt
w 50% PG i 50% PPG 4 pkt
w 75% PG i 25%PPG 6 pkt
wyłącznie PG 8 pkt

B2. Uprawiam latanie typu:

wyłącznie zloty /żagiel 0 pkt
zloty/żagiel 75% i góry/hole i termika/przeloty 25% 2 pkt
zloty/żagiel 50% i góry/hole i termika/przeloty 50% 4 pkt
zloty/żagiel 25% i góry/hole i termika/przeloty 75% 6 pkt
wyłącznie góry/hole i termika/przeloty 8 pkt

B3. Mój wynik to B1 plus B2 =


Spośród A4 i B3 wybierz niższą wartość i podstaw do poniższej tabelki. Na kolorowym pasku odczytasz parametry swojego skrzydła.



Pierwsze obliczenie cos za nisko wychodzi. Drugie natomiast wychodzi na takim poziomie jakim szukam skrzydła wiec wszytko sie zgadza - czyli poziom wydłuzenia 5.0 : 5.2.

P.S. Jestem ciekawy czy coś takiego by podeszło :

https://allegro.pl/oferta/paralotnia-no ... 9657997268

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: ciacholot » 06 września 2020, 12:44

Grzesiek666
Zrób sobie poniższą ankietę i wynik podstaw do paska na końcu. Uzyskany wynik z paska porównaj z parametrami dowolnego skrzydła do lotów swobodnych.
W miarę nabierania doświadczenia możesz sobie sprawdzić kolejne skrzydła jakie wybierzesz.


Pomocnik wyboru skrzydła do latania swobodnego.
Zanotuj i oblicz punkty wg. pytań:

Zestaw pierwszy:

A1.Mój ogólny nalot mieści się w przedziale:

do 50 h 2 pkt.
50 h do 100 h 4 pkt.
100 h do 300 h 6 pkt.
300 h do 500 h 8 pkt.
ponad 500 h nie używać pomocnika.

A2. Mój nalot roczny mieści się w przedziale:

do 30 h 2 pkt
30 h do 60 h 4 pkt
60 h do 100 h 6 pkt
ponad 100 h 8 pkt

A3. Moja przerwa w lataniu to:

nie miałem przerwy 0 pkt
przerwa 1 rok minus 2 pkt
przerwa 2 lata minus 4 pkt
przerwa więcej niż 3 lata minus 6 pkt

A4. Mój wynik to A1 plus A2 minus A3 =


Zestaw drugi:

B1. Mój nalot to:

Wyłącznie PPG 0 pkt
W 25% PG i 75%PPG 2 pkt
w 50% PG i 50% PPG 4 pkt
w 75% PG i 25%PPG 6 pkt
wyłącznie PG 8 pkt

B2. Uprawiam latanie typu:

wyłącznie zloty /żagiel 0 pkt
zloty/żagiel 75% i góry/hole i termika/przeloty 25% 2 pkt
zloty/żagiel 50% i góry/hole i termika/przeloty 50% 4 pkt
zloty/żagiel 25% i góry/hole i termika/przeloty 75% 6 pkt
wyłącznie góry/hole i termika/przeloty 8 pkt

B3. Mój wynik to B1 plus B2 =


Spośród A4 i B3 wybierz niższą wartość i podstaw do poniższej tabelki. Na kolorowym pasku odczytasz parametry swojego skrzydła.
Załączniki
pomocnik.jpg
pomocnik.jpg (104.64 KiB) Przejrzano 5354 razy

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 06 września 2020, 11:32

Tytuł filmu dotyczy chyba instruktora :/

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: Blazej » 06 września 2020, 11:26

Skrzydło A...nie wiem czy "górne czy dolne"... ale o wydłużeniu 4.8, które o mały włos mogło skutecznie zakończyć tą jakże nie równą walkę. Jak można się domyślić po wstążce na uprzęży, pilot jest początkującym, nieświadomym warunków, przestraszonym i zupełnie nie rozumiejącym mechaniki lotu adeptem paralotniarstwa. Start z półki na Żarze przy silnym wietrze. Nie wiem czy to był kurs czy też zorganizowany przyjazd świeżo upieczonych samodzielnych pod "skrzydłami" którejś ze szkół. Faktem jest, że ludzie ze wstążkami polądowali wszędzie ale nie na lądowiskach do tego przeznaczonych.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: Grzesiek666 » 06 września 2020, 10:14

Zbyszek Gotkiewicz pisze:To nie są złośliwości, ale skoro tak to odebrałeś to przepraszam. Chciałbym jedynie ustalić fakty i zastanowić się nad przyczynami w taki sposób, aby inni piloci na tym skorzystali.


Mniej wiecej co sie stało opisałem Ci kiedyś w prywatnej wiadomości poza tym nic wiecej nie pamiętam.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 06 września 2020, 09:55

To nie są złośliwości, ale skoro tak to odebrałeś to przepraszam. Chciałbym jedynie ustalić fakty i zastanowić się nad przyczynami w taki sposób, aby inni piloci na tym skorzystali.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: Grzesiek666 » 06 września 2020, 09:47

Zbyszek Gotkiewicz pisze:U Dudka są certyfikaty, strona Air Turquose też zamieszcza atesty. A mam jeszcze pytanie jak na takiej dryndzie jak Mentor można zapakować się w glajta? Wyjątkowe zdarzenie!


Zbyszek Gotkiewicz pisze:Też nie chce generalizować tym bardziej, że wyskok skrzydła tak daleko do przodu nie może być sprowokowany przez warunki (na ogół) ale za to przez pilota to dość łatwo.


No widzisz sam sobie zadajesz pytanie i sam na nie odpowiadasz. Tak czy inaczej nie wiem po co te złoscliwosci. Coś sie wtedy wydarzylo ale na moje nieszczęście uruchomił sie sytem kasowania pamięci i pewnie nigdy sie nie dowiem co było faktycznym powodem...
Wiec więcej wyrozumiałości.
pozdr.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: uriuk » 05 września 2020, 21:41

7van.krzysztof pisze:To pewnie jakiś jednopowłokowiec, a te rządzą się innym prawami.
Czy na tym skrzydle wypuściłbyś w powietrze zupełnego kursanta, czy jednak miałbyś jakieś obawy ?


Atest bezpieczenstwa moze byc albo porawny, albo do bani. Jesli jednopowlokowce rzadza sie innymi prawami, to znaczy ze caly atest jest to dupy. Skrzydlo jest bezpieczne, albo nie jest bezpieczne. Kropka.
Ja na tym skrzydle szkole, bo jest idealne do szkolenia, a jesli dostalo B, to znaczy ze tworcy atestow sa debilami.
Howg.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 września 2020, 18:28

Też nie chce generalizować tym bardziej, że wyskok skrzydła tak daleko do przodu nie może być sprowokowany przez warunki (na ogół) ale za to przez pilota to dość łatwo.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: szymon.strus » 05 września 2020, 18:06

Zbyszek Gotkiewicz pisze:A mam jeszcze pytanie jak na takiej dryndzie jak Mentor można zapakować się w glajta? Wyjątkowe zdarzenie!

A co w tym wyjatkowego. Przez dziki warun i zle reakcje na Nemo tez mozna sie wpakowac w glajta. Jeden przyklad z kilku lat wstecz na moim podworku gdzie kumpel cudem przezyl wlasnie zapakowany w glajta. Tej wiosny inny przelecial ze 2 metry od wlasnego splywu. Oba przypadki na Mentorach. Ale daleki jestem od wyciagania jakichkolwiek wnioskow i uogolnien pod katem tego modelu skrzydla.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 września 2020, 13:19

U Dudka są certyfikaty, strona Air Turquose też zamieszcza atesty. A mam jeszcze pytanie jak na takiej dryndzie jak Mentor można zapakować się w glajta? Wyjątkowe zdarzenie!

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: ciacholot » 05 września 2020, 13:09

Kiedyś było na para2000
Nie wiem czy wszyscy, ale producenci też publikują na swoich stronach przy konkretnych modelach.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: prokopcio » 05 września 2020, 13:08

a czy można gdzieś dokopać się do poszczególnych punktów certyfikacji danego skrzydła ?

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: ciacholot » 05 września 2020, 13:04

Można poczytać testy konkretnego skrzydła i znaleźć w nich, że np. ma wydłużenie poniżej 5,8, wszystkie testy wychodzą mu jak w A, kilka jak w B tak, że powinno dostać EN-B, ale jeden test dajmy na to wychodzenie ze spirali skrzydło robi o 180 stopni później niż w klasyfikacji B i tam dostaje C. Ten jeden punkt przesuwa całe skrzydło do EN-C i po robocie. No i teraz zwykły pilot po kursie nie czytający dogłębnie co jest w certyfikacji bierze takiego glajta i się go boi bo to C. Dlatego cały system oznaczeń jest do bani bo on nie dość, że jest dla zwykłych użytkowników całkowicie enigmatyczny to jeszcze nikt go nie zgłębia tylko każdy opiera się na mitach i pogawędkach. Samo wydłużenie też czasami nie oddaje w stu procentach charakteru skrzydła. Najlepiej poczytać co jest w certyfikacji, ale żeby to zrobić to najpierw trzeba rozumieć co tam jest napisane, a później rzetelnie przełożyć to na swój nalot i umiejętności.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: 7van.krzysztof » 05 września 2020, 11:32

uriuk pisze:Przeciez podawalem ci juz, ze mam skrzydlo z tego roku, ktore ma wydluzenie 4,7 i dostalo B, co ewidentnie jest sprzeczne z tym co napisales. Podkreslam, ten atest wprowadza jedynie metlik, a nie mowi kompletnie nic o skrzydle.
Liczy sie wylacznie wydluzenie.

To pewnie jakiś jednopowłokowiec, a te rządzą się innym prawami.
Czy na tym skrzydle wypuściłbyś w powietrze zupełnego kursanta, czy jednak miałbyś jakieś obawy ?
Ja czytałem gdzieś opinie, że gdy weszło NemoXX, to nie wszyscy instruktorzy byli do końca pewni czy dawać do latania zupełnym kursantom skrzydło o wydłużeniu ponad 5. Wszak wszystkie inne skrzydła szkolne to wydłużenia 4,7-4,8, a zdarzają się nawet z wydłużeniem 4,5 (BGD Adam)

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: uriuk » 05 września 2020, 10:34

Grzesiek666 pisze:
P.S. Nie wiem co to za miejsce w którym ten pilot lata ani tez czy warunki nie były tutaj zbyt wymagające dla tego pilota.


Ten pilot wielokrotnie latal w tym miejscu, w takich samych warunkach, na skrzydle tej samej klasy. Rozwalil sie, bo nie mial wyuczonych reakcji do skrzydla o duzym wydluzeniu. Uwierzyl w te literki i myslal, ze bedzie podobnie bezpieczne. Przed wypadkiem nial dokladnie twoje poglady.
Wlasnie dlatego pisze, ze atest powinien byc JEDEN. Tak maja szybowce, samoloty, motorowki, granaty i czajniki z gwizdkiem. Widziales gdzies granat dla poczatkujacych kucharzy wojskowych?
W szybowcach jest jeden atest i nikt poczatkujacy nie siada na Jantara czy DIane z tego powodu. Bo wie, ze jest instrukcja, a tam podaja dla kogo jest dany szybowiec. U nas instrukcje zastapiono czterema literkami. Na przestrzeni lat zabilo to mase ludzi. Jednego znalem, mial 23 lata. Mowilem mu, ze ma za ostre skrzydlo jak na swoje umiejtnosci, a on mi na to jak papuga, ze to B wiec nadaje sie dla poczatkujacych. Mial na imie Marcin.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: uriuk » 05 września 2020, 10:06

7van.krzysztof pisze:
uriuk pisze:Na filmie facet, ktory przesiadl sie z totalnego materaca na skrzydlo o wydluzeniu 6, ale z dokladnie taka sama literka atestu jak jego materac. Zyje, ale jest inwalida.

Totalne materace, to raczej dostają A. Chcesz napisać, że skrzydło z wydłużeniem 6 dostało również A ? Raczej niemożliwe. Jakie wydłużenie miał ten "totalny materac" ?



No przeciez podawalem ci juz, ze mam skrzydlo z tego roku, ktore ma wydluzenie 4,7 i dostalo B, co ewidentnie jest sprzeczne z tym co napisales. Podkreslam, ten atest wprowadza jedynie metlik, a nie mowi kompletnie nic o skrzydle.
Liczy sie wylacznie wydluzenie.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: Grzesiek666 » 05 września 2020, 09:44

uriuk pisze:Atestacja sprzetu jest OK, klasyfikacja ze wzgledu na bezpieczenstwo tez jest OK, ale polaczenie tych dwoch atestow w jeden to mieszanka piorunujaca. Zabila setki osob. Poza paralotniami nie spotykana w zadnej dziedzine.


Nikt nie powiedział ze paralotniastwo jest sportem bezpoecznym i jak samo określenie na to wskazuje jest to sport ekstremalny.
"Jednemu sie uda opróżnic worek ze szczesciem i napełnic worek z doświadczeniem a drugiemu nie"

uriuk pisze:Ludzie nie staraja sie zrozumiec o co chodzi z bezpieczenstwem skrzydla, tylko wierza w te literki, a producenci naciagaja parametry zeby dostac nizszy atest i zwiekszyc sprzedaz.


A czy nie znasz ludzi którzy od razu latali na "C" albo po 300h przesiadli sie na Enzo? Bo ja znam wiec uważam ze bezpieczeństwo skrzydła jest tez poniekąd zwiazane z umiejetnosciami pilota - na DUDKU NEMO tez można sobie zrobić krzywde.
Oczywiscie lepsi producenci skrzydeł jak Ozon, Skywalk, UP, Advance itp itd nie wypuszczają jakichś nowinek które moga zabic poczatkujacego pilota.

Co do Filmu :
Sorki ale takie filmy nie sa dla mnie jakims wyznacznikiem i mnie już tak nie przerażają. Ja sam też przyjeb... w ziemie z 400m po wpadnięciu w skrzydło (cukierek albo psikus :)) i wiem ze to po czesci była moja wina i tez wina warunków i nie obwiniam tutaj skrzydła (NOVA MENTOR) bo uważam ze ten sport wymaga duzo zangazowania i wiedzy i wielu wielu godzin spedzonych w powietrzu.

P.S. Nie wiem co to za miejsce w którym ten pilot lata ani tez czy warunki nie były tutaj zbyt wymagające dla tego pilota.

Re: Dolne B + Uprząż poszukiwana.

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 września 2020, 09:05

Shark nose utrudnia podwinięcie skrzydła. Przez testy łatwiej przechodzą skrzydła które łatwo się podwijają. Czyli wszystko co utrudnia podwijanie psuje ocenę w testach.

Na górę