Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 lutego 2022, 14:02
Kawałeczek z tłumacza. Ogólnie w artykułów jest to, co od lat jest tu powtarzane.
"TYPOWY POŚREDNI PILOT NIE ISTNIEJE
Zdefiniowanie typowego pilota o niskim B lub wysokim B jest prawie niemożliwe. Niektórzy latają przez dwa lata, trenują SIV i wskakują na skrzydło startowe.
Inni latają przez 20 lat i nigdy nie przekraczają niskiego B.
Ważna jest liczba godzin: piloci, którzy latają mniej niż 50 godzin rocznie, nie zawsze są w pełni na bieżąco i powinni rozważyć pozostanie w klasie B. Jeśli jesteś zdenerwowany, niepewny lub nie jesteś biegły w manewrach po kilku kursach SIV, rozważ niskie B.
Główną radą jest rozmowa z producentami, dystrybutorami, szkołami, instruktorami i doświadczonymi pilotami. Żaden producent nie chce produkować ani sprzedawać niebezpiecznego, nieodpowiedniego, nieprzewidywalnego szybowca. Wszyscy mają w swoich instrukcjach szybowcowych opis grupy docelowej, w tym wymagane umiejętności. Bądź szczery, czy pasujesz do ich opisu. Następnie zapytaj instruktorów i pilotów, którzy znają skrzydło. Nie podejmuj decyzji na podstawie kategorii EN.
Russell jest nieugięty: „Myślę, że patrzenie na raporty z testów EN to strata czasu. Najlepsze informacje pochodzą od producentów. Nie zawsze jest czarno-biały, a zwykłemu pilotowi bardzo trudno jest wyczuć różnicę w locie”.
Torsten z Gin radzi nawet kupić szybowiec, który sprawdził się przez rok lub dwa lata. „Skrzydła są tak dobre, że nie potrzebujesz cały czas najnowszego skrzydła”.
Kawałeczek z tłumacza. Ogólnie w artykułów jest to, co od lat jest tu powtarzane.
"TYPOWY POŚREDNI PILOT NIE ISTNIEJE
Zdefiniowanie typowego pilota o niskim B lub wysokim B jest prawie niemożliwe. Niektórzy latają przez dwa lata, trenują SIV i wskakują na skrzydło startowe.
Inni latają przez 20 lat i nigdy nie przekraczają niskiego B.
Ważna jest liczba godzin: piloci, którzy latają mniej niż 50 godzin rocznie, nie zawsze są w pełni na bieżąco i powinni rozważyć pozostanie w klasie B. Jeśli jesteś zdenerwowany, niepewny lub nie jesteś biegły w manewrach po kilku kursach SIV, rozważ niskie B.
Główną radą jest rozmowa z producentami, dystrybutorami, szkołami, instruktorami i doświadczonymi pilotami. Żaden producent nie chce produkować ani sprzedawać niebezpiecznego, nieodpowiedniego, nieprzewidywalnego szybowca. Wszyscy mają w swoich instrukcjach szybowcowych opis grupy docelowej, w tym wymagane umiejętności. Bądź szczery, czy pasujesz do ich opisu. Następnie zapytaj instruktorów i pilotów, którzy znają skrzydło. Nie podejmuj decyzji na podstawie kategorii EN.
Russell jest nieugięty: „Myślę, że patrzenie na raporty z testów EN to strata czasu. Najlepsze informacje pochodzą od producentów. Nie zawsze jest czarno-biały, a zwykłemu pilotowi bardzo trudno jest wyczuć różnicę w locie”.
Torsten z Gin radzi nawet kupić szybowiec, który sprawdził się przez rok lub dwa lata. „Skrzydła są tak dobre, że nie potrzebujesz cały czas najnowszego skrzydła”.