Ja nie zaprzeczam, nie interesowałem się dogłębnie, po prostu jrst to dla mnie mało intuicyjne
1. Jak śmigło się szybko kręci (wytwarzając ciąg) to opór jest "ujemny"
2. Stopniowo zmniejszając obroty opór zaczyna z tej "ujemnej wartości" rosnąć i dochodzimy do punktu rpm gdzie śmigło stawia zerowy opór
3. Nadal stopniowo zmniejszając obroty opór zaczyna wzrastać
4. Nadal stopniowo zmniejszając obroty - I tutaj moja intuicja zawodzi bo wg Waszych opisów opór będzie rósł ale potem zmaleje jak już śmigło się zatrzyma.
micro pisze:Zatrzymane śmigło zawsze stawia mniejszy opór .
Czyli wg Was jest jakaś niezerowa prędkość śmigła, która stawia największy opór.
Ja nie zaprzeczam, nie interesowałem się dogłębnie, po prostu jrst to dla mnie mało intuicyjne
1. Jak śmigło się szybko kręci (wytwarzając ciąg) to opór jest "ujemny"
2. Stopniowo zmniejszając obroty opór zaczyna z tej "ujemnej wartości" rosnąć i dochodzimy do punktu rpm gdzie śmigło stawia zerowy opór
3. Nadal stopniowo zmniejszając obroty opór zaczyna wzrastać
4. Nadal stopniowo zmniejszając obroty - I tutaj moja intuicja zawodzi bo wg Waszych opisów opór będzie rósł ale potem zmaleje jak już śmigło się zatrzyma.
[quote="micro"]
Zatrzymane śmigło zawsze stawia [b]mniejszy[/b] opór .[/quote]
Czyli wg Was jest jakaś niezerowa prędkość śmigła, która stawia największy opór.