Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 24 lipca 2020, 09:55
adam.a pisze:Zbyszek Gotkiewicz pisze:B nie latają szybciej. Naprawdę.
latają ,ozone swift trymowa 39km/h nova mentor 4 trymowa 40km/h advance epsilon 8 trymowa 40km/h
Aż z ciekawości zacząłem szukać informacji o prędkościach osiąganych przez Mentora 4 bo trochę się na tym znam i nie przypuszczałem żeby taka firma jak Nova pozwoliła sobie na taki błąd jak zrobienie skrzydła klasy B wytrymowane na 40 km/h. No i nie znalazłem takiej informacji. W raporcie testowym jest tylko że prędkość trymowa przekracza 30 km /h. To wszystko
Czyli według mnie te informacje o prędkościach które przytoczyłeś to urban legend. Był kiedyś rzeczywiście jeden model skrzydła klasy B który rzeczywiście latał z taką prędkością trymową (nie pamiętam nazwy, Walter sprzedawał) ale opadania też skrzydło miało odpowiednio duże i reakcje na problemy odpowiednio dynamiczne. Poza tym przy 40 km/h trudno się zmieścić w ciasnym kominie więc wykręcanie noszeń trzeba robić bardziej po szybowcowemu. A tak nawiasem mówiąc to każde skrzydło poleci na trymowej 40 km/h, jedynie trzeba dokonać pomiaru na wysokości 2000 metrów albo wyżej przy normalnym.obciążeniu powierzchni. Na stronie producenta napisano, że Mentor 4 jest przeznaczony dla pilotów doświadczonych a nie początkujących. To kolejna wskazówka, że taki pilot dobrze, aby najpierw opanował technikę pilotażu, na przykład używanie speeda a dopiero potem myślał o zmianie skrzydła.
:oops: [quote="adam.a"][quote="Zbyszek Gotkiewicz"]B nie latają szybciej. Naprawdę.[/quote]
latają ,ozone swift trymowa 39km/h nova mentor 4 trymowa 40km/h advance epsilon 8 trymowa 40km/h[/quote]
Aż z ciekawości zacząłem szukać informacji o prędkościach osiąganych przez Mentora 4 bo trochę się na tym znam i nie przypuszczałem żeby taka firma jak Nova pozwoliła sobie na taki błąd jak zrobienie skrzydła klasy B wytrymowane na 40 km/h. No i nie znalazłem takiej informacji. W raporcie testowym jest tylko że prędkość trymowa przekracza 30 km /h. To wszystko :) Czyli według mnie te informacje o prędkościach które przytoczyłeś to urban legend. Był kiedyś rzeczywiście jeden model skrzydła klasy B który rzeczywiście latał z taką prędkością trymową (nie pamiętam nazwy, Walter sprzedawał) ale opadania też skrzydło miało odpowiednio duże i reakcje na problemy odpowiednio dynamiczne. Poza tym przy 40 km/h trudno się zmieścić w ciasnym kominie więc wykręcanie noszeń trzeba robić bardziej po szybowcowemu. A tak nawiasem mówiąc to każde skrzydło poleci na trymowej 40 km/h, jedynie trzeba dokonać pomiaru na wysokości 2000 metrów albo wyżej przy normalnym.obciążeniu powierzchni. Na stronie producenta napisano, że Mentor 4 jest przeznaczony dla pilotów doświadczonych a nie początkujących. To kolejna wskazówka, że taki pilot dobrze, aby najpierw opanował technikę pilotażu, na przykład używanie speeda a dopiero potem myślał o zmianie skrzydła.