Wybór skrzydła raz jeszcze

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Wybór skrzydła raz jeszcze

Re: Wybór skrzydła raz jeszcze

Post autor: ciacholot » 28 stycznia 2019, 10:49

Znalazłem tutaj viewtopic.php?f=3&t=2721

https://www.groundhandlingchallenge.com

Jedna z nielicznych koleżanek Latawica dodała. Szkoda, że mało Pań tutaj jest i mało piszą.

Re: Wybór skrzydła raz jeszcze

Post autor: ciacholot » 28 stycznia 2019, 10:43

Re: Wybór skrzydła raz jeszcze

Post autor: ciacholot » 28 stycznia 2019, 10:31

Sprawa nie jest skomplikowana, ale wymaga cierpliwości i zaangażowania. Trzeba się dogadać ze swoim skrzydłem, zaprzyjaźnić tak mocno, żeby czuć i widzieć po jego zachowaniu co ono od Ciebie chce. Robi się to na łące. Nazywa się to trening naziemny i czym więcej czasu na to poświęcisz tym lepiej dogadasz się ze swoim skrzydłem. Każde następne szybciej Cię zaakceptuje i Ty je też bo już będziesz umiał porozumiewać się w języku wiatru, bezwładności skrzydła i szybkości reakcji, różnej siły i głębokości pociągania za sznurki w zależności od potrzeb. To wszystko bardzo procentuje na startowiskach, ale wymaga potu i czasu. Bez tego nic Ci z porad kolegów. Szpeisz się na łące i stawiasz i stawiasz i stawiasz i chodzisz przodem tyłem i siadasz i kładziesz się i kontrolujesz skrzydło i tak do znudzenia. Za jedną taśmę za dwie, za jedną linkę i normalnie i wejdzie Ci w biosa za kilkanaście- kilkadziesiąt godzin treningu.
Jest tutaj gdzieś taki fajny zestaw ćwiczeń z wideo.

Re: Wybór skrzydła raz jeszcze

Post autor: Damian88 » 28 stycznia 2019, 10:16

prokopcio pisze:Chodzi o dynamiczne stawianie skrzydła - że niektóre skrzydła na górze się zatrzymują "same" i stoją jak w ryte a do innych trzeba nie być workiem ziemniaków, przyhamować ;) .. . . choć miałem w ręce i stawało wg mnie w miarę normalnie, każde skrzydło wymaga nieco innej reakcji pilota.

ja właśnie cały czas nie wiem jaka powinna być moja reakcja i nie wiem jak te skrzydła zmusić, żeby zachowywały się tak, jakbym chciał :c

Re: Wybór skrzydła raz jeszcze

Post autor: qbaepp11 » 24 października 2018, 06:36

calhal pisze:
qbaepp11 pisze:W ostatni weekend w Dolomitach był kolega z mizernym nalotem i przeżył mimo że go poskładało( chyba też pierwszy raz)właśnie na Tequili

Ja się zastanawiam, co taki ktoś w Dolomitach robił?!


Z tego co wiem to miał busa :D

Re: Wybór skrzydła raz jeszcze

Post autor: prokopcio » 24 października 2018, 00:57

ciacholot pisze:Pasuje Ci ten Optic do tabelki?...
Jeszcze nie, Ale go w przyszłym sezonie wpasuję 8-)

Re: Wybór skrzydła raz jeszcze

Post autor: ciacholot » 24 października 2018, 00:02

Pasuje Ci ten Optic do tabelki?

Zrób sobie poniższą ankietę i wynik podstaw do paska na końcu. Uzyskany wynik z paska porównaj z parametrami dowolnego skrzydła do lotów swobodnych. Parametry interesującego Cię skrzydła znajdziesz na stronie: para2000.org
W miarę nabierania doświadczenia możesz sobie sprawdzić kolejne skrzydła jakie wybierzesz.


Pomocnik wyboru skrzydła do latania swobodnego.
Zanotuj i oblicz punkty wg. pytań:

Zestaw pierwszy:

A1.Mój ogólny nalot mieści się w przedziale:

do 50 h 2 pkt.
50 h do 100 h 4 pkt.
100 h do 300 h 6 pkt.
300 h do 500 h 8 pkt.
ponad 500 h nie używać pomocnika.

A2. Mój nalot roczny mieści się w przedziale:

do 30 h 2 pkt
30 h do 60 h 4 pkt
60 h do 100 h 6 pkt
ponad 100 h 8 pkt

A3. Moja przerwa w lataniu to:

nie miałem przerwy 0 pkt
przerwa 1 rok minus 2 pkt
przerwa 2 lata minus 4 pkt
przerwa więcej niż 3 lata minus 6 pkt

A4. Mój wynik to A1 plus A2 minus A3 =


Zestaw drugi:

B1. Mój nalot to:

Wyłącznie PPG 0 pkt
W 25% PG i 75%PPG 2 pkt
w 50% PG i 50% PPG 4 pkt
w 75% PG i 25%PPG 6 pkt
wyłącznie PG 8 pkt

B2. Uprawiam latanie typu:

wyłącznie zloty /żagiel 0 pkt
zloty/żagiel 75% i góry/hole i termika/przeloty 25% 2 pkt
zloty/żagiel 50% i góry/hole i termika/przeloty 50% 4 pkt
zloty/żagiel 25% i góry/hole i termika/przeloty 75% 6 pkt
wyłącznie góry/hole i termika/przeloty 8 pkt

B3. Mój wynik to B1 plus B2 =


Spośród A4 i B3 wybierz niższą wartość i podstaw do poniższej tabelki. Na kolorowym pasku odczytasz parametry swojego skrzydła.

pomocnik.png
pomocnik.png (27.24 KiB) Przejrzano 11581 razy

Re: Wybór skrzydła raz jeszcze

Post autor: prokopcio » 23 października 2018, 23:53

Pomijając reakcje pilota - Z jakiego powodu jedne skrzydła ( Optic przykładowo ) wyskakują do przodu a inne nie ( na płaskim terenie bo mówimy o holu ) ?
Mi to bardzo odpowiada bo na holu lepiej jak przelatuje i zatrzymać niż te z tendencją do zostawania z tyłu.
Zwłaszcza że ja startuję z wyciągarki dynamiczniej niż "norma przewiduje" a to nie pozwala na przestrzał skrzydła ;)

Re: Wybór skrzydła raz jeszcze

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 23 października 2018, 23:20

To co pisze MariusG to wszystko prawda. W końcu ktoś to rozumie :)

Re: Wybór skrzydła raz jeszcze

Post autor: MariusG » 23 października 2018, 22:44

Skrzydło chce ustawić się równo do strug powietrza - jeśli opływa ono zbocze na którym je stawiamy to naturalnym jest, że wyskoczy ono do przodu i trzeba je przyhamować. Im więcej siły włożymy i nie zgasimy go podejściem/zrobieniem kroku pod nie to tym bardziej nadana mu siła przy pociągnięciu (i jej nieodebranie) spowoduje jego dynamiczne wyskoczenie - tu nawet nie chodzi o hamowanie a ograniczenie nadanej siły w momencie, gdy skrzydło "już" staje. Aktualnie to chyba nie ma skrzydeł, które by źle stały ... przynajmniej te nowe, popularne konstrukcje. Pytaniem jest także czemu owe skrzydło nie wyskakuje przy dynamicznym, niewygaszonym, wyciągnięciu startem odwróconym nad głowę i czy powinno nie wyskakiwać? Tutaj się nie wypowiem ale uważam, że jeśli wyskakuje to nauczy naturalnego odruchu hamowania go sterówkami (pomijając, że powinno się podejść) co przełoży się na reakcje choćby przy wyjściu z noszenia.

Re: Wybór skrzydła raz jeszcze

Post autor: prokopcio » 23 października 2018, 21:57

Chodzi o dynamiczne stawianie skrzydła - że niektóre skrzydła na górze się zatrzymują "same" i stoją jak w ryte a do innych trzeba nie być workiem ziemniaków, przyhamować ;) .. . . choć miałem w ręce i stawało wg mnie w miarę normalnie, każde skrzydło wymaga nieco innej reakcji pilota.

Re: Wybór skrzydła raz jeszcze

Post autor: MariusG » 23 października 2018, 21:50

Tylko co to znaczy, że skrzydło wyskakuje i dlaczego? Przecież to czysta oznaka, że przez coś przeszliśmy w powietrzu - mniej lub bardziej świadomie. Samo nie wyskakuje - co najwyżej zahamowane i odpuszczone lub po przejściu przez noszenie bez jakiejkolwiek reakcji. Jeśli latamy jak worek ziemniaków to nie dziwota, że składa nas nawet na B. Na topie są mentory, epsilony, chillaki, tequile - z tych bym wybierał. Sprawdzone, nieźle latające konstrukcje, które nietrudno potem odsprzedać (gdyby zaszła potrzeba zmiany) z racji ich dużej popularności. Pomijając, że już nas poskłada (pytanie dlaczego?) to jest duża szansa, że owe skrzydło w miarę samo poradzi sobie z problemem nawet mając pod sobą worek ziemniaków.

Re: Wybór skrzydła raz jeszcze

Post autor: prokopcio » 23 października 2018, 21:13

qbaepp11 pisze:Optic czy Rush będą za ostre wg mnie.
Holowałem się na tym i np optic mocno strzela do przodu i trzeba mocno hamować gada, żeby się nie sfrącił.
Kup coś w stylu Tequilli 4...
Za późno :lol:
jak przeżyję wiosnę to zdam relację :)
Rozmawiałem z dwoma znajomymi latającymi na opticu ( osoby z większym doświadczeniem ode mnie "niestety" ) i twierdzą że nie jest to skrzydło bardziej wymagające od mojego poprzedniego "starego" pluto. Poza tym różnica konstrukcji 10 lat też nie jest bez znaczenia....

Tak, wiem że wyskakuje i trzeba je zatrzymywać ale to tylko kwestia przećwiczenia więc tego się nie obawiam. CZA WYCZUĆ I TYLE

Re: Wybór skrzydła raz jeszcze

Post autor: calhal » 23 października 2018, 16:42

qbaepp11 pisze:W ostatni weekend w Dolomitach był kolega z mizernym nalotem i przeżył mimo że go poskładało( chyba też pierwszy raz)właśnie na Tequili

Ja się zastanawiam, co taki ktoś w Dolomitach robił?!

Re: Wybór skrzydła raz jeszcze

Post autor: qbaepp11 » 17 października 2018, 20:40

Optic czy Rush będą za ostre wg mnie.
Holowałem się na tym i np optic mocno strzela do przodu i trzeba mocno hamować gada, żeby się nie sfrącił.
Kup coś w stylu Tequilli 4. W ostatni weekend w Dolomitach był kolega z mizernym nalotem i przeżył mimo że go poskładało( chyba też pierwszy raz)właśnie na Tequili

Re: Wybór skrzydła raz jeszcze

Post autor: prokopcio » 17 października 2018, 20:23

qbaepp11 pisze:jaki masz nalot w termice (sama termika bez żagla)

30h

Re: Wybór skrzydła raz jeszcze

Post autor: joanka » 17 października 2018, 20:15

prokopcio pisze:Witam.
Pytanie legenda :) dawno nie było to teraz ja :)

Po kursie 2015 latałem przez sezon 2016 niewiele ( ok 30h na Axis Pluto 1 (dhv 1-2) tylko w termice, potem 2017, 2018 tylko PPG czasami w termice też.
Teraz zamierzam wrócić do latania swobodnego ale przy moim rzadkim lataniu PG mija się z celem kupowanie nowego skrzydła więc biorę pod uwagę używane
Dudek Optic 1, Ozone Rush 4
Jakie jeszcze są godne polecenia do latania rekreacyjnego
Dodam że jest dla mnie bardzo istotnym żeby się dobrze holowało......

Ozone Rush4 raczej nie, to górne b, no chyba, że wiesz, że dasz radę.

Re: Wybór skrzydła raz jeszcze

Post autor: qbaepp11 » 17 października 2018, 20:06

jaki masz nalot w termice (sama termika bez żagla)

Wybór skrzydła raz jeszcze

Post autor: prokopcio » 17 października 2018, 10:19

Witam.
Pytanie legenda :) dawno nie było to teraz ja :)

Po kursie 2015 latałem przez sezon 2016 niewiele ( ok 30h na Axis Pluto 1 (dhv 1-2) tylko w termice, potem 2017, 2018 tylko PPG czasami w termice też.
Teraz zamierzam wrócić do latania swobodnego ale przy moim rzadkim lataniu PG mija się z celem kupowanie nowego skrzydła więc biorę pod uwagę używane
Dudek Optic 1, Ozone Rush 4
Jakie jeszcze są godne polecenia do latania rekreacyjnego
Dodam że jest dla mnie bardzo istotnym żeby się dobrze holowało......

Na górę