zakres obciążenia powierzchni pg/ppg

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: zakres obciążenia powierzchni pg/ppg

Re: zakres obciążenia powierzchni pg/ppg

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 22 stycznia 2023, 22:52

Cały rozdział poświęciłem na ten temat. Nie będzie Ci się lepiej latało.

Re: zakres obciążenia powierzchni pg/ppg

Post autor: matmax » 22 stycznia 2023, 22:42

Rozumiem konsekwencje przeciążenia... a czy "niedociążenie" sprawi że będzie mi łatwiej w termice ? Co spowoduje np 10kg poniżej zakresu ?

Ps. Jeszcze nie latam i nie potrafię. Ale mam zamiar w przyszłości.

Re: zakres obciążenia powierzchni pg/ppg

Post autor: prokopcio » 04 grudnia 2019, 12:56

Ok uriuk o to mi chodziło, teraz doczytałem, że jest inna certyfikacja. Prędkości, opadanie, zwrotność etc. To niema znaczwnia przecież skrzydło nie wie czy dodatkowe 30kg to jest napęd, czy np. brzuch :)

Dlatego mnie zastanawiały te dwa odrębne zakresy. Nje wszyscy podają na stronke, że to już inna klasyfikacja/certyfikacja jest ;)

Re: zakres obciążenia powierzchni pg/ppg

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 04 grudnia 2019, 11:08

Moc napędów jest już tak duża, że można z dwóch napędów zbudować pojazd unoszący się bez skrzydła. Czyli tak może wyglądać przyszłość tych pilotów ppg, którzy są zafascynowani mocą :)

Re: zakres obciążenia powierzchni pg/ppg

Post autor: Marcus Biesioroff » 04 grudnia 2019, 10:06

Jak swojego czasu pisał JJR, iloraz inteligencji u pilotów statków powietrznych spada wprost proporcjonalnie wraz ze wzrostem mocy. Analogicznie jest z zapotrzebowaniem powierzchni nośnej. Im silniejszy napęd, tym mniejsza powierzchnia jest wymagana a co za tym idzie, tym większe dopuszczalne jej obciążenie.

Re: zakres obciążenia powierzchni pg/ppg

Post autor: uriuk » 04 grudnia 2019, 10:04

Po pierwsze, do latania swobodnego i PPG uzywamy tego samego skrzydla klasycznego, a naped wazy, wiec zakres pod PPG musi byc wiekszy.
Po drugie, niemiaszki upieraja sie przy swojej durnej klasyfikacji, ale ona obowiazuje tylko do 4,5 kg/m kw. Jesli firma nie ma ochoty boksowac sie z klasyfikacja, to podnosi gorna granice wagi powyzej 4,5 kg i i robi atest ULM

Re: zakres obciążenia powierzchni pg/ppg

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 04 grudnia 2019, 10:01

Z racji optimum osiągów. Skrzydła do latania swobodnego praktycznie nie latają powyżej 4,5 kg bo nie da się wykręcać termiki za to skrzydła napędowe są użytkowane w zakresach obciążeń najczęściej powyżej 4,5 kg/m kwadratowy. Chodzi głównie o prędkość, bo opadaniem nikt w napędach się nie martwi. Napędowy nie używają tego pojęcia. Liczy się tylko prędkość, zwrotmość i ewentualnie ekonomia.

zakres obciążenia powierzchni pg/ppg

Post autor: prokopcio » 04 grudnia 2019, 06:52

Z czego wynikają różne zakresy masy startowej/obciążenia powierzchni skrzydeł dla lotu bez napędu / z napędem / trajką ?

Na górę