Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: Chrzaszczu » 17 stycznia 2016, 18:41

Nie mam tego problemu z paką. Bez problemu wchodzi do oryginalnej koperty od rozmiaru L zapas do 140kg. Moim zdaniem wykonanie kontenera i suwak go zamykający jest bardzo mocną stroną tej uprzęży

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: Maciek C » 17 stycznia 2016, 17:06

Latam w I3 2 lata, dobrze ponad 200h.
Mam 182 cm i mam rozmiar M. Nawet w lotach 6-7 godzinnych
nie czuję zmęczenia. Gada mocniej niż I2 i moim zdaniem to plus, bo szybciej
jest info, żeby zareagować.

Co do sterowania - trochę ciężej sterować ciałem niż przy desce (I2), w sensie
trza się mocniej wychylić, ale jak spada pół skrzydła i spadasz w tę stronę tyłkiem,
to łatwiej przesiąść się w hamaku pod górkę niż na desce, bo ciało się tak nie przesuwa.

Oczywiście jest to też kwestia ustawień, bo dobrze ustawiona deska też ogranicza
przesuwanie tyłka w uprzęży.

Myślę, że wady główne są dwie:

1) deska jednak chroni lepiej przy upadku - ogólnie dla hamaków
2) sposób mocowania zapasu wymaga płaskiego złożenia paczki, żeby się łatwo wysuwała - dla I3

Maciek C

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 13 stycznia 2016, 15:03

Krzycha. Hamak daje takie same odczucia od skrzydła. Tu nic się nie zmienia, a dzięki temu że taśmy leżą na biodrach pilot czułe się lepiej połączony z uprzężą. To co ulega zmianie to możliwość oddziaływania przez pilota poprzez uprząż na skrzydło.

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: Krzycha » 13 stycznia 2016, 14:55

Przesiadłem się z deski do hamaka i nic nie wskazuje bym odbył drogę powrotną. Hamak wg mojej oceny daje 30% większego czucia niż deska właśnie dlatego, że uprząż owija mnie w większej długości obwodu bioder niż styk dupska z deską. O turbulencjach się nie wypowiem, bo póki co mnie omijają te, które mógłbym opowiadać wnukom.

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 12 stycznia 2016, 15:12

Ja bym lansu nie lekceważył jako czynnika decydującego o zakupie. A podważanie wartości dającej prestiż zawsze powoduje agresję ponieważ godzi to w podstawowe wartości mężczyzn. To tak na marginesie.

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: Przemo Boosh » 12 stycznia 2016, 14:56

Chrzaszczu pisze:Latam w impresie od 4 lat i mam w niej ok 700 h.

Zdecydowanie polecam. Dla zwykłego pilota do xc jest to najlepszy wybor. Solidna, lekka, łatwa w pakowaniu i mała w plecaku. Co do sterowania nie ma znaczącego problemu i argument Zbyszka (częściowo słuszny) nie wygra z zaletami braku deski dla zwykłego pilota. Latałem w niej na wielu skrzydłach, od szkolnych po skrzydła zawodnicze, robiłem w niej saty i helicoptery, potrafiłem samym ciałem sterować i kręcić kominy.

Zgadza się, że jest trudniej w niej kontrolować skrzydło. Uczucie to miałem wyłącznie podczas robienie helicopterów, ostrych wingoverów z "otwartymi nogani" ze złym rytmem, na dynamicznych skrzydłach acro oraz raz na NK IP7pro z wydłużeniem 7,5 w kure-kiej zawietrznej w spływie powietrza podczas burzy w himalajach. Przez prawie minutę skakałem w uprzęży by mnie nie zabiło. Mam wąski tyłek i czasami muszę w takich sytuacjach "przekładać" się na przeciwną stronę uprzęży.
Większym minusem jest brak "protektora" jakim jest deska, ale w tym przypadku gąbka powietrzna jest wykonana sensownie.

Myślę, że Argument Zbyszka w przypadku I3 ma odczuwalne znaczenie przy acro i w warunkach silnej turbulencji na skrzydłach z bardzo dużym wydłużeniem. Nie dotyczy to normalnego pilota.
Zdecydowanie polecam!

Chrząszczu


Eeee taaam... Najważniejszy jest przecież lans i prestiż bo to o to chodzi najbardziej kupującym taką uprząż. ;-)

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: Chrzaszczu » 12 stycznia 2016, 14:51

Przez cały jeden sezon pakowałem piasek. Brałem 13 kg balastu. Kieszeń jest solidna. Jesli jest wiecej niz ok 5kg trzeba też ładować do tylnej części by nogi nie opadały zbyt nisko w locie. Protektor jest gruby i gąbka jest w osobnych 4 szczelnych komorach. Cały protektor jest spakowany w jeszcze jednym impregnowanym worku zamykanym na suwak. Powoduje to, że działa dodatkowo jak airbag. Jak w większości uprzęży nie chroni przy upadkach na bok.

Przywalić mi się nie udało. Raz tylko na tyłku lądowałem bo prędkości się wystraszyłem :)
W kontener balast nie wchodzi.

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: mgo » 12 stycznia 2016, 14:05

Chrząszczu, a zdarzyło Ci się klapnąć w niej na tyłek poważniej ?
próbowałem się jesienią przesiadać na I3, ale dla mnie były dwa problemy, protektor wydaje się się dość mizerny, przede wszystkim wąski, jakby się zdarzyło upaść bokiem, może być problem. Po drugie nie ma sensowego miejsca na balast którego najczęściej używam, czyli piasek/ziemia w reklamówce, często podchodzę na nogach i nie mam możliwości nosić wody. Kieszeń która jest pod tyłkiem jest bardzo delikatna, a w kokpicie jest za mało miejsca. Na razie wróciłem do Mac Hawaii..

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: Chrzaszczu » 12 stycznia 2016, 13:23

To tutaj problem z wingoverami jest tylko taki, że jak nie ma jeszcze dynamiki i jesteśmy w złym rytmie wiatr otworzy kokon, przekręci ciało i szansa na kontynuacje bez zginania nóg jest niewielka. Z deską łatwiej jest to poprawić. W dobrym rytmie na dynamicznym skrzydle spokojnie loopy nad skrzydłem w niej robie bez zginania nóg :)

Ale nie o acro w kokonach rozmawiamy...

Jej rozmiar po spakowaniu i 4.7kg przy zachowanych bardzo wytrzymałych materiałach jest imponujące. Kieszeń na balast pod nogami mieści 10l wody, super kokpit i "opięcie" ciała fajnie nas integruje :)

By nie było o jakieś reklamowanie- na dzień dzisiejszy jest to mój ostatni sprzęt od advance. Z cenami trochę ich popie...

Chrzaszczu

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 12 stycznia 2016, 13:05

Tu się zgodzę. Wbrew pozorom hamak jest lepszy przy skrzydłach bardziej rekreacyjnych i mało aktywnym lataniu. Ja zawsze sprawdzam sterowanie uprzężą robiąc wingowery. Jeśli nie daje rady dołożyć ciężaru przy skrajnych wychyleniach gdy trzeba ratować się przed podwinięciem to znaczy że w turbulencjach będę miał ten sam problem. Mam kolegę który z powodu Lightnesa zrezygnował z latania , tak mu się skrzydło popsuło po zmianie uprzęży.

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: Chrzaszczu » 12 stycznia 2016, 12:57

Latam w impresie od 4 lat i mam w niej ok 700 h.

Zdecydowanie polecam. Dla zwykłego pilota do xc jest to najlepszy wybor. Solidna, lekka, łatwa w pakowaniu i mała w plecaku. Co do sterowania nie ma znaczącego problemu i argument Zbyszka (częściowo słuszny) nie wygra z zaletami braku deski dla zwykłego pilota. Latałem w niej na wielu skrzydłach, od szkolnych po skrzydła zawodnicze, robiłem w niej saty i helicoptery, potrafiłem samym ciałem sterować i kręcić kominy.

Zgadza się, że jest trudniej w niej kontrolować skrzydło. Uczucie to miałem wyłącznie podczas robienie helicopterów, ostrych wingoverów z "otwartymi nogani" ze złym rytmem, na dynamicznych skrzydłach acro oraz raz na NK IP7pro z wydłużeniem 7,5 w kure-kiej zawietrznej w spływie powietrza podczas burzy w himalajach. Przez prawie minutę skakałem w uprzęży by mnie nie zabiło. Mam wąski tyłek i czasami muszę w takich sytuacjach "przekładać" się na przeciwną stronę uprzęży.
Większym minusem jest brak "protektora" jakim jest deska, ale w tym przypadku gąbka powietrzna jest wykonana sensownie.

Myślę, że Argument Zbyszka w przypadku I3 ma odczuwalne znaczenie przy acro i w warunkach silnej turbulencji na skrzydłach z bardzo dużym wydłużeniem. Nie dotyczy to normalnego pilota.
Zdecydowanie polecam!

Chrząszczu

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 12 stycznia 2016, 12:34

Taka moja merytoryka jak i twoja. Podałem ci argumenty do których się nie odniosłeś

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: Przemo Boosh » 12 stycznia 2016, 12:21

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Problem w tym że dyskusja na temat hamaków nie opiera się o fakty a o przekonania. A fakty to jest mechanika ruchu, relacje pilotów i choćby moja rozmowa na ten temat z Petrem Pokornym. Jednak fakty nie mają najmniejszego znaczenia gdy uprząż daje prestiż.


... no my "se" pogadali.
Szacun za merytorykę.

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 12 stycznia 2016, 12:06

Problem w tym że dyskusja na temat hamaków nie opiera się o fakty a o przekonania. A fakty to jest mechanika ruchu, relacje pilotów i choćby moja rozmowa na ten temat z Petrem Pokornym. Jednak fakty nie mają najmniejszego znaczenia gdy uprząż daje prestiż.

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: Przemo Boosh » 12 stycznia 2016, 11:37

Absolutnie nie zgadzam się z Twoja teorią. W jakim hamaku latałeś i z jakim rozstawem karabińczyków, że miałeś takie złe doświadczenia? Jak oceniasz "czucie" skrzydła w porównaniu z deskową uprzężą?

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 12 stycznia 2016, 09:37

Podstawowa wada hamaka to dużo mniejsze przekazywanie ruchu bioder na skrzydło. Deska działa jak belka do końca której przymocowane są linki skrzydła. Jak nie ma belki to linki skrzydła są przymocowane do pasa poruszanego ruchem bioder na zasadzie krążka. Jest to mniesza droga przesunięcia linek skrzydła niż za pomocą belki. Mniejsza jest też prędkość działania. Dlatego pilotom którzy przesuadają się na hamaki często skrzydła zaczynają się podwijać bo ich praca ciałem jest zbyt słaba i za późna po zmianie uprzęży deskowej na hamak.

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: Przemo Boosh » 12 stycznia 2016, 09:20

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Wedlug mnie ogólnie hamaki są gorsze od uprzęży z deskami, ale skoro zdecydowałeś się na ten model to nie ma sensu tego tłumaczyć.


Możesz to jakoś uzasadnić?
W mojej ocenie jedyną wadą hamaków jest nieco dłuższy i bardziej upierdliwy sposób wsiadania - innych wad chyba próżno się doszukiwać...

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 12 stycznia 2016, 09:18

Wedlug mnie ogólnie hamaki są gorsze od uprzęży z deskami, ale skoro zdecydowałeś się na ten model to nie ma sensu tego tłumaczyć.

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: MArcinB. » 11 stycznia 2016, 22:22

Ok. A teoretycznie jaka będzie różnica - chodzi mi o to o ile głębiej/niżej będę siedział w L-ce niż w M-ce? Rozumiem że w przypadku uprzęży hamakowych jest to uzależnione od szerokości dupska. Coś mi się wydaje że w moim przypadku najlepsza była by konfiguracja taka jak kolega wyżej wspomniał - uprząż M a kokon od L-ki...

Re: Uprząż Impress 3 jaki rozmiar?

Post autor: Luki » 11 stycznia 2016, 20:17

Mam dokładnie 183 wzrostu i latam w Impresie 3 rozmiar M jakieś 3 - 4 sezony. Jest mega wygodna i jeszcze mam luz wiec spodziewam się, że u Ciebie będzie podobnie.
L' ka prawdopodobnie będzie dla Ciebie zbyt duża.
Pozdrawiam.
Łukasz.

Na górę