Odgrzeję kotleta.
Bo warto.
Dziś sobie zrobiliśmy trwający niemal pół dnia maraton testu przewiewności moich skrzydeł.
Kilka wniosków.
Pierwszy, wyznaczanie średniej pomiarowej jest do dupy.
Drugi, Skytex jest rewelacyjny, a S9017-E68A 36 g/m² jest do dupy.
Trzeci, niemal każde skrzydło da się zmierzyć tak by średnia wyszła "jak nowe".
Czwarty, bicie piany o różnice w pomiarach tego samego skrzydła w różnych serwisach jest bez sensu bo
niemal każde skrzydło da się zmierzyć na nieograniczoną liczbę sposobów dając różne wyniki.
Piąty, mierzenie przewiewności skrzydeł wyłącznie na krawędzi natarcia to błąd.
Szósty, najbardziej zużywa się materiał nie na krawędzi natarcia, ale na stabilach.
Do rzeczy.
Pierwszy na tapętę poszedł Airwave Tandem. Latam nim rzadko, choć w tym roku się to zmieni (co roku sobie to powtarzam
)
Skrzydło 5 letnie. Nalot dokładnie nie znany. Nie kosmiczny, prawdopodobnie około 200 godzin. Nie jestem pierwszym właścicielem.
Przewiewność na krawędzi natarcia w miejscu gdzie zastosowano Skytex 44 g/m² o barwie niebieskiej wyniosła od 1050 do 450 sekund na JDC zależnie od miejsca pomiaru.
Przewiewność mierzona głębiej w kierunku centropłata (czy znacie serwis który mierzy tam również materiał ?) w miejscu zastosowania S9017-E68A 36 g/m² Dała już tylko od 227 do nawet 93 sekund JDC.
Przewiewność na stabilach wyniosła od 536 do 102 sekund JDC zależnie od "głębokości" pomiaru. Materiał na stabilach ten sam co na krawędzi natarcia czyli Skytex 44 g/m².
Kolejne skrzydło to Dudek Hadron.
Skrzydło mam 5 lat. Nalot około 250, godzin.
Materiały zastosowane to Skytex 40 g/m² oraz Dominicotex 34 g/m².
Przewiewność na krawędzi natarcia zależnie od miejsca pomiaru wahała się od ponad 1150 do ponad 1350 sekund JDC, bywało, że przerywaliśmy pomiar bo po prostu brakło by czasu na resztę. Idąc w głąb centropłatu spadała o 300sekund JDC.
Przewiewność na stabilach wyniosła 790 sekund JDC. Wgłąb spadała o 200 sekund JDC.
Trzecie skrzydło to Ozone Delta 2.
Skrzydło mam 3,5 sezonu. Nalot 300 godzin.
Materiały zastosowane to Dokdo 30DMF 40 g/m²
Przegląd wykonany w polskim serwisie w sierpniu tego roku. Od tego czasu wylatane 25 godzin.
Zgodnie z przeglądem przewiewność na krawędzi natarcia wahała się od 195 do 331 sekund JDC. Dziś pomiary dał wynik od 231 do 526 sekund JDC.
Dolne poszycie podczas przeglądu wyszło od 370 do 430 sekund JDC. Nam dziś wyszło od 352 do 647 sekund JDC.
Urosło ?. Nie sądzę. Po prostu nie trafiliśmy w to samo miejsce pomiaru.
Stabila. Na przeglądzie wyszły 176 i 180 sekund JDC. nam dziś wyszło od 66 do 61 sekund JDC !.
Czwarte skrzydło to Gin Carrera +
Skrzydło pół roczne, nalot 40 godzin.
Materiały zastosowane to Skytex 38 g/m².
Ostatecznie zrobiliśmy tylko jeden pomiar na krawędzi natarcia górnego poszycia. Wyszło 2120 sekund JDC. Do kolejnych pomiarów się zniechęciliśmy. Zastała by nas noc.
Część wniosków wypisałem powyżej. Resztę wyciągnijcie sobie sami.
Po tym co zobaczyłem, pomiar przewiewności uznaję za jeszcze mniej miarodajny wskaźnik sprawności niż pomiar ciągu napędu PPG.
Odgrzeję kotleta.
Bo warto.
Dziś sobie zrobiliśmy trwający niemal pół dnia maraton testu przewiewności moich skrzydeł.
Kilka wniosków.
Pierwszy, wyznaczanie średniej pomiarowej jest do dupy.
Drugi, Skytex jest rewelacyjny, a S9017-E68A 36 g/m² jest do dupy.
Trzeci, niemal każde skrzydło da się zmierzyć tak by średnia wyszła "jak nowe".
Czwarty, bicie piany o różnice w pomiarach tego samego skrzydła w różnych serwisach jest bez sensu bo
niemal każde skrzydło da się zmierzyć na nieograniczoną liczbę sposobów dając różne wyniki.
Piąty, mierzenie przewiewności skrzydeł wyłącznie na krawędzi natarcia to błąd.
Szósty, najbardziej zużywa się materiał nie na krawędzi natarcia, ale na stabilach.
Do rzeczy.
Pierwszy na tapętę poszedł Airwave Tandem. Latam nim rzadko, choć w tym roku się to zmieni (co roku sobie to powtarzam :) )
Skrzydło 5 letnie. Nalot dokładnie nie znany. Nie kosmiczny, prawdopodobnie około 200 godzin. Nie jestem pierwszym właścicielem.
Przewiewność na krawędzi natarcia w miejscu gdzie zastosowano Skytex 44 g/m² o barwie niebieskiej wyniosła od 1050 do 450 sekund na JDC zależnie od miejsca pomiaru.
Przewiewność mierzona głębiej w kierunku centropłata (czy znacie serwis który mierzy tam również materiał ?) w miejscu zastosowania S9017-E68A 36 g/m² Dała już tylko od 227 do nawet 93 sekund JDC.
Przewiewność na stabilach wyniosła od 536 do 102 sekund JDC zależnie od "głębokości" pomiaru. Materiał na stabilach ten sam co na krawędzi natarcia czyli Skytex 44 g/m².
Kolejne skrzydło to Dudek Hadron.
Skrzydło mam 5 lat. Nalot około 250, godzin.
Materiały zastosowane to Skytex 40 g/m² oraz Dominicotex 34 g/m².
Przewiewność na krawędzi natarcia zależnie od miejsca pomiaru wahała się od ponad 1150 do ponad 1350 sekund JDC, bywało, że przerywaliśmy pomiar bo po prostu brakło by czasu na resztę. Idąc w głąb centropłatu spadała o 300sekund JDC.
Przewiewność na stabilach wyniosła 790 sekund JDC. Wgłąb spadała o 200 sekund JDC.
Trzecie skrzydło to Ozone Delta 2.
Skrzydło mam 3,5 sezonu. Nalot 300 godzin.
Materiały zastosowane to Dokdo 30DMF 40 g/m²
Przegląd wykonany w polskim serwisie w sierpniu tego roku. Od tego czasu wylatane 25 godzin.
Zgodnie z przeglądem przewiewność na krawędzi natarcia wahała się od 195 do 331 sekund JDC. Dziś pomiary dał wynik od 231 do 526 sekund JDC.
Dolne poszycie podczas przeglądu wyszło od 370 do 430 sekund JDC. Nam dziś wyszło od 352 do 647 sekund JDC.
Urosło ?. Nie sądzę. Po prostu nie trafiliśmy w to samo miejsce pomiaru.
Stabila. Na przeglądzie wyszły 176 i 180 sekund JDC. nam dziś wyszło od 66 do 61 sekund JDC !.
Czwarte skrzydło to Gin Carrera +
Skrzydło pół roczne, nalot 40 godzin.
Materiały zastosowane to Skytex 38 g/m².
Ostatecznie zrobiliśmy tylko jeden pomiar na krawędzi natarcia górnego poszycia. Wyszło 2120 sekund JDC. Do kolejnych pomiarów się zniechęciliśmy. Zastała by nas noc.
Część wniosków wypisałem powyżej. Resztę wyciągnijcie sobie sami.
Po tym co zobaczyłem, pomiar przewiewności uznaję za jeszcze mniej miarodajny wskaźnik sprawności niż pomiar ciągu napędu PPG.