Post autor: JaroXS » 01 października 2017, 22:08
randolph pisze:A jeszcze podrąże temat

-
taka sytuacja ,a umiejętność - czy też wybór strony obrotu; jak zwał tak zwał.
Dość często obserwujemy takie sytuacje , może bez wyrwania w powietrze, ale z taką pozycją skrzydła (dokładnie taśm-lin), że nie da rady się obrócić we właściwą, a w drugą stronę obrót byłby łatwy. Jak widzicie takie sytuacje?
Hej,
wydaje mi się że kierunek obrotu nie ma znaczenia. Największe znaczenie ma jak rozkładasz skrzydło na starcie w stosunku do panujących warunków oraz jak dobrze opanowany masz swój styl startu alpejskiego. Uważam że najważniejsze to dobrze ocenić kierunek wiatru a potem odpowiednio się ustawić względem skrzydła i odpowiednio je przygotować tak aby cały start i jego kontrola była przewidywalna.
Pozdrawiam,
Jarek Borowiec
[quote="randolph"]A jeszcze podrąże temat :) -
taka sytuacja ,a umiejętność - czy też wybór strony obrotu; jak zwał tak zwał.
Dość często obserwujemy takie sytuacje , może bez wyrwania w powietrze, ale z taką pozycją skrzydła (dokładnie taśm-lin), że nie da rady się obrócić we właściwą, a w drugą stronę obrót byłby łatwy. Jak widzicie takie sytuacje?[/quote]
Hej,
wydaje mi się że kierunek obrotu nie ma znaczenia. Największe znaczenie ma jak rozkładasz skrzydło na starcie w stosunku do panujących warunków oraz jak dobrze opanowany masz swój styl startu alpejskiego. Uważam że najważniejsze to dobrze ocenić kierunek wiatru a potem odpowiednio się ustawić względem skrzydła i odpowiednio je przygotować tak aby cały start i jego kontrola była przewidywalna.
Pozdrawiam,
Jarek Borowiec