Darek. Nie mam tych dwóch glajtów do porównań, więc mogę się oprzeć tylko na danych z para 2000. I przy porównaniu Ioty i Nevady rozkład cech jest równomierny i zależny od sposobu interpretacji. Zacznijmy od roku powstania danego modelu. Iota 2014 a Nevada 2012 i nie ma jeszcze następcy. Entuzjasta powie że Iota to młodsza konstrukcja i najnowocześniejsza, a sceptyk że widocznie nieudana skoro musiała być zastąpiona po trzech latach.
Kolejna cecha to ilość rozmiarów. Iota jest w czterech Nevada w pięciu. Łatwiej dobrać wielkość w Nevadzie.
Wydłużenie Nevada ma nieco większe co entuzjasta przyjmie jako zapowiedź lepszych osiągów a sceptyk jako nieco trudniejsze skrzydło. Wydłużenie wiąże się jeszcze z wypłaszczeniem skrzydła. Iota jest bardziej ugięta co z jednej strony zapowiada lepszą reakcję na asymetryczne podwinięcia a z drugiej trudniejsze w spirali. Poza tym może to wpływać na trudniejsze płaskie krążenie.
Prędkość Ioty na trymowej jest o 1 km/h większa, ale na speedzie o 2 km mniejsza niż Nevady.
Zakres obciążeń powierzchni certyfikowany dla rozmiaru 26 w Nevadzie jest węższy i nieco wyższy co według mnie jest plusem dla Nevady.
Jeśli chodzi o ciężar skrzydła to Iota waży 4.5 kg a Nevada 5.3 (oba w rozmiarze 26). Oczywiście plus dla Ioty, ale gdy się popatrzy że Iota jest zrobiona z materiału o gramaturze 32 a Nevada 40, to ta zaleta przestaje być taka oczywista
Na koniec pozostaje jeszcze kwestia kto konstruował te skrzydła i jakie doświadczenie za nim stoi, ale ponieważ tego nie wiem to nie mogę porównywać.
Do porównania by się przydała jeszcze sumaryczna długość wszystkich linek. Myślę, że gdybyśmy tak porównali skrzydło z półki o wydłużeniu 6 to łatwiej byłoby wykazać że Gradient robi lepsze skrzydła
Darek. Nie mam tych dwóch glajtów do porównań, więc mogę się oprzeć tylko na danych z para 2000. I przy porównaniu Ioty i Nevady rozkład cech jest równomierny i zależny od sposobu interpretacji. Zacznijmy od roku powstania danego modelu. Iota 2014 a Nevada 2012 i nie ma jeszcze następcy. Entuzjasta powie że Iota to młodsza konstrukcja i najnowocześniejsza, a sceptyk że widocznie nieudana skoro musiała być zastąpiona po trzech latach.
Kolejna cecha to ilość rozmiarów. Iota jest w czterech Nevada w pięciu. Łatwiej dobrać wielkość w Nevadzie.
Wydłużenie Nevada ma nieco większe co entuzjasta przyjmie jako zapowiedź lepszych osiągów a sceptyk jako nieco trudniejsze skrzydło. Wydłużenie wiąże się jeszcze z wypłaszczeniem skrzydła. Iota jest bardziej ugięta co z jednej strony zapowiada lepszą reakcję na asymetryczne podwinięcia a z drugiej trudniejsze w spirali. Poza tym może to wpływać na trudniejsze płaskie krążenie.
Prędkość Ioty na trymowej jest o 1 km/h większa, ale na speedzie o 2 km mniejsza niż Nevady.
Zakres obciążeń powierzchni certyfikowany dla rozmiaru 26 w Nevadzie jest węższy i nieco wyższy co według mnie jest plusem dla Nevady.
Jeśli chodzi o ciężar skrzydła to Iota waży 4.5 kg a Nevada 5.3 (oba w rozmiarze 26). Oczywiście plus dla Ioty, ale gdy się popatrzy że Iota jest zrobiona z materiału o gramaturze 32 a Nevada 40, to ta zaleta przestaje być taka oczywista :) Na koniec pozostaje jeszcze kwestia kto konstruował te skrzydła i jakie doświadczenie za nim stoi, ale ponieważ tego nie wiem to nie mogę porównywać.
Do porównania by się przydała jeszcze sumaryczna długość wszystkich linek. Myślę, że gdybyśmy tak porównali skrzydło z półki o wydłużeniu 6 to łatwiej byłoby wykazać że Gradient robi lepsze skrzydła ;)