Pg i ppg

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Pg i ppg

Re: Pg i ppg

Post autor: SkyTrekking » 26 stycznia 2018, 15:33

Re: Pg i ppg

Post autor: SkyTrekking » 07 stycznia 2018, 17:22

Djkamil pisze:Cześć.

Rozważam zakup nowego glajta. Szukam czegoś do latania w terma i okazjonalnego polatania z silnikiem. Co możecie polecić?

Wylatałem 30h na Tequila 3. Więc myślę tylko na A albo dolnym B.


Idealnym rozwiązaniem, będzie kupno skrzydła o profilu klasycznym i specjalnymi taśmami nośnymi do PPG
Flux - to idealne rozwiązanie Twojego problemu




http://www.sklep-paralotniowy.pl/flux-do-ppg-p-307.html

Re: Pg i ppg

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 07 stycznia 2018, 08:48

Andrzej. Skoro oba skrzydła klapią Ci przy takim obciążeniu powierzchni to znaczy że musisz robić jakiś błąd w sterowaniu skrzydłem. Nie piszę tego żeby Ci zrobić przykrość, ale jedynie żeby zachęcić do ćwiczenia aktywnego latania . Może warto by było pojechać z jakimś instruktorem który lata w termice i zapoznać go z problemem. Takie rzeczy da się wyćwiczyć. I zgodzę się z Markiem że jeśli skrzydło z napędem na być używane okazjonalnie, a głównie do latania swobodnego to najlepsza będzie jakaś wersja z taśmami moto.

Re: Pg i ppg

Post autor: marek mastalerz » 07 stycznia 2018, 02:14

Djkamil pisze:Cześć.

Rozważam zakup nowego glajta. Szukam czegoś do latania w terma i okazjonalnego polatania z silnikiem. Co możecie polecić?

Wylatałem 30h na Tequila 3. Więc myślę tylko na A albo dolnym B.


Hej
Na Twoim miejscu pomyślałbym nad skrzydłem do latania swobodnego z taśmami wyposażonymi w trymery. Jest kilka takich skrzydeł.
Jeśli latanie z silnikiem ma być okazjonalne, a głównie będziesz latał swobodnie w termice, to jest to optymalne rozwiązanie.

pozdrawiam

Re: Pg i ppg

Post autor: Andrzejt » 07 stycznia 2018, 00:23

Może wyjaśnię co miałem na myśli mówiąc "czekałem" ;-)
Wchodzę w noszenie w Bassano w kwietniu więc wąsko i ostro, i od razu pełne napięcie bo jak wpadłem tak i za moment prędzej wypadne niż uda mi się to wykręcić. Więc delikatne dociagniecie sterowek żeby lepiej czuć napięcie na nich (jak pisałem są bardzo miękkie), minimalne spóźnienie z reakcja i leci klapa. I tak cały czas ;-) Nie powiem, aktywnego pilotażu takie latanie siła zeczy szybko uczylo, jednak po półtorej godziny człowiek padał ;-) W mojej Tequili w podobnych warunkach wiadomo też klapy wchodzą, jednak odczucia z nimi związane bez porównania. Wszystko dużo łagodniej i mniej wpływające na kierunek loty, w większości bez wpływu.
Ale to są moje subiektywne odczucia.

Co do obciążenia to obydwa skrzydła miały niemal identyczne. Tequile 3,77 a Uniwersal 3,75 więc blisko górnej granicy.

Re: Pg i ppg

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 06 stycznia 2018, 22:25

Andrzejt pisze:Latalem na Universalu 1.1 swobodnie i tylko czekałem kiedy kolejna klapa wejdzie. Z opini o 1.0 że topi to fakt zmieniło się, w sumie najdłużej z grupy utrzymywalem się w powietrzu, jednak moja psycha na tym etapie lekko nie miała ;-) dodatkowo nie podobały mi się bardzo miękkie sterówki.

W końcu kupiłem tequile 4 i niebo a ziemia przy atrakcjach. Klapy owszem też wchodzą, ale i szybko i bezboleśnie wychodzą ;-) Czasami tylko szelest je zdradzi


Andrzej. Z opisu wynika (przynajmniej dla mnie) że latasz na skrzydle z małym obciążeniem powierzchni i z niewielkimi umiejętnościami aktywnego latania. Taki zestaw spowoduje że żadne skrzydło nie będzie dobre. Poza tym kolega szuka skrzydła które również będzie się nadawało pod napęd. Jeśli ma to być okazjonalnie to również mógłbym polecić Nemo XX.

Re: Pg i ppg

Post autor: uriuk » 06 stycznia 2018, 22:19

Cos nie za bardzo wierze w te klapy na skrzydle o wydluzeniu 5,1. Podejrzewam raczej "kierunkowskazy" wynikajace z niestarannego sterowania. Moze opiszesz cos szerzej?

Re: Pg i ppg

Post autor: Andrzejt » 06 stycznia 2018, 22:12

Latalem na Universalu 1.1 swobodnie i tylko czekałem kiedy kolejna klapa wejdzie. Z opini o 1.0 że topi to fakt zmieniło się, w sumie najdłużej z grupy utrzymywalem się w powietrzu, jednak moja psycha na tym etapie lekko nie miała ;-) dodatkowo nie podobały mi się bardzo miękkie sterówki.

W końcu kupiłem tequile 4 i niebo a ziemia przy atrakcjach. Klapy owszem też wchodzą, ale i szybko i bezboleśnie wychodzą ;-) Czasami tylko szelest je zdradzi

Re: Pg i ppg

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 06 stycznia 2018, 20:06

Chyba najlepszą obecnie propozycją dla Ciebie będzie Uniwersal.

Pg i ppg

Post autor: Djkamil » 06 stycznia 2018, 18:26

Cześć.

Rozważam zakup nowego glajta. Szukam czegoś do latania w terma i okazjonalnego polatania z silnikiem. Co możecie polecić?

Wylatałem 30h na Tequila 3. Więc myślę tylko na A albo dolnym B.

Na górę