Post autor: kstepien74 » 06 sierpnia 2020, 12:17
gugu pisze:...Jaka powinna być prawidłowa reakcja pilota podczas wejścia w komin? Na kursie każdy instruktor mówi, że jak się wpada w komin to "łapki do góry". Czy aby na pewno tak powinno być w każdym przypadku? ...
Pilot powinien generalnie reagowac w zaleznosci od tego, co sie dzieje ze skrzydlem. Nie ma znaczenia, czy jest w trakcie wchodzenia, czy opuszczania komina. Jezeli skrzydlo agresywnie wyskakuje do przodu, nalezy je przyhamowac (o ile nie jest juz silnie przyhamowane). Jezeli ucieka gwaltownie do tylu, nalezy odpuscic sterowki.
Jak juz napisali przedmowcy, reakcja skrzydla wynika nie tylko z konstrukcji, lecz takze ze specyfiki komina. Na moim Mentorze (EN-B) doswiadczam zarowno wyskokow do przodu, jak i zostawania z tylu, choc najczesciej skrzydlo pozostaje nad glowa.
Pozdrawiam,
Kamil
[quote="gugu"]...Jaka powinna być prawidłowa reakcja pilota podczas wejścia w komin? Na kursie każdy instruktor mówi, że jak się wpada w komin to "łapki do góry". Czy aby na pewno tak powinno być w każdym przypadku? ...[/quote]
Pilot powinien generalnie reagowac w zaleznosci od tego, co sie dzieje ze skrzydlem. Nie ma znaczenia, czy jest w trakcie wchodzenia, czy opuszczania komina. Jezeli skrzydlo agresywnie wyskakuje do przodu, nalezy je przyhamowac (o ile nie jest juz silnie przyhamowane). Jezeli ucieka gwaltownie do tylu, nalezy odpuscic sterowki.
Jak juz napisali przedmowcy, reakcja skrzydla wynika nie tylko z konstrukcji, lecz takze ze specyfiki komina. Na moim Mentorze (EN-B) doswiadczam zarowno wyskokow do przodu, jak i zostawania z tylu, choc najczesciej skrzydlo pozostaje nad glowa.
Pozdrawiam,
Kamil