Obciążenie powierzchni do analizy

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Obciążenie powierzchni do analizy

Re: Obciążenie powierzchni do analizy

Post autor: JaroXS » 22 maja 2018, 15:19

Miałem to samo napisać co Chrząszczu. Wystarczy że dodałeś komentarz, kto jest zainteresowany i tak przeczyta komentarze i zrozumie o co chodzi.

Re: Obciążenie powierzchni do analizy

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 22 maja 2018, 14:38

Nie jestem w stanie wyedytować tego wykresu w telefonie żeby zmienić opis na wykresie z turystyczne na sportowe

Re: Obciążenie powierzchni do analizy

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 22 maja 2018, 14:15

Masz rację. Zmienię to. Problem miałem z tą nazwą, bo dawniej skrzydła o wydłużeniu 6 były skrzydłami wyczynowym, a teraz co prawda wymagają nadal sporych umiejętności to stworzono dodatkowo dwie klasy skrzydeł o wydłużeniu 7 które trafnie nazwałeś zawodnicze i o wydłużeniu 7.5 zdecydowanie wyczynowe. Coś takiego jak turystykę można uprawiać na każdym rodzaju skrzydeł :)

Re: Obciążenie powierzchni do analizy

Post autor: Chrzaszczu » 22 maja 2018, 14:10

Bardzo fajna analiza. Lubię używać polskie nazwy lecz w tym przypadku uważam, że klasy skrzydeł w tej postaci są mało jednoznaczne. W szczególności dla początkujących pilotów może być to czarna magia i wprowadzanie ich w błąd. Znając Twoją opinię o wydłużeniu i obciążeniu rozumiem co chcesz przedstawić, ale lepiej nazwać to nawet jako szkolne, rekreacyjne, sportowe, zawodnicze i wyczynowe. "Słowo turystyczne" to mało udana nazwa. Zbyt skomplikowane jest to dla adresatów analizy.

Re: Obciążenie powierzchni do analizy

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 22 maja 2018, 12:04

Właśnie skończyłem opis. Teraz powinno być zrozumiałe.

Re: Obciążenie powierzchni do analizy

Post autor: ciacholot » 22 maja 2018, 12:03

Wydłużenie do obciążenia i obciążenie do powierzchni ja tu widzę.

Dzięki. Dobry materiał.

Re: Obciążenie powierzchni do analizy

Post autor: JaroXS » 22 maja 2018, 11:50

Zbyszek oznacz dobrze każdą z osi bo ciężko to zrozumieć o co GO ;)

Pozdrawiam,

Obciążenie powierzchni do analizy

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 22 maja 2018, 11:30

Ponieważ Mariusz potrzebuje rozwijać swój wzór do doboru skrzydła, to zrobiłem dla niego trochę analiz. Wyższy, pojedynczy wykres dotyczy zależności pomiędzy obciążeniem powierzchni, a klasa skrzydła, niższy pokazuje obszary w których są atestowane skrzydła do swobodnego latania i obciążenia powierzchni w których były testowane w zależności od powierzchni skrzydła. Uwzględnione zostało około czterdziestu modeli skrzydeł w trzech klasach: szkolne, rekreacyjne, sportowe. Dla skrzydeł współczesnych to będzie wydłużenie 5, 5,5, 6, oczywiście plus minus około 0,2. Cienką linią zostały obwiedzione obszary obciążeń skrzydeł z początku wieku, grubą obciążenia skrzydeł współczesnych. Pojedynczy wykres pokazuje zależność obciążenia powierzchni od wydłużenia, który kiedyś liczyłem dla skrzydeł średniej wielkości i górnego zakresu obciążenia. Obecnie uważam, że do doboru optymalnego obciążenia powierzchni musimy brać pod uwagę nie tylko wydłużenie, ale i rozmiar skrzydła, co widać na dolnym wykresie. Skrzydła aby przejść przez certyfikację wykazują wzrost obciążeń zarówno dolnych jak i górnych w miarę wzrostu powierzchni. W dodatku widać też różnice w obciążeniu powierzchni pomiędzy klasami skrzydeł, na co bezpośredni wpływ ma wydłużenie. Jednym słowem kupując skrzydło klasy wyższej powinniśmy uwzględniać wzrost obciążenia powierzchni na nowym glajcie, a pozostawanie przy tym samym rozmiarze skrzydła co wcześniejsze niższej klasy jest błędem. Oczywiście wykresy są uśrednione, bo widać przy analizie, że na przykład zastosowany profil skrzydła o niskich współczynnikach siły nośnej zmusza czasem firmy do certyfikacji skrzydeł w obniżonym zakresie wagowym, są też wyskoki w zakresie wagowym dla skrzydeł z dużym potencjałem bezpieczeństwa i potrzebą pokrycia większego zakresu wagowego. Wykres jest uśredniony i nie zawiera nietypowych przykładów. Z ciekawostek można zaobserwować zawężanie widełek wagowych w miarę wzrostu wydłużenia.
Załączniki
Obciążenie a wydłużenie.jpg
Obciążenie a wydłużenie.jpg (28.96 KiB) Przejrzano 4218 razy
Obciążenie a wielkość skrzydła.jpg
Obciążenie a wielkość skrzydła.jpg (170.57 KiB) Przejrzano 4218 razy

Na górę