Post autor: calhal » 25 września 2018, 13:21
uriuk pisze:Zeby zrobic fullsztala uzywam czasem calej swojej sily w recach a pozniej lapie za tasmy i blokuje rece w lokciach, zeby glajt mi sie nie wyrwal. Na oko idzie ze 100 kg na kazda sterowke.
Ciągle mnie to zastanawia, po co Ty robisz sobie i glajtowi krzywdę i po fullsztalu zamiast dać mu lecieć do tyłu, trzymasz go poskładanego. Poza tym to nie jest 100kg. Ja nie dam rady 100kg na jedną łapę wziać, a jednak mogę trzymać glajta jak Ty w tym stanie na wyprostowanych łokciach (i nie, to nie jest fullstall).
uriuk pisze:Jesli nie uda sie zablokowac przestrzalu podczas fullsztala, to pilot jest wystrzeliwany w strone czaszy na tyle mocno, ze czasem w ta czasze wpada. Dalej twierdzisz, ze jest to sila rowna wadze pilota?
Podczas fullsztala nie ma przestrzału, przestrzał następuje po zwolnieniu sterówek, w tym wypadku (z mocno zaciągniętych do zera) będzie to przestrzał aerodynamiczny+wahadłowy. Skrzydło znajdzie się poniżej pilota. Linki są elastyczne, więc się naciągną, po czym zaczną się skurczać, ale to głównie grawitacja zacznie ciągnąć pilota w dół. Stąd "czasem w ta czasze wpada".
Przeciągnięcie z lotu po prostej -> ręce do góry da się wyhamować bez 100kg w każdej łapie. Trzeba tylko umieć to zrobić - w odpowiednim momencie, wyprostowanymi rękami dynamicznie za siebie (a nie na zgiętych łokciach do klatki piersiowej).
[quote="uriuk"]Zeby zrobic fullsztala uzywam czasem calej swojej sily w recach a pozniej lapie za tasmy i blokuje rece w lokciach, zeby glajt mi sie nie wyrwal. Na oko idzie ze 100 kg na kazda sterowke.[/quote]
Ciągle mnie to zastanawia, po co Ty robisz sobie i glajtowi krzywdę i po fullsztalu zamiast dać mu lecieć do tyłu, trzymasz go poskładanego. Poza tym to nie jest 100kg. Ja nie dam rady 100kg na jedną łapę wziać, a jednak mogę trzymać glajta jak Ty w tym stanie na wyprostowanych łokciach (i nie, to nie jest fullstall).
[quote="uriuk"]Jesli nie uda sie zablokowac przestrzalu podczas fullsztala, to pilot jest wystrzeliwany w strone czaszy na tyle mocno, ze czasem w ta czasze wpada. Dalej twierdzisz, ze jest to sila rowna wadze pilota?[/quote]
Podczas fullsztala nie ma przestrzału, przestrzał następuje po zwolnieniu sterówek, w tym wypadku (z mocno zaciągniętych do zera) będzie to przestrzał aerodynamiczny+wahadłowy. Skrzydło znajdzie się poniżej pilota. Linki są elastyczne, więc się naciągną, po czym zaczną się skurczać, ale to głównie grawitacja zacznie ciągnąć pilota w dół. Stąd "czasem w ta czasze wpada".
Przeciągnięcie z lotu po prostej -> ręce do góry da się wyhamować bez 100kg w każdej łapie. Trzeba tylko umieć to zrobić - w odpowiednim momencie, wyprostowanymi rękami dynamicznie za siebie (a nie na zgiętych łokciach do klatki piersiowej).