Run&fly. Pierwszy lot w termice.

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Run&fly. Pierwszy lot w termice.

Re: Run&fly. Pierwszy lot w termice.

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 04 lipca 2019, 17:36

Filmik zrobiony przez Artura.

Re: Run&fly. Pierwszy lot w termice.

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 23 czerwca 2019, 19:36

Ładne wypłaszczenie lotu przed przyziemieniem.

Re: Run&fly. Pierwszy lot w termice.

Post autor: uriuk » 23 czerwca 2019, 19:26

Re: Run&fly. Pierwszy lot w termice.

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 czerwca 2019, 18:42

Run&fly powstał nie dla adrenaliny, ale jako środek transportowy z góry na dół dla biegających po górach. I jako takie doskonale nadaje się do użytkowania zgodnie z przeznaczeniem. A jak polecisz nim w termikę, to adrenalina też się znajdzie. Szczególnie jak będziesz latał bez zapasu :) Natomiast jeśli celem jest szybki lot przy zboczu, to pewnie są lepsze konstrukcje choćby te przeznaczone do latania z nartami.

Re: Run&fly. Pierwszy lot w termice.

Post autor: AndRand » 09 czerwca 2019, 18:32

Dla mnie jednopowłokowiec, który nie lata w termice to trochę pomyłka.
Jeśli zbijać wagę to po to by w miarę normalnie latać.
A jeśli nie latać w termice to już lepiej polatać dla adrenaliny. Wtedy z małym skrzydłem można by zejść może poniżej kilograma.

Re: Run&fly. Pierwszy lot w termice.

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 czerwca 2019, 18:19

A jak jest to używane? Bo nie spotykam nigdzie speedflyerów więc nie wiem kto, gdzie, jak i po co na tych skrzydłach ma latać. Podwinięcia są takim samym problemem jak na wszystkich pozostałych skrzydłach.

Re: Run&fly. Pierwszy lot w termice.

Post autor: AndRand » 09 czerwca 2019, 18:09

Zbyszek Gotkiewicz pisze:A jaka jest specyfika speedflyingu?

Małe skrzydło, większe prędkości, doskonałość może 3.
Mesje Bosq pewnie obawia się głównie o podwinięcia - ale to ma wtedy duże obciążenie powierzchni.

Re: Run&fly. Pierwszy lot w termice.

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 czerwca 2019, 17:56

AndRand pisze:Jednopowłokowce nadają się jako skrzydła do speedflyingu?
Na YT jest taki Fancuz co je szyje, ale pomysł 10-12 mu się nie spodobał :?
https://www.youtube.com/channel/UCT8a7z ... G7X_3vPLdQ


A jaka jest specyfika speedflyingu?

Re: Run&fly. Pierwszy lot w termice.

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 czerwca 2019, 17:55

Jest filmik z latania. Jak będzie na jutubie to dam linka.

Re: Run&fly. Pierwszy lot w termice.

Post autor: AndRand » 09 czerwca 2019, 17:42

Jednopowłokowce nadają się jako skrzydła do speedflyingu?
Na YT jest taki Fancuz co je szyje, ale pomysł 10-12 mu się nie spodobał :?
https://www.youtube.com/channel/UCT8a7z ... G7X_3vPLdQ

Re: Run&fly. Pierwszy lot w termice.

Post autor: uriuk » 09 czerwca 2019, 17:18

Tez szesnastka


62078376_447728759353497_6666803504213917696_o.jpg
62078376_447728759353497_6666803504213917696_o.jpg (173.81 KiB) Przejrzano 7100 razy

Run&fly. Pierwszy lot w termice.

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 09 czerwca 2019, 16:53

Polatałem na szesnastce. Rzeczywiście leciutka. Rzeczywiście staje przy najlżejszym muśnięciu. Wystarczy napiąć taśmy i wskakuje nad głowę. Rozbieg szybszy niż normalnie, ale w normie. W powietrzu informacje przekazuje jak znerwicowana młoda niewiasta. Czyli mnóstwo gadania i zero informacji. Po lekkim zaciągnięciu mu cugli trochę się uspokaja. Da się bez wielkich problemów utrzymywać na średnim żaglu, ale i tak lata 30 metrów niżej niż inne skrzydła. Zwrotność dobra. Jeśli chodzi o kręcenie kominów to muszą one być duże i dość mocne. Przynajmniej 2 m/s na normalnych skrzydłach, to wtedy można próbować taki komin wykręcić. Problem jest z ciasnym krążeniem bo maleństwo chętnie idzie do spirali. W niespokojnym powietrzu trzeba latać na przyciągniętych sterówkach, bo łatwo może się rozbujać na boki. Lądowanie łatwe, prędkość nieco większa.

Na górę