Post autor: der » 20 marca 2016, 12:49
Nasuwa mi się na myśl pewna refleksja. Od zawsze Zbyszek preferujesz dobieranie wielkości skrzydła zależnie od jego wydłużenia i masy startowej.
Dotychczas miało to sens. Jednak producenci z nowszymi produktami preferują co raz większe obciążenia jednostkowe przy mniejszych wydłużeniach.
Przykład ?
Niviuk Ikuma. Przy masie startowej do 100kg i wydłużeniu 5.7 logicznym wydał by się rozmiar ~27 metrów. Jednak zgodnie z zaleceniem producenta rozmiar 27 to w rzeczywistości 26,5 metra i jest typowane obciążenie 95=115kg, czyli byłbym skrajnie nie doważony.
Swing Nyos, również nowość z nieco większym wydłużeniem bo 5.8, 27 metrów zalecane jest w zakresie 90-112kg, a górny zakres obciążenia dla 102kg to dedykowane 25 metrów. Czyżby nastąpił czas weryfikacji dotychczasowych założeń, czy na przekór zaleceniom tabelek kierować się własnym doświadczeniem ?
Nasuwa mi się na myśl pewna refleksja. Od zawsze Zbyszek preferujesz dobieranie wielkości skrzydła zależnie od jego wydłużenia i masy startowej.
Dotychczas miało to sens. Jednak producenci z nowszymi produktami preferują co raz większe obciążenia jednostkowe przy mniejszych wydłużeniach.
Przykład ?
Niviuk Ikuma. Przy masie startowej do 100kg i wydłużeniu 5.7 logicznym wydał by się rozmiar ~27 metrów. Jednak zgodnie z zaleceniem producenta rozmiar 27 to w rzeczywistości 26,5 metra i jest typowane obciążenie 95=115kg, czyli byłbym skrajnie nie doważony.
Swing Nyos, również nowość z nieco większym wydłużeniem bo 5.8, 27 metrów zalecane jest w zakresie 90-112kg, a górny zakres obciążenia dla 102kg to dedykowane 25 metrów. Czyżby nastąpił czas weryfikacji dotychczasowych założeń, czy na przekór zaleceniom tabelek kierować się własnym doświadczeniem ?