Gazetowe błędy

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Gazetowe błędy

Re: Gazetowe błędy

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 kwietnia 2016, 21:54

Klapiące końcówki należały do innego skrzydła. A tekst o Epsilonie przeklepię później. Niezła beka.

Re: Gazetowe błędy

Post autor: calhal » 05 kwietnia 2016, 21:25

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Po pierwsze to ja nie wiem o co chodziło autorowi opisu. Brak stateczności poprzecznej to w glajcie objawia się chyba tym co opisał Uriuk, czyli samowzbudnym bujaniem. Być może to był problem w poprzednim modelu i gdy poradzili sobie z tym to potraktowano osiągnięcie jako sukces o którym warto wspomnieć.

A może to tylko babol w tłumaczeniu na polski?

A wracając do Epsilona, dziś dostałem Parapente Mag (francuski), tam też o Epsilonie piszą, ale raczej konkrety. Nic z tych głupot o klapiących końcówkach.

Vario niestety nie posiadam wiec tego nie przeczytam. Raz kupiłem, ale jakoś się do tego nie przekonałem. Poprzestanę na CrossCountry i Parapente Mag.

Re: Gazetowe błędy

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 kwietnia 2016, 18:45

Po pierwsze to ja nie wiem o co chodziło autorowi opisu. Brak stateczności poprzecznej to w glajcie objawia się chyba tym co opisał Uriuk, czyli samowzbudnym bujaniem. Być może to był problem w poprzednim modelu i gdy poradzili sobie z tym to potraktowano osiągnięcie jako sukces o którym warto wspomnieć.

Re: Gazetowe błędy

Post autor: uriuk » 05 kwietnia 2016, 17:42

Szadze, ze cos jest nie tak z dlugoscia lin. Z jakichs powodow trzeba je bylo wydluzyc, a kiedy popusci sie tasme piersiowa to glajt sie deformuje i zaczyna sie kiwanie. Wiecej chyba bedzie mogl powiedziec Gotek, bo sie zajmowal testowaniem takich rzeczy.

Re: Gazetowe błędy

Post autor: Marcin. » 05 kwietnia 2016, 17:24

uriuk pisze:NIektore skrzydl;a kiwaja sie na boki jak glupie jesli tylko troche popuscic tasme piersiowa. Jesli sa takie, ktore kiwaja sie chetnie, to sa tez takie ktore kiwaja sie mniej chetnie


A od czego to może zależeć? Ugięcia? Wydłużenia?

Re: Gazetowe błędy

Post autor: uriuk » 05 kwietnia 2016, 16:21

NIektore skrzydl;a kiwaja sie na boki jak glupie jesli tylko troche popuscic tasme piersiowa. Jesli sa takie, ktore kiwaja sie chetnie, to sa tez takie ktore kiwaja sie mniej chetnie

Re: Gazetowe błędy

Post autor: Marcin. » 05 kwietnia 2016, 15:49

A czy to nie od takich niejasności zaczynają się kłótnie? Reklama vs. techniczne realia.

Re: Gazetowe błędy

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 kwietnia 2016, 15:49

Nie mogę się doczekać aż ktoś napisze o ciśnieniu w jednopowłokowcu.

Re: Gazetowe błędy

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 kwietnia 2016, 15:18

Wygląda ze teksty jest pisany, a przynajmniej zatwierdzony przez redakcję. Ta odporność na wachnięcia poprzeczne to pochodzi z opisu Spiruline GT 2.0. Przeczytaj tekst dotyczący Epsilona 8. Mnóstwo słów i zero informacji. Źle to świadczy o szacunku do czytelnika.

Re: Gazetowe błędy

Post autor: calhal » 05 kwietnia 2016, 15:00

Zbyszek Gotkiewicz pisze:"Skrzydło jest bardzo odporne na poprzeczne wahnięcia" Tłumacząc na polski: skrzydło nie reaguje na sterowanie ciałem.

Z większością Twoich komentarzy się zgodzę. Jednak jeśli o to chodzi, to są skrzydła, które lepiej lub gorzej tłumią ruchy wahadłowe, i osobiście nie uważam, że zawsze jest to cecha negatywna. Ja tam nie lubie za bardzo skakać z lewej na prawą i na odwrót, jeśli nie ma takiej potrzeby.
Nie mam Vario (a zgaduję, że tam to czytasz). Odnośnie jakiego skrzydła to tekst i pisany przez kogo?

Re: Gazetowe błędy

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 kwietnia 2016, 14:39

Jeszcze dorzucę:
"Skrzydło utrzymuje wysokie ciśnienie wewnątrz czaszy" -
Tłumacząc na język polski: ciśnienie wewnątrz czaszy zależy wyłącznie od prędkości i umiejscowienia wlotów, ale klienci łykają takie teksty jak pelikan kukurydzę wiec dobrze jest utrzymywać ich w przekonaniu o niezwykłości konstrukcji.

"Końcówki mające nieco mniejsze ciśnienie potrafią zaklapić" - tłumacząc na język polski: nie mam pojęcia dlaczego końcówki mi klapiły, ale ponieważ słyszałem o jakimś ciśnieniu w skrzydle to pewnie było go tam za mało.

Gazetowe błędy

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 05 kwietnia 2016, 12:16

Mam problem z tolerowaniem błędów gazetowych, bo albo one odzwierciedlają błędne przekonania wegetujące w umysłach pilotów, albo takie błędne przekonania mogą zasiać. Na przykład:

"poprawienie osiągów poprzez zwiększenie wydłużenia w połączeniu z optymalizacją szerokości wlotów powietrza." Tłumacząc na język polski: Zwiększyliśmy nieznacznie wydłużenie, co pozwoli na nieznaczne poprawienie doskonałości i zmieniliśmy rozmiar wlotów co nie ma żadnego większego znaczenia, ale dobrze brzmi.

"Skrzydło jest bardzo odporne na poprzeczne wahnięcia" Tłumacząc na polski: skrzydło nie reaguje na sterowanie ciałem.

" Nasze porównania w locie wykazały, że na prędkości trymowej jest szybszy od Mentora 3". Tłumacząc na polski: skrzydło jest nieco szybsze od skrzydła o klasę wyżej, ale nie powiemy jakim kosztem bo przecież prędkość jest dla was drodzy klienci najważniejsza.

Na górę