Post autor: calhal » 13 lipca 2016, 16:29
Marcin Kawula pisze:Chciałem zapytać czy lepiej jest latać na skrzydle dociążonym czy lepiej dobranym w połowie wagi.
To zależy od skrzydła. Na przykład BGD w manualu Cure'a (i Base chyba też) pisze, że najoptymalniej być w środku przediału wagowego.
Marcin Kawula pisze:Schudłem kilkanaście kilo
Gratulacje, to tak jak ja parę lat temu, i póki co nie daję rady zejść jeszcze o kilka kilo.
Marcin Kawula pisze:Czy w związku z tym lepsze byłoby skrzydło 80-100kg czy też 85-110kg (takie mam obecnie). Myślę o zmianie skrzydła a to ważny parametr.
Ja bym się bardziej opierał na tym, co producent pisze w manualu (tak jak BGD na przykład). Chyba że nie pisze na ten temat, wtedy bym się bardziej zastanowił nad obciążeniem powierzchni, ale to też zależy od tego jakie to skrzydło (wydłużenie, przeznaczenie, etc) i gdzie zamierzasz na tym latać.
Przedziały wagowe, niestety, mówią tylko i wyłącznie w jakim zakresie wagowym skrzydło przeszło certyfikat. Niemniej, przynajmniej zostawiłbym sobie kilka kilo zapasu do górnej granicy - woda, dodatkowe ciuchy, etc, pare kilo może się szybko nazbierać, a jednak dobrze latać IMHO na certyfikowanym skrzydle
[quote="Marcin Kawula"]Chciałem zapytać czy lepiej jest latać na skrzydle dociążonym czy lepiej dobranym w połowie wagi.[/quote]
To zależy od skrzydła. Na przykład BGD w manualu Cure'a (i Base chyba też) pisze, że najoptymalniej być w środku przediału wagowego.
[quote="Marcin Kawula"]
Schudłem kilkanaście kilo
[/quote]
Gratulacje, to tak jak ja parę lat temu, i póki co nie daję rady zejść jeszcze o kilka kilo.
[quote="Marcin Kawula"]
Czy w związku z tym lepsze byłoby skrzydło 80-100kg czy też 85-110kg (takie mam obecnie). Myślę o zmianie skrzydła a to ważny parametr.
[/quote]
Ja bym się bardziej opierał na tym, co producent pisze w manualu (tak jak BGD na przykład). Chyba że nie pisze na ten temat, wtedy bym się bardziej zastanowił nad obciążeniem powierzchni, ale to też zależy od tego jakie to skrzydło (wydłużenie, przeznaczenie, etc) i gdzie zamierzasz na tym latać.
Przedziały wagowe, niestety, mówią tylko i wyłącznie w jakim zakresie wagowym skrzydło przeszło certyfikat. Niemniej, przynajmniej zostawiłbym sobie kilka kilo zapasu do górnej granicy - woda, dodatkowe ciuchy, etc, pare kilo może się szybko nazbierać, a jednak dobrze latać IMHO na certyfikowanym skrzydle ;)