Im grubszy Airbag tym lepiej w momencie przywalenia. To nie podlega wątpliwości.
Protektor piankowy to też "airbag" tylko wypchany gąbką i zawsze wypełniony. Jego zaleta jest taka że jest schowany głęboko i trudno go uszkodzić w przeciwieństwie do uprzężo-plecaka na który trzeba uważać. Np. jeśli ktoś podróżuje z glajtem samolotem to ważne żeby zawsze uprzężo-plecak wkładać do drugiego plecaka dla zabezpieczenia. Uszkodzony Airbag, nie zadziała tak samo dobrze jak taki bez uszkodzeń. Uszkodzenie może polegać na przedziurawieniu (oczywiście mała dziurka nic nie zmieni), ale chyba gorsze jest uszkodzenie szwu. Moim zdaniem po solidnym dupnięciu airbag powinno się starannie sprawdzić u producenta lub w jakimś serwisie, a taki gąbkowy najlepiej wymienić. Naderwany szew, następnym razem bardzo szybko puści. Drugi raz może nie zadziałać skutecznie. To tak jak z kaskami. Jak walniemy nim mocno, to warstwa amortyzująca ulega zgnieceniu i drugi raz już nie zadziała właściwie.
Widziałem Advance Axess 3 Air niewłaściwie przechowywanego przez dłuuuugi czas i tam komora protektora uległa trwałemu odkształceniu. On ma usztywnienia zrobione z gąbek, które mogą się odkształcić (widać to na filmie). Moim zdaniem taka uprząż powinna być przechowywana wyjęta z uprzęży tak żeby protektor miał właściwy kształt. Szczególnie w przerwie miedzy sezonami.
W ogóle na te elementy które kształtują airbagi trzeba uważać przy składaniu uprzęży. Uprzężo-plecaki mają często elementy usztywnione i powinno się szczególnie na nie uważać. To zwykle jest opisane w instrukcji.
Airbag ze sprężyną Woody Valley jest moim zdaniem świetnym wynalazkiem, bo trudno go zdeformować a sprężyna pewnie długo zachowa sprężystość. Polecam ich uprzęże Haska i Wani bo to ciekawe rozwiązanie.
Miałem też niedawno w rękach bardzo fajną uprząż SupAir Altirando III (uprzężo-plecak) z żyłkami wszytymi w krawędziach airbaga, które tez mają za zadanie napełniać airbag przed startem i raczej nie powinny się łatwo deformować jeśli zwrócimy na nie uwagę przy składaniu uprzęży,
A odpowiadając na pytanie co wybrać, to jeśli bardzo nam zależy na bezpieczeństwie to dobry Airbag zdecydowanie da nam większy spokój ducha w lataniu i większą ochronę przy upadku. Niestety daje też większe opory, ale nie ma nic za darmo
A potem dbać o nią i będzie dobrze.
pozdrawiam
Im grubszy Airbag tym lepiej w momencie przywalenia. To nie podlega wątpliwości.
Protektor piankowy to też "airbag" tylko wypchany gąbką i zawsze wypełniony. Jego zaleta jest taka że jest schowany głęboko i trudno go uszkodzić w przeciwieństwie do uprzężo-plecaka na który trzeba uważać. Np. jeśli ktoś podróżuje z glajtem samolotem to ważne żeby zawsze uprzężo-plecak wkładać do drugiego plecaka dla zabezpieczenia. Uszkodzony Airbag, nie zadziała tak samo dobrze jak taki bez uszkodzeń. Uszkodzenie może polegać na przedziurawieniu (oczywiście mała dziurka nic nie zmieni), ale chyba gorsze jest uszkodzenie szwu. Moim zdaniem po solidnym dupnięciu airbag powinno się starannie sprawdzić u producenta lub w jakimś serwisie, a taki gąbkowy najlepiej wymienić. Naderwany szew, następnym razem bardzo szybko puści. Drugi raz może nie zadziałać skutecznie. To tak jak z kaskami. Jak walniemy nim mocno, to warstwa amortyzująca ulega zgnieceniu i drugi raz już nie zadziała właściwie.
Widziałem Advance Axess 3 Air niewłaściwie przechowywanego przez dłuuuugi czas i tam komora protektora uległa trwałemu odkształceniu. On ma usztywnienia zrobione z gąbek, które mogą się odkształcić (widać to na filmie). Moim zdaniem taka uprząż powinna być przechowywana wyjęta z uprzęży tak żeby protektor miał właściwy kształt. Szczególnie w przerwie miedzy sezonami.
W ogóle na te elementy które kształtują airbagi trzeba uważać przy składaniu uprzęży. Uprzężo-plecaki mają często elementy usztywnione i powinno się szczególnie na nie uważać. To zwykle jest opisane w instrukcji.
Airbag ze sprężyną Woody Valley jest moim zdaniem świetnym wynalazkiem, bo trudno go zdeformować a sprężyna pewnie długo zachowa sprężystość. Polecam ich uprzęże Haska i Wani bo to ciekawe rozwiązanie.
Miałem też niedawno w rękach bardzo fajną uprząż SupAir Altirando III (uprzężo-plecak) z żyłkami wszytymi w krawędziach airbaga, które tez mają za zadanie napełniać airbag przed startem i raczej nie powinny się łatwo deformować jeśli zwrócimy na nie uwagę przy składaniu uprzęży,
A odpowiadając na pytanie co wybrać, to jeśli bardzo nam zależy na bezpieczeństwie to dobry Airbag zdecydowanie da nam większy spokój ducha w lataniu i większą ochronę przy upadku. Niestety daje też większe opory, ale nie ma nic za darmo ;) A potem dbać o nią i będzie dobrze.
pozdrawiam