Post autor: Marcin Pawlica » 13 sierpnia 2017, 23:31
Ja ważę 93-100 netto (zależy czy trenuję czy nie). Masa startowa ok 140kg. Napęd też mam słaby jak na moją masę, bo 19KM.
Najpierw latałem na 28m klasyku materacu. W bezwietrzu musiałem się nabiegać przy starcie, w locie też było upierdliwe, bo lot poziomy był w okolicach 'wskoczenia' rezonansu, czyli generalnie albo miałem -0,2 albo +0,3, bo pośrednich obrotów się nie dało ustawić
Temperaturę głowicy miałem przeciętnie ok 180stC
Potem próbowałem na 26m revo2 od kolegi - to już samostatek. Wystartowałem prawie bez wiatru, ale też się nabiegałem zanim mnie uniosło. W locie temperatura głowicy 190stC
Potem pożyczyłem od kolegi Windtecha Evo rozmiar 31 bodajże, i tu już było nie dość, że dużo łatwiej wystartować, to i obroty silnika wyraźnie spadły. CHT nie pamiętam...
Teraz mam Universala 31 i tak jak mi wszyscy mówili, że tandem kupiłem, tak ja uważam, że to jest rozmiar dla mnie. Ze startową ok 140kg jestem w środku zakresu z certyfikacji (110-170), startuję całkiem bez wysiłku, latam wystarczająco szybko jak potrzebuję, napęd pali mało, CHT 160stC. Latam tylko i wyłącznie rekreacyjnie i przelotowo, fikołki mnie nie kręcą
Tutaj tylko zaznaczam, że gdybym miał mocniejszy napęd, to pewnie bym pozostał przy rozmiarze 28.
Ja ważę 93-100 netto (zależy czy trenuję czy nie). Masa startowa ok 140kg. Napęd też mam słaby jak na moją masę, bo 19KM.
Najpierw latałem na 28m klasyku materacu. W bezwietrzu musiałem się nabiegać przy starcie, w locie też było upierdliwe, bo lot poziomy był w okolicach 'wskoczenia' rezonansu, czyli generalnie albo miałem -0,2 albo +0,3, bo pośrednich obrotów się nie dało ustawić ;) Temperaturę głowicy miałem przeciętnie ok 180stC
Potem próbowałem na 26m revo2 od kolegi - to już samostatek. Wystartowałem prawie bez wiatru, ale też się nabiegałem zanim mnie uniosło. W locie temperatura głowicy 190stC
Potem pożyczyłem od kolegi Windtecha Evo rozmiar 31 bodajże, i tu już było nie dość, że dużo łatwiej wystartować, to i obroty silnika wyraźnie spadły. CHT nie pamiętam...
Teraz mam Universala 31 i tak jak mi wszyscy mówili, że tandem kupiłem, tak ja uważam, że to jest rozmiar dla mnie. Ze startową ok 140kg jestem w środku zakresu z certyfikacji (110-170), startuję całkiem bez wysiłku, latam wystarczająco szybko jak potrzebuję, napęd pali mało, CHT 160stC. Latam tylko i wyłącznie rekreacyjnie i przelotowo, fikołki mnie nie kręcą :)
Tutaj tylko zaznaczam, że gdybym miał mocniejszy napęd, to pewnie bym pozostał przy rozmiarze 28.