Post autor: uriuk » 11 stycznia 2018, 20:50
Widze, ze nie obejdzie sie bez szerszego wyjasnienia.
Kiedys glajty mialy 4 rzedy. To znaczy do czaszy przychodzily 4 rzedy linek, a na dole byly 4 tasmy, ktore z czasem wyewoluowaly do 5 (bo pojawily sie A i A'). Nastepnie konstruktorzy zauwazyli, ze 3 i 4 rzad przenosza mniejsze obciazenia, wiec ten 4 rzad linek podpieto czesciowo do linek 3 rzadu, tzn ze skrzydla wychodzi normalna galeria linek, ktora poznij jest podlaczona do zbiorczych lin trzeciego rzedu przez co zniknieto zbiorcze liny 4 rzedu, co dalo spadek oporow. Czyli na dole mamy system trzytasmowy (plus A'), a na gorze 4 galerie.
W takim przypadku nie da sie zastosowac tasm z trymerami.
Ale konstruktorzy kombinowali dalej, az zlikwidowali calkowicie 4 rzad. Czyli do czaszy przychodzi tylko 3 rzedy galerii I wtedy tasmy moto znow mozna zalozyc

Widze, ze nie obejdzie sie bez szerszego wyjasnienia.
Kiedys glajty mialy 4 rzedy. To znaczy do czaszy przychodzily 4 rzedy linek, a na dole byly 4 tasmy, ktore z czasem wyewoluowaly do 5 (bo pojawily sie A i A'). Nastepnie konstruktorzy zauwazyli, ze 3 i 4 rzad przenosza mniejsze obciazenia, wiec ten 4 rzad linek podpieto czesciowo do linek 3 rzadu, tzn ze skrzydla wychodzi normalna galeria linek, ktora poznij jest podlaczona do zbiorczych lin trzeciego rzedu przez co zniknieto zbiorcze liny 4 rzedu, co dalo spadek oporow. Czyli na dole mamy system trzytasmowy (plus A'), a na gorze 4 galerie.
W takim przypadku nie da sie zastosowac tasm z trymerami.
Ale konstruktorzy kombinowali dalej, az zlikwidowali calkowicie 4 rzad. Czyli do czaszy przychodzi tylko 3 rzedy galerii I wtedy tasmy moto znow mozna zalozyc :)