Post autor: calhal » 08 maja 2019, 22:51
Ja tylko pozwolę sobie napisać, że, moim zdaniem, podpinanie zapasu w główne karabinki to wielka pomyłka. A problemy są dwa, jeden realny a drugi potencjalny:
- Pozycja przyziemienia - lepiej, żeby zapas podpięty był na ramionach
- Te same karabinki co paralotnia - ryzyko pęknięcia i niedomknięcia.
Przecież można (takie uprzęże istnieją) podpiąć zapas jak trzeba i wyprowadzić taśmy z jednej strony frontkontenera. Fakt, wtedy kokpitu całkiem odpiąć nie można, tylko z jednej strony. Ale jakoś to nie przeszkadza (mam tak w SupAir Strike).
Mam Pogo3 i uważam, że jest zaj...superancka ( z wyjątkiem tych kulek do regulacji i które trzeba zapiąć - ale przynajmniej dzięki temu ciężko zapomnieć o zapięciu

). W ogóle uważam, że koncepcje Sławka z Dudek Paragliders są super. Ale nię mogę zrozumieć, czemu to akurat jest tak zrobione.
Ja tylko pozwolę sobie napisać, że, moim zdaniem, podpinanie zapasu w główne karabinki to wielka pomyłka. A problemy są dwa, jeden realny a drugi potencjalny:
[list]
[*] Pozycja przyziemienia - lepiej, żeby zapas podpięty był na ramionach
[*] Te same karabinki co paralotnia - ryzyko pęknięcia i niedomknięcia.[/list]
Przecież można (takie uprzęże istnieją) podpiąć zapas jak trzeba i wyprowadzić taśmy z jednej strony frontkontenera. Fakt, wtedy kokpitu całkiem odpiąć nie można, tylko z jednej strony. Ale jakoś to nie przeszkadza (mam tak w SupAir Strike).
Mam Pogo3 i uważam, że jest zaj...superancka ( z wyjątkiem tych kulek do regulacji i które trzeba zapiąć - ale przynajmniej dzięki temu ciężko zapomnieć o zapięciu ;)). W ogóle uważam, że koncepcje Sławka z Dudek Paragliders są super. Ale nię mogę zrozumieć, czemu to akurat jest tak zrobione.