DUDEK NEMO 4

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: DUDEK NEMO 4

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 03 listopada 2019, 23:32

Nie wiem jak lata Pani pilot. Tak jak napisałem, wszystko zależy od sposobu latania, wybranych warunków do latania i preferowanego stylu latania. Zasady ogólne są takie, że zaczyna się latanie od mniejszego obciążenia powierzchni zwiększając je stopniowo w razie potrzeby.

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: jaroo » 03 listopada 2019, 23:25

Dokładnie 50kg ;-) czyli jednak 20m2? ;-)

Jarek

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 03 listopada 2019, 23:19

Czyli dziewczyna waży nie więcej niż 50 kg. Uważaj na nią :)

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: jaroo » 03 listopada 2019, 22:31

Podkreślam, że masa startowa to około 64kg a nie masa pilotki :-)
Jeśli się dobrze zrozumieliśmy to w porządku, mam jakiś punkt odniesienia.

Pozdrawiam
Jarek

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 03 listopada 2019, 22:24

Znam lżejsze dziewczyny, które latają na Nemo 4 23 i dobrze sobie radzą. Jedynym ograniczeniem jest prędkość wiatru na starcie. Jeśli Pani pilot nauczy się perfekcyjnie grounhandlingu, to da radę startować przy 4 m/s. Za to na żaglu i termice będzie najwyżej. Oczywiście nauka latania na speedzie obowiązkowo. Małe prędkości czasami są dobre, a czasami nie. Skrzydło z mniejszym obciążeniem jest też bardziej majestatyczne we wszystkich zachowaniach. Jeśli Pani pilot woli latać dynamicznie i w ostrzejszych warunkach, to trzeba wziąć to najmniejsze.

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: jaroo » 03 listopada 2019, 22:21

JakubM pisze:To zależy ile balastu będzie chciała nosić.
Jak tylko 5kg to 20 będzie lepsza. Ale jak się pokusi o 10-15kg to bym brał 23 ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Że niby lepiej być w górnym zakresie 20m2? Boję się czy nie będzie za agresywnie ;) ...

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: JakubM » 03 listopada 2019, 22:16

To zależy ile balastu będzie chciała nosić.
Jak tylko 5kg to 20 będzie lepsza. Ale jak się pokusi o 10-15kg to bym brał 23 ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: jaroo » 03 listopada 2019, 22:02

A ja mam pytanie związane z Nemo 4 ale bardziej być może z innej kategorii, a mianowicie zastanawiam się czy dla pilotki o masie startowej 64kg (cały szpej, elektronika itp.) lepsze będzie Nemo4 20m2 czy 23m2? W 20 jest 4kg powyżej środka masy startowej PG a w 23 poniżej 3,5kg środka masy startowej PG. Zakres wagowy 20m2 to 48-72kg a 23m2 55-80kg. Skrzydło oczywiście na początek przygody z lataniem i może jeszcze trochę :)

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: JarekPG » 16 września 2019, 21:58

Na rzekomo szkolnym materacu Nemo XX kolegi latało mi się o wiele lepiej niż na moim zabytkowym już ale sprawnym technicznie Niviuk Hook jedynce na którym wylatałem ok. 200h.

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: rg » 23 sierpnia 2019, 23:41

PrzemKam pisze:
Nie to na pewno żaden rekord po płaskim. W 2017roku z Borsk na Advance Alpha 6 Tomek Pilecki poleciał 96km a ja tego dnia 66km.
Tomka loty były na xccparagliding.pl, niestety tej platformy już nie ma żeby obejrzeć lot..
https://xcportal.pl/node/121261

Dokładniej 92km, uratowany przed zapomnieniem lot można teraz podziwiać na Leonardo https://leonardo.pgxc.pl/lot/1783 ;)

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: calhal » 23 sierpnia 2019, 21:39

rk pisze:Jeśli tak jest, to Dudek ma najmniej skutecznych sprzedawców skrzydeł PG, ponieważ nowych skrzydeł Advance, czy Skywalk widzę w najbliższym otoczeniu sporo (głównie dzięki Przemkowi), natomiast nowego Dudka ani jednego

IMHO problemem nie są sprzedawcy tylko marketing. Konkretnie to brak marketingu. Coś tam JB od czasu do czasu nakreci Ale to za mało. Popatrzcie na stronę web i Facebook i Youtube BGD. To jest marketing.

Do tego dizajn kolorów i wzorów kiepski, gadżety (W tym tshirty) też słabe. I znów patrzcie BGD.

I żeby nie było, że nie lubię firmy. Wręcz przeciwnie. Mam glajty PG Dudka ( Colt 2, Freeway Xx i Orce Xx, a do tego Fck gravity, Pogo 3 i kilka spadakow).

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: calhal » 23 sierpnia 2019, 21:29

PrzemKam pisze:a jakoś jak jade na startowiska europejskie to Nema czasem się widzi tylko że zaraz się okazuje że to w polskich szkółkach.
Jakoś dominują głównie Advance w szkołach europejskich ;P ciekawe dlaczego? ;P

To pojedź do Annecy. Tam Tof (były właściciel Dudek France) nieźle lobbował i trochę Nemo w szkołach widać. Podobnie w Allevard.

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 sierpnia 2019, 13:16

Z zatrudnieniem Ukraińców do takiej roboty jest pewien problem. Jakość szycia u Dudka to najwyższa światowa półka i szwaczka przez rok uczy się tego jak szyć. Mylenie się przy prowadzeniu szwu o 1 mm może spowodować różnicę 10 cm w rozpiętości skrzydła.

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 20 sierpnia 2019, 13:11

W tej chwili Run&Fly robi taką robotę, że firma nie narzeka na brak zajęcia.

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: 7van.krzysztof » 20 sierpnia 2019, 13:04

Jakby Dudek miał się brać za porządny marketing skrzydeł PG, to najpierw musiałby powiększyć fabrykę 2 krotnie i zatrudnić Ukraińcow na 3 zmainy, a to wymaga kolosalnych inwestycji. Dudek i tak już nie nadąża z produkcją swoich skrzydeł, bo trzeba dość długo czekać. Inne marki nie mają tego problemu bo robią tylko skrzydła PG.

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: rk » 18 sierpnia 2019, 21:25

Zbyszek Gotkiewicz pisze:A sprzedaż zależy od sprzedawców a nie osiągów. A sprzedawcy biorą to, na czym mogą lepiej zarobić i mogą mieć wyłączność. To są zupełnie różne zagadnienia.


Jeśli tak jest, to Dudek ma najmniej skutecznych sprzedawców skrzydeł PG, ponieważ nowych skrzydeł Advance, czy Skywalk widzę w najbliższym otoczeniu sporo (głównie dzięki Przemkowi), natomiast nowego Dudka ani jednego.

Pytani przeze mnie piloci mówią, że wybrali skrzydło tego producenta na którym się uczyli, albo przez wzgląd na dobry kontakt z Przemkiem, czyli znowu Dudek traci, bo nie sprzedaje...

Za krótko obserwuję te paralotniowe "biznesy", ale ignorowanie krajowego rynku PG, słaba reklama i dostępność skrzydeł testowych, słaba współpraca ze szkołami czy opinia, że "Dudki nie latają", albo "Dudek tylko do PPG", to moim zdaniem może być zapowiedź kłopotów dla krajowego producenta i nawet taki niepoprawny klient Dudka jak ja w końcu odpuści...

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: Matul » 18 sierpnia 2019, 20:26

Ostatnio miałem taką dyskusję na temat tego na ile brak przelotów 100+ na glajcie A wynika z tego, że na glajcie A się nie da zrobić 100+, a na ile z tego, że piloci, którzy umieją robić takie przeloty już się przesiedli na wyższe klasy :).
Po tym jak w piątek w Fajsławicach musiałem na moim Mojo 4 (EN A) kręcić duszenia żeby być w stanie w ogóle wylądować, to stwierdzam, że chyba będę musiał zacząć robić przeloty i trzasnąć na tym skrzydełku przelot 100+ km :).

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 17 sierpnia 2019, 17:03

Miałem możliwość porównania wcześniejszych modeli skrzydeł Alpha ze skrzydłami Green firmy Team 5. Wtedy jeszcze nie szkoliliśmy na Nemo. I tamte modele skrzydeł Alpha były najgorzej latającymi glajtami jeśli chodzi o prędkość, sterowanie i doskonałość. Nie pamiętam, czy to były Alphy 3 czy 4. Obecnie miałem możliwość obserwować naj nowsze Alphy i porównywać je z Nemo 4 i mogę z uznaniem powiedzieć, że latają nie gorzej niż Nemo. Naprawdę duży postęp. A sprzedaż zależy od sprzedawców a nie osiągów. A sprzedawcy biorą to, na czym mogą lepiej zarobić i mogą mieć wyłączność. To są zupełnie różne zagadnienia.

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: PrzemKam » 17 sierpnia 2019, 15:10

Zbyszek Gotkiewicz pisze: Na tej samej zasadzie miałem bardzo kiepskie zdanie na temat skrzydeł adwansa z modelu Alpha, gdyż swoją opinię operatorem na obserwacjach bodajże trójki czy czwórki, ale podobno ostatnie modele latają już na poziomie Nemo 4. .



buahahha chyba odwrotnie ;) oj Zbyszek, Zbyszek..
Jakby Nemo było takie zajebiste to cała europa by na nich latała ;) a jakoś jak jade na startowiska europejskie to Nema czasem się widzi tylko że zaraz się okazuje że to w polskich szkółkach.
Jakoś dominują głównie Advance w szkołach europejskich ;P ciekawe dlaczego? ;P

Re: DUDEK NEMO 4

Post autor: PrzemKam » 17 sierpnia 2019, 15:02

jaroo pisze:Niech mnie ktoś oświeci, to chyba rekord na płaskim w Polsce na EN-A ? :-) Wielki szacun dla pilota i to chyba nie jakiś weteran latania? ;-) https://xcportal.pl/node/164572 , szczerze ... to nie rozumiem pilotów, którzy na początku kariery brną w głębokie B :-) ale ... może ja jestem średnio zdolny :-) ...



Nie to na pewno żaden rekord po płaskim. W 2017roku z Borsk na Advance Alpha 6 Tomek Pilecki poleciał 96km a ja tego dnia 66km.
Tomka loty były na xccparagliding.pl, niestety tej platformy już nie ma żeby obejrzeć lot..
https://xcportal.pl/node/121261

Na górę