Kolejny wybór, kolejnego skrzydła...

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Kolejny wybór, kolejnego skrzydła...

Re: Kolejny wybór, kolejnego skrzydła...

Post autor: MajkelJamci » 21 kwietnia 2021, 12:21

A w tym opticu nie jesteś przypadkiem na początku wagi skoro tak ci klapi? Ja latam na Arcusie pod samą górną kreską 1kg przed końcem i jest ok. Zresztą te skrzydła z dolnego B maja duże powierzchnie i doladowany na maxa maja obciążenie 3.6-3.7/m2

Re: Kolejny wybór, kolejnego skrzydła...

Post autor: NEWRO » 19 kwietnia 2021, 01:11

W oczekiwaniu na odpowiedź chciałbym dodać tylko tyle, że i tak do zakupu konkretnego modelu "zmusi" Cię Twoja masa startowa. Według moich obserwacji najlepiej być 5kg poniżej górnego zakresu zalecanego przez producenta. Czasem certyfikowanie jest trochę rozszerzone, więc dla przykładu Skywalk Tequila 5 L zalecana masa startowa do 115kg [certyfikat do 120kg], a idealnie jest mieć 110kg - sprawdzi się w każdych warunkach. (Oczywiście jeśli nie bierzesz pod uwagę doważania się balastem.) Advance ma trochę inne zakresy wagowe - sprawdź i to dużo wyjaśni. Jeśli jest możliwość lotów próbnych korzystaj ile możesz, choć bez wylatania kilku dobrych godzin w termie ciężko będzie mieć kompleksową ocenę.

Re: Kolejny wybór, kolejnego skrzydła...

Post autor: NEWRO » 16 kwietnia 2021, 19:55

PrzemKam pisze:moge zorganizować lot próbny na Tequili 5 oraz na Epsilonie9. Róznica pomiędzy tymi skrzydłami jest niewielka ale jednak jest. Epsilon jest nowszy konstrukcyjnie


Można poprosić o kilka konkretów na poparcie powyższego stwierdzenia?
Oba certyfikowane w 2018 roku, każdy producent ma swoje "patenty" ale nowoczesność konstrukcji to dość znaczący argument dlatego dopytuję o szczegóły.

Re: Kolejny wybór, kolejnego skrzydła...

Post autor: PrzemKam » 16 kwietnia 2021, 18:09

7van.krzysztof pisze:Dudek w swojej ofercie olał wydłużenia 5,2-5,3
Więc mój kolejny wybór padnie na sprawdzone konstrukcje i najprawdopodobniej będzie to SkyWalk. Od tej marki rozważam Tequilę5 (ARF 5,29), albo Arak (ARF 5,4).
Myślę też nad Advancem Epsilon9, ale jeśli ich skrzydła latają tak jak ładują się strony w Internecie, to ja podziękuję (mam starego laptopa i wejście na stronę Advancea jest tak ociężałe, że ciężko cokolwiek tam jest mi przeglądać).
Jest tu może jakiś uczciwy specjalista od Skywalków ? Bo nie wiem które skrzydło wybrać. B



Skąd jesteś?
Nemo jak to nemo nadaje się tylko do szkoleń. Oprócz Gotka nikt tym nie lata poważnie ;P

Zapraszam do Borska, moge zorganizować lot próbny na Tequili 5 oraz na Epsilonie9. Róznica pomiędzy tymi skrzydłami jest niewielka ale jednak jest. Epsilon jest nowszy konstrukcyjnie i jest to idealne skrzydło w klasie enB niskie, zachowując przy tym duże możliwości przelotowe. Tequila z kolei inaczej daje się odczuć w powietrzu, ale także można na niej godzinami ujeżdzać powietrze. Oba skrzydła sa spokojniejsze od twojego Optica.

w razie pytań dzwoń. Pogadamy, moge zrobić fajną ofertę

pozdrawiam
Przemek Kamon

Re: Kolejny wybór, kolejnego skrzydła...

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 16 kwietnia 2021, 11:07

Dudek szykuje coś pomiędzy Nemo I Opticem ale w tym sezonie pewnie jeszcze nie będzie. Jeśli latasz 15 godzin w sezonie, to jest to idealny nalot żeby zostać na Nemo. Na Optica trzeba mieć jakieś 30 godzin w sezonie i to w termice a nie na żaglu. Co do nudy w powietrzu, to skrzydło powinno być ostatnim elementem absorbującym pilota. Chyba, że ciągnie cię do akro ale to specyficzna ścieżka kariery. Dlatego bym rozwijał się przelotowo i szukał wyzwań związanych z nowymi miejscami do latania i nowymi trasami w miejscach które już znasz. Nemo XX i 4 to skrzydła których potencjał wystarcza na dwa do czterech lat w zależności od tego jak intensywnie latasz. Przy tej intensywności którą podałeś to bym zmienił skrzydło na to o mniejszym wydłużeniu bo już wiesz jak się lata na zbyt dużym wydłużeniu w stosunku do umiejętności. Latam wiele lat na Opticach i mnie nie klapią i bardzo je cenię za to, że latanie na nich jest nudne i zupełnie nieabsorbujące.

Re: Kolejny wybór, kolejnego skrzydła...

Post autor: eltomek » 16 kwietnia 2021, 09:50

Ja, tak jak @NEWRO też mogę z czystym sumieniem polecić Tequilę 5, kupiłem ją w ciemno zaraz jak wyszła, wcześniej wylatałem 80h na Tequili 2. Naprawdę bardzo przyjemne, spokojne skrzydło, wyraźnie czuję z nim lepszy kontakt niż z Tequilą 2 (przez chwilę miałem 2 i 5 na zakładkę). Sterówki fajne, z wyczuwalnym oporem, co bardzo lubię (do PPG kupiłem Dudek Solo i tu na zaciągniętych trymerach sterówka nie daje zupełnie żadnego oporu, przez co nie za bardzo jeszcze ją "czuję"). Porównywaliśmy kiedyś z @szymon.strus z jego Mentorem 4 na pełnej beli i jeśli mnie pamięć nie myli to szły bardzo porównywalnie.

Re: Kolejny wybór, kolejnego skrzydła...

Post autor: Blazej » 16 kwietnia 2021, 09:13

Wg. mnie Epsilon to bardzo dobra decyzja. Kilku moich znajomych na nim lata i są zadowoleni, że ich na te skrzydło naprowadziłem.
I chyba laptopa też musisz zmienić, bo strona chodzi normalnie ;)

Re: Kolejny wybór, kolejnego skrzydła...

Post autor: NEWRO » 16 kwietnia 2021, 08:54

Cześć,

specjalistą nie jestem ale obecnie latam na Tequili 5 (L).
Wcześniej A, później Tequila 3 (M) i rok temu kupiłem 5-tkę.
Bardzo wdzięczne skrzydło, w 100% się zgadzam z opinią FlyBubble:

Istotna sprawa - w jakiej konfiguracji wagowej chcesz latać? Nie wypowiem się na temat dolnego i środkowego zakresu, ponieważ latam w górnym. Dużo też robi uprząż w jakiej latasz, więc najlepiej odezwij się na priv dam Ci nr telefonu i pogadamy.

Pozdrawiam.

Kolejny wybór, kolejnego skrzydła...

Post autor: 7van.krzysztof » 16 kwietnia 2021, 05:07

No właśnie. Posiadam obecnie dwa skrzydła. Dudek NemoXX 31 (ARF 5,05), oraz Dudek Optic2 28 (ARF 5,5)
Nemo zaczyna już mnie trochę nudzić, wylatałem się na nim coś około 40godzin i chciałbym się przesiąść na trochę bardziej ambitne skrzydło. Nemo po prostu niczym już mnie nie zaskakuje, lata, kręci kominy, mogę godzinami nim wisieć w powietrzu. I to tyle...zaczyna mnie nudzić klasa EN-A
Optica natomiast kupiłem chyba na wyrost. Zrobiłem na nim SIV, trochę nim polatałem, lata jak wariat w porównaniu do Nemo i na prawdę lata mi się na nim z dużymi emocjami. Optic dużo i często strzela migaczami, jest żywy i jeśli jestem odpowiednio wysoko, to OK, w ogóle mnie to nie rusza,..niech sobie klapi te migacze. Ale nisko, przy zboczu już mnie ten Optic stresuje i wydaje mi się, że mam za mały nalot na Optica, za mało godzin latam w sezonie (ok.15 godz). Rozsądek podpowiada mi, żeby w górach jednak Optica sobie darować.
No i teraz mam dylemat, bo chciałbym sprzedać Nemo i Optica, i kupić coś nowego, ale tak pośrodku. Chcę żeby skrzydło tak mnie nie nudziło jak Nemo, ale też żeby nie było takie żywe jak Optic. Dudek w swojej ofercie olał wydłużenia 5,2-5,3
Więc mój kolejny wybór padnie na sprawdzone konstrukcje i najprawdopodobniej będzie to SkyWalk. Od tej marki rozważam Tequilę5 (ARF 5,29), albo Arak (ARF 5,4).
Myślę też nad Advancem Epsilon9, ale jeśli ich skrzydła latają tak jak ładują się strony w Internecie, to ja podziękuję (mam starego laptopa i wejście na stronę Advancea jest tak ociężałe, że ciężko cokolwiek tam jest mi przeglądać).
Jest tu może jakiś uczciwy specjalista od Skywalków ? Bo nie wiem które skrzydło wybrać. Mój dylemat głównie polega na tym, czy przeskakiwanie z wydłużenia 5,05 (NemoXX) na wydł. 5,29(Tequila5) ma w ogóle sens. Z drugiej strony przeskoczenie na wydłużenie 5,4 już widzę w tym sens, ale jest to wydłużenie bliskie Opticowi2 (5,5) i mam obawy, że też będzie mnie straszyć. Bez polatania na każdym z nich chyba nie da się tego uregulować, dlatego może są tu spece SkyWalka. Bumat lata na tej marce, ale to chyba Chillówka jest, a dla mnie odpada ten model, bo to już zbyt wysokie B

Na górę