SandokanPL pisze:Witam. A więc tak z PPG chciałbym dopiero zacząć jestem po 1i2 PG, skrzydło na tą chwilę to VKing23m moja masa bez sprzętu to 108-110 kg budżet na napęd +/-9000 co dobrać? pozdrawiam.
W tych pieniądzach jest jeszcze Ventor lub Rotor. (Napęd Rotor, to ten sam silnik co Ventor, ale ułożony poziomo przez co głowica wystaje poza obrys pilota i jest chłodzona strugami powietrza, a nie wentylatorem tak jak w Venotrze. Do tego Rotor ma przekładnie z paskiem, a Ventor ma przekładnię zębatą ze sprzęgłem odśrodkowym.)
Wydaje mi się, że trochę jesteś trochę ciężki na Ventora, ale z drugiej strony Vking nie potrzebuje dużo mocy, żeby lecieć, więc może nie będzie problemu...
Zalety Ventora:
- Cena.
- Mocniejszy od solo (~60kg ciągu)
- Części i naprawy są dostępne od prawie ręki w TechnoFly.
- Śmigła dostępne są prawie od ręki u Werenca
- Sprzęgło odśrodkowe (ale są i przeciwnicy instalowania sprzęgieł)
Wady:
- Trzeba uważać na temperaturę. To jest silnik wysokoobrotowy ze słabym chłodzeniem, więc trzeba bardzo (!) pilnować regulacji gaźnika, żeby nie zabić silnika.
- Relatywnie niska moc w porównaniu do nowszych konstrukcji.
Pzdr!
[quote="SandokanPL"]Witam. A więc tak z PPG chciałbym dopiero zacząć jestem po 1i2 PG, skrzydło na tą chwilę to VKing23m moja masa bez sprzętu to 108-110 kg budżet na napęd +/-9000 co dobrać? pozdrawiam.[/quote]
W tych pieniądzach jest jeszcze Ventor lub Rotor. (Napęd Rotor, to ten sam silnik co Ventor, ale ułożony poziomo przez co głowica wystaje poza obrys pilota i jest chłodzona strugami powietrza, a nie wentylatorem tak jak w Venotrze. Do tego Rotor ma przekładnie z paskiem, a Ventor ma przekładnię zębatą ze sprzęgłem odśrodkowym.)
Wydaje mi się, że trochę jesteś trochę ciężki na Ventora, ale z drugiej strony Vking nie potrzebuje dużo mocy, żeby lecieć, więc może nie będzie problemu...
Zalety Ventora:
- Cena.
- Mocniejszy od solo (~60kg ciągu)
- Części i naprawy są dostępne od prawie ręki w TechnoFly.
- Śmigła dostępne są prawie od ręki u Werenca
- Sprzęgło odśrodkowe (ale są i przeciwnicy instalowania sprzęgieł)
Wady:
- Trzeba uważać na temperaturę. To jest silnik wysokoobrotowy ze słabym chłodzeniem, więc trzeba bardzo (!) pilnować regulacji gaźnika, żeby nie zabić silnika.
- Relatywnie niska moc w porównaniu do nowszych konstrukcji.
Pzdr!