Opisz swoje skrzydło

Odpowiedz


To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:

BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone

Przegląd tematu
   

Rozwiń widok Przegląd tematu: Opisz swoje skrzydło

Re: Opisz swoje skrzydło

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 26 grudnia 2021, 23:46

Też miałem się nie odzywać, ale w końcu dlaczego? Przecież jak się spotykam ze znajomymi pilotami to nie rozmawiam z nimi tylko o lataniu. To buduje więź i tworzy swobodną atmosferę. Krytykujący odchodzenie od tematu też nic w temacie nie napisali. Widocznie według nich ich zniesmaczenie jest ważniejsze niż czystości wątku. Nikt nikomu nie narzuca o czym ma pisać. Wątek jest tworzony przez wszystkich piszących i krytyka pracy innych uczestników dyskusji jest też samokrytyką.

Re: Opisz swoje skrzydło

Post autor: Adampol » 26 grudnia 2021, 18:21

Dlatego piec razy zastanawiam sie gdy mam ochite cis napusac, czy wogole warto. Z tego co zdazykem tu zauwazyc to na forum udziela sie kilka osob i raczej jak pojawi się ktos z odmiennym poglądem w dowolnej sprawie, jest natychmiast "nawracany na <<prawidlowy>> tok myślenia", a nawet napiętnowany, wyśmiewany czy wyszydzany. Jest podobny temat ze skrzydlami na paraglidingforum.com - ściśle na temat, bez watkow pobocznych, polecam. Pewnie znowu rozpęta sie g***burza wiec z góry przepraszam wszystkich ktorzy poczuli urazę. Szanuje Was i doceniam Wasze doświadczenie w paralotniarstwie i pewnie jeszcze nie raz bede czerpal (przez sito) z tego miejsca. Pozdrawiam

Re: Opisz swoje skrzydło

Post autor: NEWRO » 26 grudnia 2021, 13:37

...

Re: Opisz swoje skrzydło

Post autor: uriuk » 26 grudnia 2021, 13:32

Dyskusja jak to dyskusja, może zdryfować, to nie zadanie z polskiego, gdzie przyjdzie pani i postawi lufę za pisanie nie na temat. Dorośli ludzie nie boją się pani od polskiego. Choć jak widać nie wszyscy.

Re: Opisz swoje skrzydło

Post autor: NEWRO » 26 grudnia 2021, 13:21

Tyle się na tym forum pisze o czytaniu ze zrozumieniem...
I ja jestem jakiś wybitnie tępy, ponieważ najpierw czytam temat wątku a później posty w nim umieszczone, które nie mają z tytułem nic wspólnego...
Ktoś mi to wytłumaczy "łopatologicznie" - jak debilowi, o co to chodzi..?

Re: Opisz swoje skrzydło

Post autor: leszekm40 » 22 grudnia 2021, 00:08

uriuk pisze:
Zbyszek Gotkiewicz pisze:Pewnie mało kto pamięta, ale za komuny, żeby się dostać na kurs szybowcowy trzeba było mieć szkole średnią. Bez tego można było tylko zostać spadochroniarzem.


Myslisz, ze posiadanie matury powoduje ze ludzie zaczna czytac instrukcje, a nawet ja rozumiec?
Z mojej praktyki wynika, ze z tym duzo lepiej radza sobie adepci zawodowek, a najgorzej magistrowie kierunkow humanistycznych.


I tu się z Tobą zgadzam w 100% dokładnie tak to wygląda.

Re: Opisz swoje skrzydło

Post autor: der » 19 grudnia 2021, 12:27

41/87 to jednak lepiej niż 60/100+. Czyli niedoszacował. Widocznie ten wynik był dla niego mniej istotny niż innym mogłoby się wydawać.

Re: Opisz swoje skrzydło

Post autor: Przemysław » 19 grudnia 2021, 12:15

Zbyszek Gotkiewicz pisze:
der pisze:Ja podam. 41 na 87 startujących w klasie sport.
Przemysław zajął 38 lokatę.

Aż sprawdziłem na czym Przemysław wtedy latał. Nova Mentor M. Szkoda, że się troszkę nie sprężyłem w jednym tasku to byśmy mogli teraz dyskutować o wyższości Nemo nad Mentorem. Choć trochę skrzydeł teoretycznie lepszych od Nemo pokonałem.

Celem mojego postu nie było licytowanie się na to kto jest lepszym pilotem lub które skrzydło jest lepsze.
To zwyczajny fact checking. Dla Waszego, Zbyszku i Uriuku, dobra. Żebyście zbytnio nie popuszczali wodzy fantazji przy pisaniu postów, bo staniecie się kompletnie niewiarygodni. Jak dziadziuś przy kominku bajający o partyzantce. :)
A tak będziecie wiedzieć, że gdzieś tam czai się ten okropny Przemysław i się znowu przypieprzy jak mu się będzie nudzić. :)

Zgadzam się z tym, że osiągi skrzydła to nie wszystko. Od kilku lat na Mistrzostwach Polski pokonuję zdecydowaną większość skrzydeł klasy C (i jakąś część D oraz CCC) latając na Mentorze.
A zawody w Kruszewie 2015 były chyba moimi pierwszymi pważnymi.

P.
Ps. Ale cieszę się, że przestałem być anonimem.

Re: Opisz swoje skrzydło

Post autor: Dziubdzius » 19 grudnia 2021, 12:11

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Dziubdziusiu.
„Człowiek bez strategii, który lekceważy sobie przeciwnika, nieuchronnie skończy jako jeniec.“ — Sun Tzu.



Szczera prawda.

Serdecznie Cie pozdrawiam i mam nadzieje ze w przyszłym sezonie poznam Cie osobiście.
Będzie mi miło polatać w Twoim towarzystwie.


Pozdrawiam

Re: Opisz swoje skrzydło

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 19 grudnia 2021, 11:39

Dziubdziusiu.
„Człowiek bez strategii, który lekceważy sobie przeciwnika, nieuchronnie skończy jako jeniec.“ — Sun Tzu.

Re: Colt

Post autor: Dziubdzius » 19 grudnia 2021, 11:08

Zbyszek Gotkiewicz pisze:Przejście na Colta czyli skrzydło o wydłużeniu 6,2 musi być świadomą decyzją. Kończę powoli ze szkoleniem oraz tandemami i wracam do latania. A na skrzydło o tym wydłużeniu trzeba robić te 60 godzin rocznie w termice. Wziąłem też wersję light bo była od ręki. Powierzchnia 25 metrów daje przy mojej niezmiennej masie startowej lepszą dynamikę. Znaczy się ją się robie coraz cięższy, ale uprzęże, skrzydła i zapasy są coraz lżejsze. Czyli startowa ciągle koło stu kg. Daje to obciążenie 4 kg/m kwadratowy. Mogło by być trochę więcej, jakieś 4,2 ale wydaje mi się że teraz profile mają mniejszy Cz czyli współczynnik siły nośnej co wymaga większej powierzchni a poza tym lubię słabe noszenia a wtedy powierzchnia się przydaje. W silnych jakoś sobie radzę. Skrzydło nie rozczarowało. Dobra dynamika, przyzwoita doskonałość ładnie leci na speedzie i genialnie zakręca. Niestety wydłużenie każe już poświęcać w czasie lotu część uwagi skrzydłu. Takiego glajta już nie można olewać gdy coś do ciebie mówi. Skrzydło już nie jest podwładnym. Jest szefem.




Zbyszek mam nadzieje ze nie "popuszczasz" tuż przed sezonem.
Zauważyłem tutaj - nie olewanie i ogromną chęć "słuchania" podczas lotu. Na razie widzę wiec tylko nasłuch.
Skrzydło szefem!?
Myślę ze facet z takim nalotem i wyszkoleniem jak TY może sie obawiać tylko nisko latających kapci gdy pani domu jest poddenerwowana.

Colt z 6.2 wygląda jak pikuś przy boomerangach. Założę sie że jak się przesiądziesz na 7.0 to i popatrzenie na skrzydło nie będzie takie złe.
A jak Ci dupa i nogi porządnie zmarzną to i kokony zaczną być fajne.

Ktoś mi kiedyś napisał że :
Jak sie boisz to to skrzydło nie jest dla Ciebie.

Z serii przydatne linki :
https://www.seni24.pl/pieluchomajtki-dla-doroslych/

Przepraszam za kąśliwość miało być na wesoło. :)
Pozdrawiam

Re: Opisz swoje skrzydło

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 19 grudnia 2021, 10:43

der pisze:Ja podam. 41 na 87 startujących w klasie sport.
Przemysław zajął 38 lokatę.

Aż sprawdziłem na czym Przemysław wtedy latał. Nova Mentor M. Szkoda, że się troszkę nie sprężyłem w jednym tasku to byśmy mogli teraz dyskutować o wyższości Nemo nad Mentorem. Choć trochę skrzydeł teoretycznie lepszych od Nemo pokonałem.

Re: Opisz swoje skrzydło

Post autor: der » 19 grudnia 2021, 09:27

Ja podam. 41 na 87 startujących w klasie sport.
Przemysław zajął 38 lokatę.

Re: Opisz swoje skrzydło

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 18 grudnia 2021, 23:56

Przemyslaw pisze:36. w klasyfikacji polskiej. Ale w tej klasyfikacji nie było "ponad 100 pilotów".
93. w ogólnej.
https://airtribune.com/pcso2015/results ... mp/overall

Czuwaj!

P.

Przemysław, widzę że masz ból dupy. Mógłbyś jeszcze podać klasyfikację w niższych klasach, bo mimo wszystko wyczynówki latają nieco lepiej od skrzydeł klasy A i można chyba nie brać ich do porównania. Tym bardziej, że na wyczynówkach latają najbardziej napięci a ja latalem na luziku.

Colt

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 18 grudnia 2021, 23:28

Przejście na Colta czyli skrzydło o wydłużeniu 6,2 musi być świadomą decyzją. Kończę powoli ze szkoleniem oraz tandemami i wracam do latania. A na skrzydło o tym wydłużeniu trzeba robić te 60 godzin rocznie w termice. Wziąłem też wersję light bo była od ręki. Powierzchnia 25 metrów daje przy mojej niezmiennej masie startowej lepszą dynamikę. Znaczy się ją się robie coraz cięższy, ale uprzęże, skrzydła i zapasy są coraz lżejsze. Czyli startowa ciągle koło stu kg. Daje to obciążenie 4 kg/m kwadratowy. Mogło by być trochę więcej, jakieś 4,2 ale wydaje mi się że teraz profile mają mniejszy Cz czyli współczynnik siły nośnej co wymaga większej powierzchni a poza tym lubię słabe noszenia a wtedy powierzchnia się przydaje. W silnych jakoś sobie radzę. Skrzydło nie rozczarowało. Dobra dynamika, przyzwoita doskonałość ładnie leci na speedzie i genialnie zakręca. Niestety wydłużenie każe już poświęcać w czasie lotu część uwagi skrzydłu. Takiego glajta już nie można olewać gdy coś do ciebie mówi. Skrzydło już nie jest podwładnym. Jest szefem.

Re: Opisz swoje skrzydło

Post autor: wladek1 » 18 grudnia 2021, 18:27

Tej Przemysław aptekarz, weź gościu na wstrzymanie.

Re: Opisz swoje skrzydło

Post autor: Przemyslaw » 18 grudnia 2021, 17:38

36. w klasyfikacji polskiej. Ale w tej klasyfikacji nie było "ponad 100 pilotów".
93. w ogólnej.
https://airtribune.com/pcso2015/results ... mp/overall

Czuwaj!

P.

Re: Opisz swoje skrzydło

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 18 grudnia 2021, 17:29

uriuk pisze:A w oficjalnych wynikach jest na 36 miejscu. I taka jest wartość postów anonimów. https://airtribune.com/pcso2015/results ... ampionship

O widzisz. A myślałem że byłem koło 60 :)
Przemysława nie znam, ale chyba mnie nie lubi skoro chce mu się takie wrzutki produkować.

Optic

Post autor: Zbyszek Gotkiewicz » 18 grudnia 2021, 17:26

Ponieważ jako instruktor przestałem praktycznie latać to uznałem, że trzeba sobie kupić coś dające szanse przeżycia przy małym nalocie. Doświadczenie potrzebne dla Optica (5,5 wydłużenia klasa B) oceniam na 30 godzin rocznie w termice. Wybrałem wersję light bo akurat była od ręki. Rozmiar 26 przy masie startowej 100 kg okazał się troszkę (może o metr ) za duży co się odbiło na dynamice. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to skrzydło nie wymagało żadnej uwagi od pilota. Długie drogi sterowania. Przeciągnąć się da dopiero na całkowicie opuszczonych rękach a i to niechętnie. Ogólnie stabilne, podpowiada ładnie co się w powietrzu dzieje. Cienkie linki w lekkiej wersji wymagają większej uwagi i kontroli przed startem, ale za to lekka wersja wychodzi nad głowę zupełnie bez wysiłku. Z Opticem pojechałem też na zawody w Karpaty. Ponieważ organizatorzy mnie znali, to byli przekonani że Optic jest skrzydłem klasy C i tak mnie klasyfikowano. Zająłem czwarte miejsce w tej klasie a ponieważ nie sprawdzam nigdy tabelek na zawodach to sprawa wyszła jakieś pół roku później. W klasie B miałbym trzecie miejsce. Olać wyniki. Latanie było zjawiskowe. Podstawy na trzech tysiącach. Jak kręciłem kominki i na budziku widziałem dwa tysiące to pomyślałem jeszcze tysiąc i lecę dalej. A potem przeskok 10 km po prostej i jak nie było plus dwa to nie było sensu zaciągać sterówki.

Re: Opisz swoje skrzydło

Post autor: uriuk » 18 grudnia 2021, 17:20

A w oficjalnych wynikach jest na 36 miejscu. I taka jest wartość postów anonimów. https://airtribune.com/pcso2015/results ... ampionship

Na górę